Δημοσκοπήσεις και ραβδογράμματα

Μέσα σε μια σχολική τάξη,  με τόσα θέματα και αντιθέσεις που προκύπτουν συνεχώς, είναι σίγουρο πως μπορείτε να κάνετε πολλές δημοσκοπήσεις για την αποτύπωση απόψεων. Στα παιδιά αρέσει να εμπλέκονται σε τέτοιες διαδικασίες, γιατί νιώθουν ότι αυτά ανήκουν στον κόσμο των «μεγάλων».  Πρώτα αποφασίζετε ποιες είναι οι διαθέσιμες επιλογές κι έπειτα καταγράφετε τον αριθμό των παιδιών που προτίμησε την κάθε επιλογή. Στο τέλος τα παιδιά μπορούν να φτιάξουν ένα ραβδόγραμμα με βάση τα δεδομένα που προέκυψαν. Αν θέλουμε να κάνουμε πιο δύσκολη την αποστολή αυτή, μπορούμε στην κάθε επιλογή να αποτυπώσουμε και το πόσα αγόρια και πόσα κορίτσια ψήφισαν. Εκτός από το φύλο, μπορούμε βέβαια να χρησιμοποιήσουμε όποιο άλλο κριτήριο θέλουμε. Τα παιδιά χρησιμοποιούν χρώματα τις αρεσκείας τους καθώς εξασκούνται στην χρωματική κωδικοποίηση. Μια πολύ καλή σύνδεση των μαθηματικών μπορεί να γίνει με την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.  Κάποια παιδιά από την εφορευτική επιτροπή μπορούν να αναλάβουν να φτιάξουν ένα ραβδόγραμμα που να αποτυπώνει τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας για την ανάδειξη του πενταμελούς της τάξης. Με αυτή τη σύνδεση μπορούμε να κάνουμε συζητήσεις που εμπίπτουν στο πεδίο των Κριτικών Μαθηματικών καλλιεργώντας την κριτική σκέψη των μελλοντικών πολιτών και να φέρουμε τα μαθηματικά κοντά στην καθημερινότητα του παιδιού.

Το αποτέλεσμα;  Ένας χρωματιστός τοίχος!

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση