(Το μάθημα αυτό αναρτήθηκε χθες μόνο στην e-me, γιατί ο παρών ιστότοπος δεν ήταν προσβάσιμος. Διευκρινίζω ότι δεν είναι πρόβλημα του δικού μου blog, αλλά του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου).
Καλή εβδομάδα σε όλους και όλες!
Πώς είστε; Ο καιρός είναι πάρα πολύ καλός! Σήμερα άνοιξαν κάποια ακόμη καταστήματα και άρχισαν τα μαθήματα για την Γ’ Λυκείου. Για το Δημοτικό κανείς δε γνωρίζει ακόμη.
Πάμε για….
Αυτοδιόρθωση
Εργασία 1
Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα με απόλυτα αριθμητικά επίθετα:
απόλυτα αριθμητικά επίθετα | απόλυτα αριθμητικά επίθετα | ||
1.501 | χίλια πεντακόσια ένα | 756 | επτακόσια πενήντα έξι |
9.999 | εννιά χιλιάδες εννιακόσια ενενήντα εννιά | 4.009 | τέσσερις χιλιάδες εννιά |
16 | δεκαέξι (μία λέξη) | 7.064 | επτά χιλιάδες εξήντα τέσσερα |
13.308 | δεκατρείς χιλιάδες τριακόσια οκτώ | 10.508 | δέκα χιλιάδες πεντακόσια οκτώ |
96 | ενενήντα έξι | 15.070 | δεκαπέντε χιλιάδες εβδομήντα |
574 | πεντακόσια εβδομήντα τέσσερα | 19 | δεκαεννιά |
8.914 | οκτώ χιλιάδες εννιακόσια δεκατέσσερα | 543 | πεντακόσια σαράντα τρία |
3.020 | τρεις χιλιάδες είκοσι | 13 | δεκατρία (μία λέξη) |
64 | εξήντα τέσσερα
|
19.998 | δεκαεννιά χιλιάδες εννιακόσια ενενήντα οκτώ |
Εργασία 3
Προηγούμενος κι επόμενος αριθμός (απαντήσεις)
Τέλος αυτοδιόρθωσης
Πάμε στα σημερινά!
Εργασία 1
α)Κάντε εξάσκηση στην ορθογραφία με το γνωστό πιθηκάκι! Υπενθυμίζω σκοπός σας είναι να το βοηθήσετε να φτάσει στη μπανάνα! Αν όμως δεν απαντήσετε σωστά, το πιθηκάκι θα μείνει μάλλον νηστικό….
Αφού κάνετε την άσκηση, να μου γράψετε τις έξι λέξεις που μάθατε.
β) Θυμάστε τότε που μαθαίναμε το «παίρνω» και το «περνώ»;
(Ε; Πότε, κύριε, τα μάθαμε εμείς αυτά;).
Είναι ώρα, λοιπόν, να τα ξαναθυμηθούμε!
Θυμίζω τον κανόνα που πρέπει να θυμάστε:
«ΠΕΡΝΩ τον δρόμο και ΠΑΙΡΝΩ το λεωφορείο»!
Τώρα μπορείτε να προσπαθήσετε να συμπληρώσετε τα κενά στην παρακάτω άσκηση!
Σημείωση για μια λέξη μέσα στην άσκηση:
αποπαίρνω= κατσαδιάζω, μαλώνω
γ)Να συμπληρώσετε τα κενά στις παρακάτω προστάσεις:
1)Π___ράσαμε πολύ όμορφα χθες.
2) Κάθε φορά που π____ρνω τηλέφωνο, δεν είναι στο σπίτι.
3) Π__ρασε και αυτή η σχολική χρονιά…
5) Να π___ρνάς πού και πού να σε βλέπουμε!
6) Μην το π___ρνεις τόσο σοβαρά! Ένα αστείο ήταν!
7)Την Παρασκευή π___ρνουμε βαθμούς και έχω άγχος.
Εργασία 2
Πάμε να κάνουμε μια μικρή επανάληψη στους δεκαδικούς αριθμούς!
Με απλά λόγια, δεκαδικοί ονομάζονται οι αριθμοί που έχουν κόμμα.
Κάθε δεκαδικός αποτελείται από ένα ακέραιο μέρος και ένα δεκαδικό μέρος, τα οποία χωρίζονται με το κόμμα. Το κόμμα ονομάζεται και υποδιαστολή.
Πχ. Στον δεκαδικό 10,45 το ακέραιο μέρος είναι το 10, ενώ το δεκαδικό είναι το 45.
Στους δεκαδικούς αριθμούς μπορούμε να προσθέσουμε όσο μηδενικά θέλουμε στο τέλος του δεκαδικού μέρους.
Παράδειγμα:
Το 10,45 μπορεί να γίνει 10,450 ή 10, 4500.
Δεν αλλάζει απολύτως τίποτα!
Επίσης, μπορούμε να βάλουμε και μηδενικά μπροστά από το ακέραιο μέρος.
Παράδειγμα:
Το 10, 45 μπορεί να γίνει 010,45 ή 0010,45.
Άρα στο 10,45 μπορούμε να βάλουμε όσο μηδενικά θέλουμε στην αρχή και στο τέλος.
Θα μπορούσε, δηλαδή, να γίνει 010,450 ή 0010,4500 κτλ.
Δεν αλλάζει απολύτως τίποτα!
α)Αφού θυμηθήκατε τα παραπάνω, είναι ώρα να εντοπίσετε στην παρακάτω άσκηση ποια μηδενικά δεν αλλάζουν την αξία του αριθμού.
http://inschool.gr/G6/MATH/DEKADIKOI-MIDENIKA-PRAC-G6-MATH-HPclickon-1309252207-tzortzisk/index.html
β) Παίξτε με τα ευρώ για άλλη μια φορά για να φρεσκάρετε τις γνώσεις σας στους δεκαδικούς.
Οδηγίες: Στην αρχική οθόνη πατάμε «Europe» (Ευρώπη) και έπειτα συμπληρώνουμε το ποσό που μας λέει και κέρματα και χαρτονομίσματα του ευρώ.
https://www.mathsisfun.com/money/money-master.html
Αυτά για σήμερα! Να είστε καλά! Περιμένω τις απαντήσεις σας!
Επικοινωνία: a_brousal@sch.gr