Διαδικτυακό Μάθημα 23

Γεια σας και πάλι!

Τι κάνετε;

Καλή εβδομάδα να έχουμε! Αυτή θα είναι και η τελευταία εβδομάδα που θα είμαστε χώρια, αφού, όπως ανακοινώθηκε σήμερα, τα Δημοτικά θα ανοίξουν και πάλι την 1η Ιουνίου.

Μπορώ να πω ότι έλαβα κάποιες αρκετά χιουμοριστικές ιστορίες από το προηγούμενο μάθημα και χαίρομαι πολύ για αυτό! Περιμένω κι άλλες!

 

Πάμε αρχικά για… αυτοδιόρθωση!

Μάθημα 20

Εργασία 2

 

Μάθημα 21

Εργασία 1

Εργασία 2

34,08 δέκατα 7.089,34 μονάδες
24,092 χιλιοστά 14.086,45 δεκάδες χιλιάδων
230,1 εκατοντάδες 5.347,09 χιλιάδες
3.209,56 εκατοστά 2.987,56 εκατοστά
12.098 δεκάδες χιλιάδων 0,78 μονάδες
20.030,2 δεκάδες 2,46 δέκατα

 

Μάθημα 22

Εργασία 3  

Να κλίνετε τα ουσιαστικά το «σήμα» και το «κύμα».

Σας δίνω και πίνακες με μερικά στοιχεία από κάτω. Τα υπόλοιπα τα συμπληρώνετε εσείς.

ενικός αριθμός πληθυντικός αριθμός
ονομαστική το σήμα τα σήματα
γενική του σήματος των σημάτων
αιτιατική το σήμα τα σήματα
κλητική –          σήμα –          σήματα

 

ενικός αριθμός πληθυντικός αριθμός
ονομαστική το κύμα τα κύματα
γενική του κύματος των κυμάτων
αιτιατική το κύμα τα κύματα
κλητική –          κύμα –          κύματα

 

Εργασία 4

 

 

Εργασία 5

Τέλος αυτοδιόρθωσης

 

Πάμε στα σημερινά!

 

Εργασία 1

Να κάνετε χρονική αντικατάσταση στα ρήματα «επιστρέφετε» και «γυρίζεις».

 

Υπενθύμιση: Στη χρονική αντικατάσταση δεν κλίνουμε το ρήμα σε όλα τα πρόσωπα αλλά μόνο στο πρόσωπο στο οποίο μας δίνεται το ρήμα.

Σε ποιο πρόσωπο είναι το «επιστρέφετε»;  Απάντηση:________________

Σε ποιο πρόσωπο είναι το «γυρίζεις»; Απάντηση:___________________

Χρόνοι Ρήμα 1 Ρήμα 2
Ενεστώτας επιστρέφετε γυρίζεις
     
     
     
     
     
     
     

 

Εργασία 2

Ένα από τα αγαπημένα μας κείμενα φέτος ήταν αυτό με τη Δόνα Τερηδόνα!

α)Αφού το ξαναδιαβάσετε, να βρείτε 5 ουσιαστικά, 5 επίθετα και 5 ρήματα.

Το κείμενο είναι διαθέσιμο στην παρακάτω διεύθυνση:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C106/331/2256,8500/

 

ουσιαστικά επίθετα ρήματα

 

β) Χρησιμοποιώντας τρία από τα επίθετα που βρήκατε να φτιάξετε τρεις προτάσεις.

Αυτό το κείμενο έχει πολλά και όμορφα επίθετα!

 

 

Εργασία 3

Μπορείς να διατυπώσεις με δικά σου λόγια τον ορθογραφικό κανόνα;

Παρατήρησε και σκέψου!

 

Ορθογραφικός κανόνας 1:

τρεις φίλοι,  τρεις ώρες, ΑΛΛΑ τρία γουρουνάκια.

 

Ορθογραφικός κανόνας 2:

βρίσκω, ΑΛΛΑ βρήκα.

Ορθογραφικός κανόνας 3:

το σπίτι,  το παιδί,   ΑΛΛΑ το βράδυ, το δόρυ, το δάκρυ (μήπως θυμάσαι και τα υπόλοιπα;).

 

Κανόνας 1  

 

Κανόνας 2  

 

Κανόνας 3  

 

 

 

Εργασία 3

Πρόβλημα

Μια μέρα ένα φορτηγό έφερε 12 καφάσια με μήλα, τα οποία έπρεπε να μοιραστούν εξίσου στα παιδιά της ‘Α Δημοτικού.  Κάθε καφάσι περιείχε 36 μήλα. Τα παιδιά της Α’ Δημοτικού ήταν συνολικά 18. Πόσα μήλα πήρε το κάθε παιδί;

Συμβουλή: Ζωγραφίστε το πρόβλημα για να το καταλάβετε.

 

 

 

Εργασία 4

Βάζω λίγες ακόμη διαιρέσεις για να κάνετε με το μυαλό. Εάν σας μπερδεύουν, πηγαίνετε στο προηγούμενο μάθημα στην Εργασία 5 για να δείτε πώς λύνονται εύκολα και γρήγορα.

Εάν εξακολουθείτε να δυσκολεύεστε και να έχετε απορίες, στείλτε μου μήνυμα.

1.400 : 7 = 360 : 12 = 1.500 : 300 = 2.200 : 11 =
300 : 2 = 350 : 70 = 1.800 : 6 = 560 : 70 =
450 : 90 = 8.100 : 9 = 4.800 : 80 = 880 : 8 =
12.000 : 4 = 5.000 : 50 = 18.000 : 30 = 11.000 : 100=

 

Εργασία 5

α)Να προχωρήσετε από το 150 μέχρι το 1.500 με βήμα +150.

150

 

β) Να προχωρήσετε από το 1200 μέχρι το 12.000 με βήμα +1.200.

1.200

 

Συμβουλή: Πρέπει να θυμηθείτε πώς προχωράω ανά 15 και ανά 12…

 

Αυτά για σήμερα!

Περιμένω τα μηνύματα σας! 😉

Επικοινωνία:  a_brousal@sch.gr

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση