Αυγ 30

Η πυγολαμπίδα και το φίδι

Κάποτε το φίδι πήρε κατά πόδας την πυγολαμπίδα. Εκείνη φοβισμένη άρχισε να τρέχει χωρίς σταματημό, αλλά και το φίδι συνέχιζε την προσπάθειά του∙ μια μέρα, δυο μέρες και το κυνηγητό συνεχιζόταν. Την Τρίτη μέρα η πυγολαμπίδα, εξουθενωμένη πια, σταμάτησε να πετάει και στράφηκε στο φίδι λέγοντάς του: -Μπορώ να σε ρωτήσω κάτι πριν με φας; …

Continue reading »

Απρ 05

Γεννήθηκα στα λασπόνερα της Ειδομένης

Όταν μεγαλώσει κάποιος θα τον/ τη ρωτήσει «Πού γεννήθηκες;» και θα πει «Στα λασπόνερα της Ειδομένης». Θα περιγράψει όσες ιστορίες δεν διαγράφηκαν διά παντός από τη μνήμη των προγόνων του. Θα πει πως η μάνα του κατάφερε να φύγει από την κόλαση κυοφορώντας τη νέα ζωή. Θα πει πως δεν είδε, αλλά ποιο βρέφος δεν …

Continue reading »

Νοέ 09

Μια ιστορία … γαΐδάρων για να περιγράψουμε την «κρίση»

Μια μέρα εμφανίστηκε σε ένα χωριό ένας άνδρας με γραβάτα. Ανέβηκε σε ένα παγκάκι και φώναξε σε όλο τον τοπικό πληθυσμό ότι θα αγόραζε όλα τα γαϊδούρια που θα του πήγαιναν, έναντι 100 ευρώ και μάλιστα μετρητά. Οι ντόπιοι το βρήκαν λίγο περίεργο, αλλά η τιμή ήταν πολύ καλή και όσοι προχώρησαν στην πώληση γύρισαν …

Continue reading »

Αυγ 05

Τα παιδιά μελετούν, αλλά δεν κατανοούν.

«Πολλές φορές διαβάζω και δεν καταλαβαίνω, όχι μόνο τους αρχαίους αλλά και αυτούς που είναι κάτι σαν… αρχαίοι – Καβάφη, Παπαδιαμάντη» (Ελευθερία, Γ΄ Λυκείου). «Όταν τα κείμενα είναι αρχαία με νέα ελληνικά μαζί, μου φαίνονται πολύ περίεργα. Δυσκολεύομαι να καταλάβω, θέλει πολλή ανάλυση. Θυμάμαι τον “Κρητικό” (σ.σ. Διον. Σολωμός), είδα κι έπαθα να βγάλω άκρη. …

Continue reading »

Ιούν 09

Γιατί οι Έλληνες δεν αντιδρούν;

Αυτό το ερώτημα έχει γίνει η αγαπημένη καραμέλα σε συζητήσεις εντός κι εκτός συνόρων. Οι εύκολες απαντήσεις είναι πολλές. Ο καθένας μπορεί να βρει ένα σάκο του μποξ και να εκτοξεύσει πάνω τη οργή του. Όλοι μπορούμε να βγάλουμε την ουρά μας απέξω και να υποδείξουμε κάποιονάλλον που φταίει ή αντίθετα να φορτωθούμε όλες τις …

Continue reading »

Μαρ 30

Ελεύθεροι κατακτημένοι

Δεν θα πω για τους άλλους. Λίγο με ενδιαφέρει η ποιότητα και η στάση τους σε τέτοιες στιγμές. Ούτε και περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση. Όσο και να τους βρίσω, χαϊδεύω τα αυτιά μας και τίποτα δεν αλλάζει. Θα πω για εμάς, και συγχωρήστε με: Έρχεται η μέρα που η μάσκα τραβιέται βίαια. Η μέρα που το …

Continue reading »

Φεβ 17

“Σήμερα έκανα το τελευταίο μου μάθημα” επιστολή Ισπανού δασκάλου

Ανοιχτή επιστολή στον υπουργό Wert και τη σύμβουλο μετανάστευσης Figar Μετά από περισσότερα από 35 χρόνια υπηρεσίας στη δημόσια εκπαίδευση, σήμερα έκανα το τελευταίο μου μάθημα. Συνταξιοδοτούμαι. Δεν είχα σκοπό να το κάνω, αλλά με αναγκάζουν οι καταστάσεις, ας το πούμε έτσι. Θα μπορούσα να πω ότι η αιτία είστε εσείς, αλλά θα ήταν αρκετά …

Continue reading »

Φεβ 04

Για ποιους πετάω στο Αιγαίο

Σαν αντικρίσω τα άσπρα άλογα του Αιγαίου, χάνεται η σκέψις μου στον Ουρανό του Θείου, του Ωραίου του Αληθινού! Δεν είμαι ημίθεος, δεν είμαι άτρωτος, δεν είμαι καν ήρωας! Έχω τους φόβους μου, έχω τις αναστολές μου, έχω τις ανασφάλειές μου! Μπορεί να μην είναι σε θέση να ζητήσω από την έρμη Πατρίδα κάτι το …

Continue reading »

Ιαν 05

Ποιά ζωή, ρε καρντάσια;

Η ζωή μας μια φορά μάς δίνεται, άπαξ, που λένε, σα μια μοναδική ευκαιρία. Τουλάχιστον μ’ αυτή την αυτόνομη μορφή της δεν πρόκειται να ξανα-υπάρξουμε ποτέ. Και μείς τι την κάνουμε ρε, αντί να τη ζήσουμε; Τι την κάνουμε; Τη σέρνουμε από δω κι από κει δολοφονώντας την… Οργανωμένη κοινωνία, οργανωμένες ανθρώπινες σχέσεις. Μα αφού …

Continue reading »

Ιαν 04

Τα παιδιά ήταν μόνα

Η μητέρα τους είχε φύγει από νωρίς το πρωί και τα είχε αφήσει στη Μαρίνα, μια νέα 18 χρόνων, την οποία έπαιρνε κάποιες φορές για λίγες ώρες προκειμένου να τα προσέχει με αντάλλαγμα μερικά νομίσματα. Από τότε που είχε πεθάνει ο πατέρας, οι καιροί είχαν δυσκολέψει πολύ για να το ρισκάρει να λείψει από τη …

Continue reading »

Older posts «

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων