Feed
Άρθρα
Σχόλια

Hot Potatoes JQuiz

10 πράγματα που τα παιδιά με αυτισμό θα ήθελαν να γνωρίζετε…

Ρουτίνα, πρόγραμμα, σταθερότητα, δυσκαμψία, λέξεις-όροι ασήμαντοι για πολλούς από εμάς, σημαντικές και τρόπος ζωής για άλλους….

Ο αυτισμός είναι ο κύριος εκπρόσωπος των Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών, ένα ευρύ φάσμα που περιλαμβάνει ποικίλες διαγνώσεις όπως, σύνδρομο Asperger, Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας κ.α. .

Στο άκουσμα της διάγνωσης ”αυτισμός” το μυαλό όλων πηγαίνει σε κάτι πέραν του φυσιολογικού. ‘Όντως διαφέρει σημαντικά από το φυσιολογικό, όπως και τα άτομα με αυτισμό διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους. Η αναπτυξιακή φύση των διαταραχών και η πολυπλοκότητα της κλινικής εικόνας τονίζονται επιγραμματικά στη δήλωση της Lord (1988), σύμφωνα με την οποία ο αυτισμός επηρεάζει την ανάπτυξη, ενώ η ανάπτυξη επηρεάζει τον αυτισμό. Παρ’ όλα αυτά η αναπτυξιακή πορεία των παιδιών έχει κάποια χαρακτηριστικά που θα έπρεπε να σεβόμαστε και να λαμβάνουμε υπόψη μας. Για να δούμε δέκα πράγματα που τα άτομα με αυτισμό θα ήθελαν να γνωρίζουμε…

  1. Στην καθημερινότητα μας έχουμε ανάγκη από ρουτίνα. Ίσως αυτό κάποιοι να το αποκαλούν εμμονή αλλά για μας είναι ανάγκη. Έτσι ο κόσμος γύρω μας φαίνεται λιγότερο μπερδεμένος  και αγχωτικός.
  2. Η σκέψη μας είναι άκαμπτη. Θα πρέπει να γνωρίζουμε από πριν κάθε αλλαγή στην καθημερινότητα μας, καθώς κάθε απρόσμενο γεγονός αποτελεί πηγή αναστάτωσης, ενώ κάθε καινούρια κατάσταση δημιουργεί αισθήματα ανησυχίας και άγχους.
  3. Δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε και να εφαρμόσουμε τους άγραφους κανόνες της κοινωνικής συναναστροφής (βλεμματική επαφή, διάλογος, έναρξη συζήτησης, περιμένω την σειρά μου κ.α.).
  4. Όπως κάθε παιδί έτσι και εμείς θέλουμε να έχουμε φίλους και να παίζουμε, όμως δεν διαθέτουμε τις απαιτούμενες δεξιότητες για να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε φιλίες. Ενώ τα περισσότερα παιδιά αναπτύσσονται μέσα από το παιχνίδι, εμείς χρειαζόμαστε κάποιον να μας μάθει να παίζουμε, καθώς στην προτίμηση μας την κορυφή κατέχουν παιχνίδια με έντονο φωτισμό ή ήχο και περιστροφική κίνηση.
  5. Εσείς οι “νευροτυπικοί” έχετε περίεργα γλωσσικά χαρακτηριστικά στον λόγο σας. Χρησιμοποιείτε λογοπαίγνια, ιδιωματισμούς και λέξεις με πολλές έννοιες τα οποία μας κάνουν να μπερδευόμαστε. Η δική μας πλευρά αντιλαμβάνεται την γλώσσα μόνο κυριολεκτικά.
  6. Κανένας από εμάς δεν είναι χαζός. Το φάσμα περιλαμβάνει διαφορετικά προφίλ νοητικών ικανοτήτων. Κάποιοι από εμάς είμαστε περισσότερο έξυπνοι από το φυσιολογικό και έχουμε εξαιρετικές ικανότητες και ταλέντα σε συγκεκριμένους τομείς (μαθηματικά, ζώα,  μουσική, άλλα επιστημονικά πεδία). Η διαφορά μας είναι ότι μαθαίνουμε με διαφορετικό τρόπο.
  7. Ζωηρά φώτα, δυνατοί θόρυβοι, έντονες οσμές και ασυνήθιστες υφές υλικών, σε κάποιους από εμάς δημιουργούν αισθήματα ανασφάλειας ή ταραχής ή και άγχους. Συνεπώς μπορεί να προκαλέσουν αναστάτωση, εκρήξεις και έντονα ξεσπάσματα. Μην τρομοκρατείστε, είναι μια αντανακλαστική αντίδραση του οργανισμού μας. Έτσι ηρεμούμε.
  8. Μαθαίνουμε καλύτερα με εικόνες. Οι εικόνες αποκωδικοποιούνται πιο εύκολα. Σκεφτόμαστε με εικόνες και καθετί που ακούμε ή βλέπουμε το οπτικοποιούμε στο μυαλό μας, είναι πιο εύκολο για εμάς να ανακαλέσουμε μια εικόνα παρά λέξεις.
  9. Αρκετές φορές δεν ξέρουμε πώς να νιώσουμε. Τα συναισθήματα για εμάς είναι μια άγνωστη λέξη. Για αυτό μην μας παρεξηγείτε όταν γελάμε ή κλαίμε χωρίς λόγο ή όταν δεν ξέρουμε πώς να αντιμετωπίσουμε το θυμό μας. Εξάλλου αυτό συμβαίνει και σε εσάς πολλές φορές.
  10. Το μόνο που θέλουμε είναι να σέβεστε την διαφορετικότητα μας και να είστε δίπλα μας. Να μας αγαπάτε για αυτό που είμαστε!

Πηγή: http://fonirodopis.gr/press/52979

Ένα βιντεάκι για τον αυτισμό

και ακόμη ένα

Ένα βίντεο για τον αυτισμό.

Ο αυτισμός είναι ένας όρος που σχετίζεται με διαταραχές, που εκδηλώνονται με διάφορες μορφές σε διαφορετικά άτομα (φάσμα αυτισμού ή αυτιστικό φάσμα).

Η αιτία του αυτισμού εξακολουθεί να παραμένει άγνωστη. Κάποιες έρευνες υποδεικνύουν ένα νευρολογικό πρόβλημα, που επηρεάζει εκείνα τα τμήματα του εγκεφάλου, τα οποία επεξεργάζονται τη γλώσσα και τις πληροφορίες, που δίνουν οι αισθήσεις. Ίσως υπάρχει μια δυσαναλογία κάποιων συγκεκριμένων νευροχημικών ουσιών στον εγκέφαλο. Γενετικοί παράγοντες μπορεί μερικές φορές να εμπλέκονται. Πιθανότερα, ο αυτισμός μπορεί να είναι απόρροια ενός συνδυασμού διαφόρων αιτιών. Έχει αποδειχθεί, ότι δεν υπάρχει αιτιολογική σύνδεση ανάμεσα στις στάσεις και στις ενέργειες των γονιών και στην ανάπτυξη μιας διαταραχής του φάσματος του
αυτισμού. Συνεχίστε να διαβάζετε ›

Καλή αρχή σε όλους! Καλές γιορτές!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε το «Ιστολογείν»!

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων