Φτώχεια και Εκμετάλευση

ΣΥΝΕΔΡΙΑ 3

ΟΜΑΔΑ: ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕ 19  – ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ 09

 

ΟΜΑΔΑ  2  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3

 

Στο επιμορφωτικό υλικό της 3ης Συνεδρίας αναφέρονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της διδακτικής αξιοποίησης του διαδραστικού πίνακα. Να σχεδιάσετε μία σειρά δραστηριοτήτων στις οποίες να αξιοποιείτε τις δυνατότητες του διαδραστικού πίνακα.

 

Λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα,  καθώς όμως και τα μειονεκτήματα της διδακτικής αξιοποίησης του διαδραστικού πίνακα θα μπορούσαμε να σχεδιάσουμε μία σειρά δραστηριοτήτων που κατά τη γνώμη μας θα επηρεάσουν  ουσιαστικά τη διαδικασία μάθησης.

 

Παρουσίαση του μαθήματος «ΦΤΩΧΕΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» στο πλαίσιο της ενότητας κοινωνικά προβλήματα στο μάθημα Κοινωνικής Πολιτικής Αγωγής.

 

Η παρουσίαση θα γίνει σε Power point με την βοήθεια υπερσυνδέσεων.

 

Κατά την πορεία της παρουσίασης ο μαθητής θα παρουσιάζει στο διαδαδραστικό πίνακα τις φωτογραφίες και τα video αποτυπώνοντας πάνω στην ίδια διαφάνεια τις σκέψεις, απόψεις και ιδέες, με τα απαραίτητα εργαλεία του διαδραστικού πίνακα.  Κατόπιν πραγματοποιείται συζήτηση με ανταλλαγή απόψεων, στοχασμών, σκέψεων.

1η Δραστηριότητα

  • Φωτογραφία (Ο γύπας και το κορίτσι) Κέβιν Κάρτερ. (Σχολιάζουν τη φωτογραφία και αποτυπώνουν πάνω στην φωτογραφία (μέσω του διαδραστικού) τις σκέψεις τους. Διαβάζουν τα σχόλια του άρθρου.

 

  • Προβάλλουμε εικόνες φτώχειας και υποσιτισμού και οι μαθητές αποτυπώνουν πάνω στο διαδραστικό συναισθήματα (καταιγισμός ιδεών).

 

2η  Δημιουργούμε κείμενα (power point)  σε σχέση    με την

  • Απόλυτη Φτώχεια
  • Σχετική φτώχεια
  • Αίτια της φτώχειας
  • Συνέπειες της φτώχειας
  • Αντιμετώπιση της φτώχειας

 

 

  • Προβολή χάρτη «Υποσιτισμός στον κόσμο» να σημειώσουν πάνω στο διαδραστικό τις χώρες που βρίσκονται σε απόλυτη φτώχεια

 

  • Δημιουργία διαγράμματος χωρών πάνω στον διαδραστικό ανάλογα με το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υπουργική Απόφαση

«Ενημέρωση Γονέων και Κηδεμόνων σχετικά με την με αρ. πρωτ. Υ.Α :10645/ΓΔ4/22-1-2018 (Φ.Ε.Κ: Β’ 120)»

 

Σχετικά με την ανωτέρω νέα Υπουργική Απόφαση σας ενημερώνουμε τα εξής:

Στην εν λόγω Υ.Α. συγκεντρώνονται όλες οι διατάξεις που αφορούν το Σχολικό και Διδακτικό έτος, Διακοπές – Αργίες-Εορταστικές Εκδηλώσεις, Υπηρεσιακά Βιβλία και έντυπα, Εγγραφές- Μετεγγραφές, Φοίτηση, Διαγωγή κλπ., σε αντικατάσταση των έως τώρα ισχυουσών διατάξεων.

 

Ειδικότερα:

Φοίτηση (Άρθρα 27, 28, 29):

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών /τριών ευθύνονται  εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε από το σχολείο οφείλει να γνωστοποιήσει στο σχολείο τους λόγους της απουσίας άμεσα με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που έχει δηλώσει στο σχολείο κατά την εγγραφή του /της μαθητή /τριας σε αυτό. Η γνωστοποίηση του λόγου των απουσιών συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά μόνο στην περίπτωση που προβλέπεται ο μη υπολογισμός τους κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων  φοίτησης, σύμφωνα με το άρθρο 24. Διευκρινήσεις που αφορούν στα απαραίτητα δικαιολογητικά  μπορούν να δοθούν στο σχολείο.

Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Η κατάργηση της διάκρισης σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες εξασφαλίζει την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων τόσο για το σχολείο όσο και για τις οικογένειες.

Είναι αυτονόητο ότι τόσο το σχολείο όσο και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών επιβάλλεται να ενημερώνονται άμεσα για κάθε απουσία του/της μαθητή/τριας.

Επισημαίνεται επίσης, ότι από το τρέχον διδακτικό έτος επαρκής χαρακτηρίζεται η

φοίτηση μαθητή/τριας, εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν

δεκατέσσερις (114).

Εάν τις υπερβαίνει, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και ο/η μαθητής/τρια είναι υποχρεωμένος/η να επαναλάβει τη φοίτησή του/της στην ίδια τάξη (Άρθρο 28).

Ειδικά για το σχολικό έτος 2017-18, μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής και η

φοίτηση μαθητή/τριας που πραγματοποίησε έως 164 απουσίες, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα εξής : α) για τις παραπάνω από τις 114 έχει προσκομίσει δικαιολογητικά από γιατρό που βεβαιώνουν την ασθένεια, β) ο Γενικός Μέσος Όρος της προφορικής βαθμολογίας, είναι δεκαπέντε πλήρες και γ) δεν έχει κάνει χρήση της μη προσμέτρησης απουσιών του άρθρου 24 παρ. 2 και 3 ( Άρθρο 28).

Οι παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών με περισσότερο ήπια μέσα από τα παιδαγωγικά μέτρα, (όπως έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια, διαμεσολάβηση κτλ.). Τα παιδαγωγικού χαρακτήρα μέτρα καταχωρίζονται ξεχωριστά στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας και τίθενται υπόψη των γονέων των μαθητών/τριών.

Όσον αφορά τα παιδαγωγικά μέτρα: καταργείται το μέτρο της αποβολής

από τα μαθήματα πέραν των δυο ημερών.

Στις περιπτώσεις των μαθητών/τριών που δε βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών προβαίνει στη λήψη μέτρων, τα οποία είναι:

α) προφορική παρατήρηση,

β) επίπληξη,

γ) αποβολή από τα μαθήματα μιας (1) ημέρας,

δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ήμερων,

ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται αποκλειστικά από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και μόνο εάν κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

Το μέτρο της προφορικής παρατήρησης μπορεί να συνοδεύεται από την απομάκρυνση του/της

μαθητή/τριας από την τάξη, εφόσον παρακωλύεται η διεξαγωγή του μαθήματος, οπότε

απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.

Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως

μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το

Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.

Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης (Άρθρο 31):

Απονέμεται εφεξής ένας νέος έπαινος, ο «Επαινος Προσωπικής Βελτίωσης», μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατά την παιδαγωγική συνεδρίαση των

αποτελεσμάτων, στο τέλος του διδακτικού έτους. Με τον τρόπο αυτό, επιβραβεύεται και η

προσπάθεια μαθητών/τριών, οι οποίοι/ες δεν συγκέντρωσαν κατ’ ανάγκην υψηλή βαθμολογία, κατάφεραν όμως να σημειώσουν σημαντική βελτίωση της συνολικής επίδοσής τους, κατά την κρίση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.