Κείμενο 2
Άνεργοι
Ποίημα του Νικηφόρου Βρεττάκου (1912-1991) από τη συλλογή, Το βάθος του κόσμου, 1961.
Του εργοστασίου η πόρτα, είναι από σίδερο· έχει
στο μέσο δυο κάγκελα. Και πίσω απ’ τα κάγκελα
δυο μάτια που σφάζουν. Ο επιστάτης κοιτάζει
την ουρά των ανθρώπων που στέκονται απ’ έξω,
χέρια και πρόσωπα που κάνουν μια κίνηση
όλα μαζί, κρατούν την ανάσα, σκύβουν ν’ ακούσουν.
«Μεσημέριασε, φύγετε. Ο κύριος
διευθυντής δε θά ’ρθει. Αύριο πάλι
πρωί. Πιο πρωί».
Χαμηλώνουν τα πρόσωπα, στέκονται αμήχανα.
Ύστερα, φεύγοντας, κοιτάζουνε γύρω τους
σα να ψάχνουν να βρουν ένα βάραθρο – όχι
να κλάψουνε, όχι να ψάξουν για τίποτα.
Να ρίξουν τα χέρια τους.
ΘΕΜΑ 4 (μονάδες 15)
Να παρουσιάσεις, γράφοντας ένα κείμενο 120 περίπου λέξεων, τη συναισθηματική κατάσταση των ανέργων αξιοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις ή φράσεις από το Κείμενο 2.
Μονάδες 15
ΘΕΜΑ 4 (μονάδες 15)
Στο ποίημα του Ν. Βρεττάκου αποτυπώνεται μια θλιβερή σκηνή των ανθρώπων, οι οποίοι
ψάχνουν να βρουν εργασία, καθώς και τα αρνητικά συναισθήματα που αυτοί νιώθουν σε
αυτή τους την αναζήτηση.
Οι άνεργοι διακατέχονται από αισθήματα ανυπομονησίας και
αγωνίας περιμένοντας υπομονετικά τη σειρά τους αν θα προσληφθούν από τον διευθυντή, αν θα βρουν επιτέλους δουλειά στο εργοστάσιο. |
2 | «Κρατούν την ανάσα, σκύβουν ν’
ακούσουν» |
2 |
Όταν μαθαίνουν ότι ο διευθυντής δεν θα έρθει, στενοχωριούνται και
απογοητεύονται |
2 | («χαμηλώνουν τα πρόσωπα, στέκονται αμήχανα»). | 2 |
Ωστόσο, η
απογοήτευση αυτή δεν τους δημιουργεί τη διάθεση να κλάψουν για τη δεινή κατάσταση στην οποία βρίσκονται |
2 | Χαμηλώνουν τα πρόσωπα, στέκονται αμήχανα. | 2 |
Δεν έχουν δύναμη ούτε να κλάψουν, ούτε να παραπονεθούν, ούτε ζητάνε τίποτα πια. Νιώθουν ένα τίποτα, ανύπαρκτοι, άχρηστοι, τα χέρια τους δεν τους χρησιμεύουν πια, δεν μπορούν να προσφέρουν ούτε στον εαυτό τους ούτε στην κοινωνία | 2 | σα να ψάχνουν να βρουν ένα βάραθρο – όχι
να κλάψουνε, όχι να ψάξουν για τίποτα. Να ρίξουν τα χέρια τους. |
1 |
- Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
- Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
- Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ
- Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ- ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΤΙΤΛΩΝ
- ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ-Η ΖΩΗ/Η ΠΟΙΗΣΗ
- ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
- Η ΕΙΔΗΣΗ
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ
- ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΣΕΛ.7-68
- Η ΚΑΡΥΩΤΑΚΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΚΟΜΙΚΣ
- ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΔΟΚΙΜΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
- ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ POWER POINT
- ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ-ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ _ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
- ΜΥΣΤΙΚΗ ΠΑΠΑΡΟΥΝΑ – ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
- 2 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
- ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
- ΓΡΑΠΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ – ΙΝΤΕΡΝΕΤ
- Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ – Ο ΤΟΠΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΟΣ : ΑΤΟΜΙΚΗ ΓΡΑΠΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ
- ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ- Η ΕΡΓΑΣΙΑ
- ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ – ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΘΝΗΤΑ ΤΟΥΣ ΜΑΤΙΑ, Γ. ΤΖΑΝΕΤΑΚΗΣ
- ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ
- ΓΡΑΠΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ “ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ”
- ΓΡΑΠΤΗ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ Ν. ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡ. ΘΕΜΑΤΩΝ, Η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ
- ΑΝΕΡΓΙΑ
- Ν. ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ-ΑΝΕΡΓΟΙ (με απαντήσεις)
- Η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ (από τράπεζα θεμάτων)
- ΓΡΑΠΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – Η ΑΝΕΡΓΙΑ (με απαντήσεις)
- ΓΡΑΠΤΗ ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ-Κ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ (τράπεζα θεμάτων – με απαντήσεις)
- Γ. ΜΑΝΙΩΤΗΣ, Στάχτη- κείμενο από τράπεζα θεμάτων
- Κ. ΔΗΜΟΥΛΑ, ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΩΣ – ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ