Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής (σελίδες 12-15 στο σχολικό βιβλίο)
- Βασικές έννοιες Πληροφορικής (παρουσίαση)
- Δεδομένα -> Επεξεργασία -> Πληροφορία (δραστηριότητα)
- Ο κύκλος επεξεργασίας των δεδομένων (δραστηριότητα)
Το υλικό του υπολογιστή
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές – Υλικό – Hardware (video απο minedu στο youtube)
- Το υλικό μέρος ενός υπολογιστικού συστήματος (διαδραστική εφαρμογή – φωτόδεντρο)
- Αφαιρούμενα αποθηκευτικά μέσα (video από Φωτόδεντρο)
- Τρισδιάστατη (3D) εκτύπωση (video από youtube)
- Λίγα λόγια για τις μονάδες εισόδου (video από Φωτόδεντρο)
- Ταξινομήστε τις μονάδες εισόδου – μονάδες εξόδου
- Διάγραμμα με συσκευές εισόδου/εξόδου υλικό από τον ιστότοπο https://dimpapp.gr
- Ποιες ονομάζουμε μονάδες εισόδου/εξόδου (… ΚΑΙ εισόδου ΚΑΙ εξόδου!)
- Το υλικό του υπολογιστή – Σταυρόλεξο (παιχνίδι)
- Περιφερειακές συσκευές που συνδέονται στον Η/Υ (όπως η οθόνη, ο εκτυπωτής, τα ηχεία, το πληκτρολόγιο, η κάρτα δικτύου κ.α)
- Θύρες σύνδεσης στο πίσω μέρος του υπολογιστή(σελ.111 κάτω -κάτω στο βιβλίο μας)
- Τι περιέχεται μέσα στην Κεντρική Μονάδα (κουτί) ενός υπολογιστή (διαδραστική εφαρμογή)
Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας (Κ.Μ.Ε.) ή επεξεργαστής ή CPU (σελ.17 στο βιβλίο)
μορφή, μορφή, μορφή (για κινητό), τοποθέτηση, ανεμιστήρας K.M.E., τι ακριβώς κάνει
Μνήμη RAM του υπολογιστή (σελ.18 στο βιβλίο)
μορφή, μορφή, τι ακριβώς κάνει
Κάρτα γραφικων ή κάρτα οθόνης (σελ.111 στο βιβλίο)
μορφή, μορφή (πιο καινούρια), τοποθέτηση, τι ακριβώς κάνει
Κάρτα ήχου (σελ.111 στο βιβλίο)
μορφή, μορφή, τι ακριβώς κάνει
Κάρτα δικτύου (σελ.111 στο βιβλίο)
μορφή, μορφή, τι ακριβώς κάνει
Τροφοδοτικό (σελ.109-110 στο βιβλίο)
Μητρική πλακέτα (motherboard) – σελ 110 στο βιβλίο πάνω
μορφή, μορφή (διαδραστική εφαρμογή), τι συνδέεται στο πίσω μέρος του υπολογιστή 1, τι συνδέεται στο πίσω μέρος του υπολογιστή 2 , τι ακριβώς κάνει
Κατηγορίες εκτυπωτών
Εκτυπωτές laser
μορφή, toner, τρόπος λειτουργίας
Εκτυπωτές inkjet
Εκτυπωτές ακίδων
μορφή, μελανοταινία , τύπος χαρτιού, τρόπος εκτύπωσης, τρόπος εκτύπωσης
Εργονομία
- Φύλλο εργασίας με θεωρία και ασκήσεις πάνω στην εργονομία
- Διορθώστε τη στάση σώματος του μαθητή (παιχνίδι-δραστηριότητα)
- Ανάλυση μιας εικόνας σε εικονοστοιχεία-pixel (δραστηριότητα)
- Μεγαλώνουμε την ανάλυση της οθόνης –> Μικραίνουν τα αντικείμενα (εικόνα)
- Αλλάζουμε την ανάλυση της οθόνης του υπολογιστή (παιχνίδι)
- Προσδιορισμός μεγέθους οθόνης (δραστηριότητα)
- Έλεγχος της οθόνης μας για καμμένα pixels (δραστηριότητα)
- Εκπαιδευτικό βίντεο για την εργονομία (youtube)
Το λογισμικό του υπολογιστή
- Φύλλο εργασίας με θεωρία και ασκήσεις πάνω στο λογισμικό του υπολογιστή
- Εκτέλεση προγράμματος από τον υπολογιστή (δραστηριότητα/animation)
- Τοποθετήστε τα λογισμικά στη σωστή κατηγορία (δραστηριότητα/παιχνίδι)
- Έλεγχος των γνώσεών μας πάνω στο λογισμικό (παιχνίδι/κάρτες) πηγή: http://anthispliroforiki.weebly.com/
- Σταυρόλεξο πάνω στο λογισμικό
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
Επεξεργασία κειμένου (σελίδες 60-70 στο σχολικό βιβλίο)
- Λίγα λόγια για τα λογισμικά επεξεργασίας κειμένου (εκπαιδευτικό βίντεο)
- Διαδικτυακός επεξεργαστής κειμένου (πολύ απλός κειμενογράφος ιστού – για πρακτική εξάσκηση)
- Επεξεργαστής κειμένου της Google Docs ( χρειάζεται να διαθέτουμε λογαριασμό gmail)
- Συνοπτικός οδηγός για τα προγράμματα επεξεργασίας κειμένου (2 σελίδες)
Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.) (σελίδες 39-42 στο σχολικό βιβλίο)
- Φύλλο εργασίας με θεωρία και ασκήσεις πάνω στα Γραφικά Περιβάλλοντα Επικοινωνίας (liveworksheets)
- Ένας…πολύ παλιός προσωπικός ηλεκτρονικός υπολογιστής (Amstrad CPC 6128)
- Πως γινόταν η επικοινωνία με τον “παλιό” αυτόν προσωπικό υπολογιστή
- Η εξέλιξη των γραφικών περιβαλλόντων επικοινωνίας
Εναλλακτικά Γραφικά Περιβάλλοντα Εργασίας
Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας στο Ubuntu
Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας στο Android
Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας στο MAC OS
- Ιστοσελίδα με τις δημοφιλέστερες επεκτάσεις αρχείων (π.χ. .docx, .jpg, .mp3 κ.α.)
- Quiz γνώσεων στο γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας
Προγραμματισμός με το Scratch – Αλγόριθμος – Πρόγραμμα (σελίδες 176-185 στο σχολικό βιβλίο)
Πως μπορούμε να δουλέψουμε με το Scratch 3;
- Online / Διαδικτυακά , μέσα από τον browser μας (Google Chrome, Firefox κ.α.)
- Κατεβάζουμε το Scratch για εγκατάσταση στον υπολογιστή μας
- Τι είναι πρόβλημα – αλγόριθμος – πρόγραμμα – 1η δραστηριότητα σε Scratch
- Εισαγωγική δραστηριότητα στην έννοια του αλγορίθμου (πρόβλημα του βαρκάρη)
- 1ο πρόγραμμα στο περιβάλλον του Scratch (άσκηση catdog) — επιλέγουμε “Δείτε μέσα” για να δούμε τις εντολές (κώδικας) και – γιατί όχι – να…πειραματιστούμε!
- Παρουσίαση του προγράμματος Cassy dances (αρχείο .pdf)
- 2ο πρόγραμμα στο περιβάλλον του Scratch ( άσκηση Cassy_dances) – Παραλλαγή του προγράμματος (άσκηση Cassy_Dances_2) — επιλέγουμε “Δείτε μέσα” για να δούμε τις εντολές (κώδικας) και – γιατί όχι – να…πειραματιστούμε
- 3ο πρόγραμμα στο περιβάλλον του Scratch ( άσκηση Λαβύρινθος) — επιλέγουμε “Δείτε μέσα” για να δούμε τις εντολές (κώδικας) και – γιατί όχι – να…πειραματιστούμε
- Παρουσίαση του προγράμματος της Αριθμομηχανής (αρχείο .pdf)
- 4ο πρόγραμμα στο περιβάλλον του Scratch ( άσκηση Αριθμομηχανή / 1η έκδοση) — Η 1η έκδοση της αριθμομηχανής μας. Το αποτέλεσμα εμφανίζεται από τα κουμπιά (buttons).
- 5ο πρόγραμμα στο περιβάλλον του Scratch ( άσκηση Αριθμομηχανή / 2η έκδοση) — Η 2η έκδοση της αριθμομηχανής μας. Το αποτέλεσμα εμφανίζεται από τον μάγο (wizard). Προσθέτουμε κι ένα κουμπί (button) που καθαρίζει τα περιεχόμενα των 2 μεταβλητών.
- 6ο πρόγραμμα στο περιβάλλον του Scratch (άσκηση Αγορά laptop) — Άσκηση που περιλαμβάνει διάλογο μεταξύ των πρωταγωνιστών. Χρήση της εντολής ΑΝ για να καλύψουμε τις 3 περιπτώσεις α) λεφτά Abby< τιμή laptop β) λεφτά Abby=τιμή laptop γ) λεφτά Abby>τιμή laptop
Γνωρίζω το διαδίκτυο και επικοινωνώ (σελίδες 74-77 στο σχολικό βιβλίο)
- Γνωριμία με το Διαδίκτυο (Παρουσίαση .pdf)
- Τι είναι το Διαδίκτυο (Internet) (video youtube)
- Τι είναι το Διαδίκτυο (Internet) (video από φωτόδεντρο)
- Η ιστορία του Διαδικτύου (διαδραστική εφαρμογή στο φωτόδεντρο)
- Η ιστορία του διαδικτύου ( σε μορφή χρονογραμμής)
- Η ιστορία του Διαδικτύου (video από φωτόδεντρο)
Ο Παγκόσμιος Ιστός (σελίδες 78-83 στο σχολικό βιβλίο)
- Φύλλο εργασίας με θεωρία και ασκήσεις πάνω στον Παγκόσμιο Ιστό (liveworksheets)
- Επισκεφτείτε την 1η Ιστοσελίδα του Παγκόσμιου Ιστού (Δημιουργός της ο Tim Berners – Lee)
- Ανάλυση διεύθυνσης ιστοσελίδας ( εφαρμογή από φωτόδεντρο)
- Γνωριμία με το Υπερκέιμενο (Hypertext) (εφαρμογή από το φωτόδεντρο)
- Η λειτουργία μιας μηχανής αναζήτησης (εφαρμογή απο το φωτόδεντρο)
Κακόβουλο λογισμικό – Πειρατεία λογισμικού – Ασφάλεια στο Διαδίκτυο (σελίδες 43-49 στο σχολικό βιβλίο)
- Φύλλο εργασίας στο κακόβουλο λογισμικό – πειρατεία λογισμικού – ασφάλεια στο διαδίκτυο (liveworksheets)
- Από τι κινδυνεύουν τα αρχεία στον υπολογιστή μας; (video – εκπαιδευτικό σενάριο aesop)
- Ιοί υπολογιστών και απειλές (video)
- Ιστορική αναδρομή στους ιούς των υπολογιστών
- Τι είναι οι hackers (ενημερωτική ιστοσελίδα 1ου ΓΕ.Λ Αγ. Αναργύρων)
- Τρόποι προστασίας από κακόβουλο λογισμικό
- Τι είναι η Πειρατεία Λογισμικού (ενημερωτική ιστοσελίδα)
- Πειρατεία Λογισμικού (video Α4 Γυμνάσιο Ιαλυσού)
- Τι ονομάζουμε αντίγραφο ασφαλείας των αρχείων μας;
- Ελέγχουμε τις γνώσεις μας (ερωτήσεις κλειστού τύπου – εκπαιδευτικό σενάριο aesop
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο – Email (σελίδες 86-89 στο σχολικό βιβλίο)
- Τι είναι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (Παρουσίαση – .pdf)
- Πως λειτουργεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (video από το φωτόδεντρο)