Τι μάθαμε για τον Αριστοτέλη λοιπόν;
- Ποια είναι η συμβολή του Αριστοτέλη στις επιστήμες;
Απάντηση:
- Αντιστοιχίστε τους όρους στον φιλόσοφο που πρέπει: ιδεαλισμός, πραγματισμός
Πλάτωνας:
Αριστοτέλης:
- Ποια είναι η βασική διαφορά του από τον Πλάτωνα; Δώστε αν μπορείτε ένα παράδειγμα
Απάντηση:
- Ποια είναι η διαφορά τους ως προς την θεωρία τους για την ψυχή;
Απάντηση:
- Συμπληρώστε με όσες έννοιες μπορείτε τη φράση: Ο Αριστοτέλης είναι πατέρας της/του…
Απάντηση:
- Να αναφερθείτε στη συνεισφορά του σε σχέση με τη λογική
Απάντηση:
- Τι ονομάζουμε γεωμετρικό τρόπο συλλογισμού ;
Απάντηση:
- Πώς ονόμασε τη Μεταφυσική;
Απάντηση:
- Ποιο είναι το βασικό ερώτημα της μεταφυσικής;
Απάντηση:
- Η σχέση που αποδίδει ο Αριστοτέλης μεταξύ κίνησης και χρόνου
Απάντηση:
- Πώς ονομάζει τον Θεό και τι είναι γι’ αυτόν ο Θεός;
Απάντηση:
- Τι σημαίνει τελεολογία; Το παράδειγμα του δέντρου
Απάντηση:
- Τι είναι η ευτυχία; Ποια είναι η σχέση της με τα υλικά αγαθά;
Απάντηση:
- Τι έχει σημασία για την ηθική του Αριστοτέλη;
Απάντηση:
- Ποια η διαφορά του ανθρώπου από τα ζώα;
Απάντηση:
- Τι πιστεύει για τα συναισθήματα;
Απάντηση:
- Συμπληρώστε με βάση τη θεωρία της μεσότητας:
ΥΠΕΡΒΟΛΗ | ΜΕΣΟΤΗΤΑ | ΕΛΛΕΙΨΗ |
Θράσος | δειλία | |
σπατάλη | τσιγγουνιά | |
Πράος | απαθής |
- Η τελική συμβολή του: Τι οφείλουμε στον Αριστοτέλη;
Απάντηση:
- Και τώρα, ας καλλιεργήσουμε λίγο τη δημιουργικότητά μας και ας εισέλθουμε νοερά ένα Απριλιάτικο πρωινό στην Ακαδημία του Πλάτωνα. Ο σοφός δάσκαλος, ώριμος διανοητής και διάσημος φιλόσοφος παραδίδει μάθημα για τη θεωρία των ιδεών και την αθανασία της ψυχής στους νεαρούς μαθητές του. Άνοιξη, ζέστη, η φύση της Αττικής γης πανέμορφη και οι μαθητές μάλλον δεν έχουν πολλή διάθεση για φιλοσοφία κι ας έχουν μπροστά τους τον σπουδαίο Πλάτωνα. Παρόλα αυτά, ένας από αυτούς, ο μαθητής που ο Πλάτων αποκαλεί με το παρατσούκλι «ο νους», ο μακεδόνας Αριστοτέλης, έχει διάθεση να ανοίξει διάλογο με τον δάσκαλό του για την πραγματικότητα, για το ποιος κόσμος είναι πραγματικός, αν υπάρχει ψεύτικος κόσμος, ποια η αξία της εμπειρίας και των αισθήσεων. Ξέρει ότι θα κοντραριστεί με τον δάσκαλό του, τον οποίο αγαπάει και σέβεται, πιο πολύ όμως απ’ όλα αγαπάει την αλήθεια, την οποία υποστηρίζει πιο πολύ κι από τη φιλία. Μάλιστα είχε δηλώσει: φίλος Πλάτων, φιλτέρα αλήθεια (δηλαδή: αγαπώ τον Πλάτωνα, πιο πολύ όμως αγαπώ την αλήθεια.) Μπορείτε να γράψετε έναν φανταστικό διάλογο ανάμεσα σε δάσκαλο και μαθητή που να δείχνει τις διαφορές τους; Λάβετε υπόψιν σας και την παρακάτω εικόνα, που τους δείχνει να περπατούν και να συζητούν τις διαφωνίες τους πάνω στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τον κόσμο.
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
- ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ
- Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ
- ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
- ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ- ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
- Animated φιλόσοφοι- Ο Σωκράτης
- ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
- animated φιλόσοφοι ΠΛΑΤΩΝΑΣ
- ΠΛΑΤΩΝΑΣ-Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ/ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ MATRIX
- ΠΛΑΤΩΝΑΣ-Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΗΡΟΣ
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ – ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΟΥ ΓΥΓΗ
- ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ
- ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ – ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
- animated φιλόσοφοι – ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ και συνοδευτικές ερωτήσεις
- ΑΡΧΑΙΟΣ ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟΣ-ΠΥΡΡΩΝΙΣΜΟΣ
- ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟ
- ΝΤΕΚΑΡΤ
- ΝΤΕΙΒΙΝΤ ΧΙΟΥΜ-power point και φύλλο εργασίας