Το Αρχαίο Όρραον

Η αρχαία ακρόπολη Όρραον βρίσκεται στο λόφο Καστρί (ύψωμα 345m), στα όρια των νομών Άρτας και Πρέβεζας, ανάμεσα από τα χωριά Γοργόμυλος Πρέβεζας και Αμμότοπος Άρτας. Η οδική προσπέλαση του αρχαιολογικού χώρου γίνεται μέσω του συνοικισμού Καστρί.

Το Αρχαίο Όρραον αποτελεί μια εντυπωσιακή αρχαία ακρόπολη των Μολοσσών. Ολοι οι οικισμοί των Μολοσσών από το υψίπεδο των Ιωαννίνων πρός την πεδιάδα της Αρτας και τον Αμβρακικό Κόλπο, με τις κοιλάδες Λούρου και Αράχθου, αποτελούσαν πέραν των άλλων σκοπών (φυλάκια, φρούρια) και ενδιάμεσους σταθμούς διακίνησης προϊόντων. Το Όρραον ιδρύθηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. σε μια στρατηγική θέση (ύψωμα) πλησίον της Αρχαίας Αμβρακίας. Η ακρόπολη είναι οχυρωμένη με ισχυρό διπλό τείχος, το οποίο ενισχύουν τετράγωνοι πύργοι. Εντός των τειχών σώζονται σε πολύ καλή κατάσταση ιδιωτικές κατοικίες και πιθανά ανάκτορα αξιωματούχων. Η ίδρυση και ο περιτοιχισμός του Ορράου πρέπει να έγινε επί του βασιλέως των Μολοσσών Αλκέτα Α΄ (385-370 π.Χ.) ή το αργότερο στο δεύτερο τέταρτο του 4ου αιώνος π.Χ. Η επιλογή της στρατηγικής αυτής θέσης από τους φιλόδοξους Μολοσσούς έγινε, αφενός για τον έλεγχο του εμπορικού διαύλου επικοινωνίας με τη Νότιο Ελλάδα και αφετέρου για τη φύλαξη του ζωτικής σημασίας για την άμυνα του κράτους τους στρατιωτικού περάσματος. O Αλκέτας Α΄ ήταν Μολοσσός βασιλιάς της Ηπείρου, γιος του Θαρρύπα (ή Θάρυπου) και απέκτησε δύο παιδιά. Τον Αρρύβα, μετέπειτα παππού του Βασιλιά Πύρρου Α’ της Ηπείρου, και τον Νεοπτόλεμο Β’, μετέπειτα παππού του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Ξενάγηση στο Όρραον

 

Συνέχεια ανάγνωσης “Το Αρχαίο Όρραον”

Ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών και εφήβων σε συνθήκες οικονομικής κρίσης….

Οδηγίες για Εκπαιδευτικούς

Η οικονομική κρίση χαρακτηρίζει την ελληνική, αλλά και τη διεθνή πραγματικότητα. Παρουσιάζονται επιγραμματικές οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς που θα τους βοηθήσουν να παρέχουν ψυχοκοινωνική υποστήριξη στους μαθητές τους, για να αντιμετωπίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις της κρίσης αυτής.

Τι μπορείτε να κάνετε για να υποστηρίξετε τους μαθητές σας  στις συνθήκες της οικονομικής κρίσης:

  • Καθησυχάστε τους μαθητές.
  • Ενημερώστε τους μαθητές με τρόπο κατάλληλο για την ηλικία και το επίπεδο ανάπτυξής τους.
  • Πείτε την αλήθεια στους μαθητές.
  • Πόσο ρεαλιστές μπορείτε να είστε;
  • Αναγνωρίστε τα συναισθήματα των μαθητών και δώστε τους ευκαιρίες να τα εκφράσουν.
  • Προσφέρετε στους μαθητές δυνατότητες έκφρασης.
  • Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις πρακτικές πειθαρχίας.
  • Εκπαιδεύστε τους μαθητές σας στην κατανόηση και στη διαχείριση του χρήματος.
  • Δώστε σημασία στις αξίες που δεν σχετίζονται με το χρήμα.
  • Συζητήστε τις αρνητικές επιπτώσεις της τηλεθέασης.
  • Κρατήστε συνεχή επαφή με τις οικογένειες των μαθητών.
  • Δείξτε στα παιδιά ότι είστε συνεχώς διαθέσιμοι.
  • Βελτιώστε το συναισθηματικό κλίμα της τάξης.
  • Εκφράστε συναισθηματική ζεστασιά και μείνετε συνδεδεμένοι.
  • Δείξτε αισιοδοξία.
  • Πιστέψτε στην ψυχική ανθεκτικότητα και εκφράστε το.
  • Εκφράστε ελπίδα.
  • Διδαχτείτε από τα παιδιά.

Πηγή: Ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών και εφήβων σε συνθήκες οικονομικής κρίσης
Οδηγίες για Εκπαιδευτικούς
Συγγραφή ‐ Επιμέλεια: Ευαγγελία Γαλανάκη

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση