Άλλες κατασκευές…που ικανοποιούν πολλαπλούς στόχους!

DSC00409

Φέτος για πρώτη φορά και με αφορμή κάποια βιωματικά σεμινάρια που παρακολούθησα στη ΔΙΟΔΟ φτιάξαμε ένα πλαίσιο το οποίο ονομάσαμε ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ και σκοπό έχει πέρα από το να εξωτερικεύσουν τα παιδιά τα διάφορα συναισθήματά τους, να μπουν στη διαδικασία να εξηγήσουν πώς νιώθουν και γιατί (;), αλλά και να συνδέσουν τις διάφορες πράξεις με τα ανάλογα αισθήματα. Για παράδειγμα το γεγονός πως ήρθα στο σχολείο αδιάβαστος μου δημιούργησε το αίσθημα λόγου χάρη της ντροπής. Σε επόμενο στάδιο συζητάμε τι μπορώ να κάνω τώρα; Φυσικά αυτό δεν ισχύει μόνο για τα αρνητικά συναισθήματα αλλά κυρίως για τα θετικά. Σε αυτό το πλαίσιο κολλάω και η ίδια χαρτάκια. (Ξέχασα να σας πω πως δεν γράφουμε πάνω στο χαρτόνι αλλά κολλάμε τα γνωστά χαρτάκια σημειώσεων…) Είναι πολύ ενδιαφέρουσα η αλληλεπίδραση που δημιουργείται!!!Όσο για το αν συμβάλει αυτή η δραστηριότητα ως κίνητρο επιμέλειας για τους μαθητές μας…μάλλον εκεί τα πράγματα είναι δύσκολα…

DSC00401

Μια άλλη δραστηριότητα για να ενδυναμώσουμε την αυτοπεποίθηση των μαθητών μας αλλά και να τονίσουμε την ανάγκη της διαφορετικότητας είναι να γράψουμε τα ταλέντα της ομάδας μας!!! Ως πρώτο βήμα ζητάμε απ’ τα παιδιά να βρουν ποιο στοιχείο του χαρακτήρα τους βοηθάει την ομάδα της τάξης μας!Εδώ τα παιδιά λίγο θα προβληματιστούν…Σε αυτό το σημείο και εσείς θα μπορέσετε να ανιχνεύσετε ποια παιδιά έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση, άρα μπορείτε μετέπειτα να δράσετε ανάλογα… Εν συνεχεία γράφουμε τα διάφορα ταλέντα στο χαρτί μας…και το καμαρώνουμε!!!Ο καθένας συμβάλλει με το δικό του τρόπο για να φτιάξουμε αυτήν την υπέροχη ομάδα!!! Να σας πω πως αν ξαναέκανα αυτή τη δραστηριότητα θα παρότρυνα τα παιδιά να την κάνουν εντελώς μόνοι τους και φυσικά να τα γράψουν τα ίδια στο χαρτόνι.