Ο Βαλεντίνο Ρόσι (Valentino Rossi16 Φεβρουαρίου 1979) είναι Ιταλός επαγγελματίας οδηγός μοτοσικλέτας αγώνων και εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Σύμφωνα με το περιοδικό Sports Illustrated, ο Ρόσι είναι ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές στον κόσμο, με αμοιβή 19 εκατομμύρια δολάρια το 2007.

 

Valentino Rossi 2010 Qatar.jpg

Βιογραφία

Γεννήθηκε στο Ούρμπινο στις 16 Φεβρουαρίου του 1979[7]. Γιος του Γκρατσιάνο Ρόσι, ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του.[8] Ξεκίνησε να οδηγεί μοτοσικλέτες αγώνων από πολύ μικρός. Αρχικά οδηγούσε καρτ και το 1990 κατέκτησε[9] το τοπικό πρωτάθλημα.

Ο Χόρχε Λορένθο (Jorge Lorenzo Guerreroισπανική προφορά ΔΦΑ: [ˈxorxe loˈɾenθo], 4 Μαΐου 1987) είναι Ισπανός επαγγελματίας οδηγός μοτοσικλέτας αγώνων και παγκόσμιος πρωταθλητής στα 250cc το 2006 και το 2007 [4] και στην κατηγορία MotoGP το 2010, το 2012 και το 2015.

Jorge Lorenzo 2.jpg

Βιογραφία

Γεννήθηκε στην Πάλμα της Μαγιόρκα στην Ισπανία στις 4 Μαΐου 1987. Αγωνίζεται με μοτοσικλέτα Yamaha. Ο Λορένθο έχει ύψος 1,72μ. και ζυγίζει 65 κιλά. Άρχισε την καριέρα του στα Moto GP το 2002, χρονιά κατά την οποία, οδηγώντας μια Derbi τερμάτισε 21ος στο πρωτάθλημα. Συνέχισε με Derbi και το 2003 καταφέρνοντας να πάρει μόλις μία 1η θέση και τερμάτισε 12ος στο Πρωτάθλημα. Τελευταία του χρονιά με Derbi και ακόμη στην κατηγορία των 125 cc, όπου κατάφερε τρεις πρώτες νίκες αλλά μόλις την 4η θέση στο Πρωτάθλημα.

Ο Μαρκ Μάρκεθ Αλεντά (Marc Márquez Alentà17 Φεβρουαρίου 1993) είναι Ισπανός μοτοσυκλετιστής.

Marc Márquez in 2021 2 (cropped).jpg

Κατάγεται από την Σερβέρα (ΚαταλονίαΙσπανία). Είναι 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο Moto GP και αγωνίζεται με τα χρώματα της Repsol Honda, από το ντεμπούτο του στο Moto GP, το 2013. Χρησιμοποιεί το νούμερο 93[7], έχει βάρος 59 κιλά και ύψος 1,69 μέτρα. Αδερφός του είναι ο Άλεξ Μάρκεθ[8], επίσης οδηγός μοτοσυκλετών. Ο Μαρκ είναι ένας από τους τρεις αναβάτες που έχουν κερδίσει παγκόσμιο πρωτάθλημα σε 3 διαφορετικές κατηγορίες, μετά τους Μάικ Χέιλγουντ και Φιλ Ριντ. Πολλές φορές αποκαλείται εσφαλμένα Μαρκ Μάρκεζ. Το τελευταίο γράμμα, όμως, στο επίθετό στα ισπανικά διαβάζεται ‘θ’.

Το Γκραν Πρι Μοτοσικλέτας (αγγλικάRoad Racing World Championship Grand Prix ή MotoGP) είναι διοργάνωση της Dorna Sports υπό την εποπτεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσικλέτας (FIM). Διεξάγεται συνεχώς κάθε χρόνο, από το 1949.

Moto Gp logo.svg

Στο τέλος της αγωνιστικής περιόδου του 1968 η FIM περιόρισε τα κιβώτια ταχυτήτων στις 6 ταχύτητες, τις κατηγορίες των 125 κυβικών (cc) και των 250 cc σε όχι περισσότερους από 2 κυλίνδρους και τις κατηγορίες των 500 cc σε όχι περισσότερους από 4 κυλίνδρους.

Έπειτα από την αγωνιστική περίοδο του 1982 σταμάτησε να υφίσταται η κατηγορία των 350. Έπειτα από την αγωνιστική περίοδο του 1983, η κατηγορία των 50 cc αυξήθηκε στα 80 cc.

Έπειτα από την αγωνιστική περίοδο του 1989, οι μοτοσικλέτες των 125 κυβικών περιορίστηκαν σε μονοκύλινδρες μηχανές και σταμάτησε να υφίσταται η κατηγορία των 80 cc.

Για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 1997 , οι κανονισμοί του Παγκόσμιου Ράλλυ παρουσιάστηκαν ως προτεινόμενος αντικαταστάτης της Ομάδας Α (μόνο τα διαδοχικά έργα της Mitsubishis εξακολουθούν να συμμορφώνονται με τον τελευταίο τύπο, έως ότου ομολόγησαν και ένα Lancer Evolution WRC από το Ράλι του San Remo 2001) . Μετά την επιτυχία του Mäkinen και των Ιαπώνων κατασκευαστών, η Peugeot της Γαλλίας έκανε μια πολύ επιτυχημένη επιστροφή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Ο Finn Marcus Grönholm πήρε τον τίτλο των οδηγών στην πρώτη του ολόκληρη χρονιά στη σειρά και η Peugeot κέρδισε το στέμμα των κατασκευαστών.

Ο Richard Burns της Αγγλίας κέρδισε τον τίτλο του 2001 με ένα Subaru Impreza WRC, αλλά η Grönholm και η Peugeot πήραν πίσω τους δύο τίτλους το 2002 . 2003 είδε τη Νορβηγία ‘s Petter Solberg πρωταθλητή γίνει οδηγών για την Subaru και Citroën συνεχίσει την επιτυχία των Γάλλων κατασκευαστών. Ο Sébastien Loeb της Citroën πήγε για να ελέγξει τις επόμενες εποχές με το Citroën Xsara WRC . Η Citroën πήρε τον τίτλο των κατασκευαστών τρεις φορές στη σειρά και ο Loeb ξεπέρασε το ρεκόρ των Mackinen με τέσσερις συνεχόμενους τίτλους οδηγών, κερδίζοντας το ένατο συνεχόμενο πρωτάθλημα το 2012. Η Volkswagen Motorsport εισήλθε στο πρωτάθλημα το 2013 και ο Sebastien Ogierκυριάρχησε στη σειρά με έξι διαδοχικούς τίτλους. Νέοι κανόνες παγκόσμιου Ράλλυ εισήχθησαν για το 2017 που δημιούργησαν γρηγορότερα και πιο επιθετικά αυτοκίνητα.

Έτσι, μετά την απαγόρευση των αυτοκινήτων Group B, άρχισε μια νέα εποχή: Αυτή της Group A. Αρχικά, το WRC “σχεδίαζε” να ασχοληθεί με αυτοκίνητα της κατηγορίας “S”, αλλά απορρίφθηκε αυτή η απόφαση. Η Εποχή της Group A, διήρκεσε περίπου 7-10 χρόνια. Σε εκείνη την κατηγορία, έκαναν την εμφάνιση τους τα αυτοκίνητα της Σουμπαρού, της Μιτσουμπίσι και ξανά της Τογιότα.

Η κατασκευάστρια της Τογιότα, είχε στο ρόστερ της τον Ισπανό οδηγό, τον Κάρλος Σάινζ, παίρνοντας δύο τίτλους το 1990 και το 1992. Το 1993, ο Σάινζ έφυγε και τον αντικατέστησε ο Κανκούνεν, ο οποίος κέρδισε την ίδια χρονιά τον τέταρτο του τίτλο, και τον πρώτο της Τογιότα (κατασκευαστών). Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, οι επιτυχίες των Σουμπαρού και Μιτσουμπίσι ήταν μεγάλες. Η Σουμπαρού είχε στη διάθεση της, τον Κόλιν Μακ Ρέι και κέρδισε τον πρώτο του τίτλο, και για τρεις συνεχόμενες χρονιές τον τίτλο κατασκευαστών η Σουμπαρού. (1995 -1998). Από το 1996 μέχρι και το 1999, ο Τόμμι Μάκινεν, έγινε νέος παγκόσμιος πρωταθλητής και ο πρώτος οδηγός με τρεις συνεχόμενους τίτλους.

Η δεκαετία του ’80, ήταν “αφιερωμένη” στην Group B. Η Group B, αποτελούνταν από αμάξια με ισχυρούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες και τετρακίνηση. Το αμάξι που ξεχώρισε όμως ήταν αυτό της Audi quattro. Είχε κάνει μεγάλη επιτυχία, σε αυτήν την κατηγορία κατακτώντας δύο πρωταθλήματα κατασκευαστών το 1982 και το 1984, επίσης και οι οδηγοί του αυτοκινήτου στάθηκαν τυχεροί, κερδίζοντας και αυτοί δύο πρωταθλήματα: το 1983 ο Χάνου Μίκολα και το 1984 ο Στιγκ Μπλόμκβιστ. Έχει περάσει και μια γυναίκα από το τιμόνι του Audi, η Γαλλίδα, Μισέλ Μούτον η οποία έφτασε πολύ κοντά στο να πάρει τον παγκόσμιο τίτλο του 1984. Πέρα από τις επιτυχίες όμως, υπήρχαν και θάνατοι όπως αυτός του Ατίλιο Μπετέργκα όπου τράκαρε το 1985, με ενα Lancia 037, σε ηλικία 32 ετών.

Το 1986, έκανε την εμφάνιση του, το μοντέλο της Lancia Delta S4, το οποίο για εκείνη την εποχή, ήταν ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο. Άλλη μια χρονιά που, υπήρχε ένα μοιραίο περιστατικό. Αυτό ήταν στο Ράλι Πορτογαλίας, όπου τρεις θεατές σκοτώθηκαν και 30 τραυματίστηκαν εξαιτίας του οδηγού, Χοακίν Σάντος ο οποίος έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του. Επίσης, την ίδια χρονιά ένας άλλος οδηγός, ο Τοιβόνεν και ο συνοδηγός του, ο Σέρτζιο Σέστο, βρήκαν τραγικό θάνατο όταν το αυτοκίνητο τους βρέθηκε στον γκρεμό και ανεφλέγη ακαριαία μετά από πρόσκρουση σε δέντρο. Λόγω των πολλών ατυχημάτων και θανάτων, η Ζίν – Μαρί Μπαλέστρε, η οποία ήταν η διευθύντρια της Ομοσπονδίας του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FISA), κατήργησε την κατηγορία των αυτοκινήτων Group B.

Το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ έγινε το 1973, με πρώτο αγώνα στο Μόντε Κάρλο. Το Alpine Reanult, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που νίκησε στην ιστορία του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ύστερα όμως, το αυτοκίνητο της Lancia, το Lancia Stratos κατάφερε να αναδείξει ως πρωταθλήτρια κατασκευαστών για τρεις συνεχόμενες σεζόν τη Lancia. Από το 1980, το WRC βράβευε και τον οδηγό που νικούσε τον αγώνα με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ οδηγών.

 

Ο Kyle Thomas Busch (γεννημένος στις 2 Μαΐου 1985) είναι Αμερικανός επαγγελματίας οδηγός αγώνων αυτοκινήτων και ιδιοκτήτης ομάδας. Από το 2021 , αγωνίζεται με πλήρες ωράριο στη σειρά NASCAR Cup , οδηγώντας το No. 18 Toyota Camry για τον Joe Gibbs Racing , με μερική απασχόληση στη σειρά Xfinity NASCAR , οδηγώντας το No. 54 Toyota Supra για JGR και με μερική απασχόληση στη σειρά NASCAR Camping World Truck Series , οδηγώντας το Νο. 51 Toyota Tundra για τον Kyle Busch Motorsports . Η KBM τρέχει πολλά φορτηγά στη σειρά Truck. Ο Busch είναι ο πρωταθλητής NASCAR Nationwide Series του 2009 και το 2015 καιΠρωταθλητής της σειράς Κυπέλλου 2019 . Ο Busch είναι επίσης πρωτοπόρος στο WWE 24/7.Kyle busch erik jones (49561738018) (cropped).jpg

Ο Μπους είναι ο μικρότερος αδελφός του πρωταθλητή της σειράς Κυπέλλου Κυπέλλου NASCAR Nextel του 2004, Kurt Busch . Κατέχει πολλά ρεκόρ στον διαγωνισμό NASCAR, συμπεριλαμβανομένων των περισσότερων νικών σε αγώνες σε μια σεζόν στις τρεις κορυφαίες σειρές NASCAR, με 24 νίκες, τις οποίες πέτυχε το 2010. Κατέχει το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες όλων των εποχών και στις τρεις εθνικές περιοδείες του NASCAR σειρά με 222 (από τις 10 Ιουλίου 2021). Επιπλέον, κατέχει το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες της σειράς Xfinity σε μια σεζόν με 13 το 2010, και τις περισσότερες συνολικά με 102. Ο Busch κατέχει επίσης το ρεκόρ για τις περισσότερες συνολικές νίκες στη σειρά φορτηγών με 61. Από το 2019, είναι ο ο μόνος οδηγός στην ιστορία που έχει 50+ νίκες στις 3 κορυφαίες σειρές της NASCAR. Στο Dover στις 6 Μαΐου 2019, ισοφάρισε το ρεκόρ των διαδοχικών τερματισμών στην πρώτη δεκάδα για να ξεκινήσει μια σεζόν ισοβαθμώνταςMorgan Shepherd με 11.

Ο James Dennis Alan ” Denny ” Hamlin (γεννημένος στις 18 Νοεμβρίου 1980) [1] [2] είναι Αμερικανός επαγγελματίας οδηγός αγώνων αυτοκινήτων και ιδιοκτήτης ομάδας NASCAR . Αγωνίζεται με πλήρη απασχόληση στη σειρά NASCAR Cup , οδηγώντας το Νο. 11 Toyota Camry και με μερική απασχόληση στη σειρά NASCAR Xfinity , οδηγώντας το Νο. 54 Toyota Supra , αμφότερα για τον Joe Gibbs Racing . Είναι συνιδιοκτήτης και λειτουργεί το 23XI Racing με την αίθουσα μπάσκετ του Famer Michael Jordan . Έχει κερδίσει 46 αγώνες NASCAR Cup Series, συμπεριλαμβανομένου του Daytona 500 in2016 , 2019 και 2020 . Το 2020, έγινε το τέταρτο άτομο που κέρδισε τον αγώνα σε συνεχόμενες σεζόν, ενώνοντας τους Richard Petty , Cale Yarborough και Sterling Marlin . 

Denny hamlin (48069992123).jpg

Ο Χάμλιν γεννήθηκε στην Τάμπα της Φλόριντα και έζησε στο Τσέστερφιλντ της Βιρτζίνια το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής του ηλικίας. Άρχισε να αγωνίζεται με καρτ σε ηλικία επτά ετών. Στη συνέχεια, εργάστηκε μέχρι το Late Models μέχρι το 2004 και υπέγραψε συμβόλαιο ανάπτυξης με τον Joe Gibbs Racing. Αφού έτρεξε για λίγο στη σειρά Craftsman Truck Series , ο Hamlin οδήγησε μια ολόκληρη σεζόν στη σειρά Busch το 2005, ενώ έτρεξε μερικούς αγώνες Nextel Cup. Αφού είχε δυνατούς τερματισμούς αγώνα, ο Hamlin έλαβε μια βόλτα πλήρους απασχόλησης με το JGR.

Η πιο δυνατή σεζόν του ήταν το 2010, όπου οδηγούσε το πρωτάθλημα με 15 πόντους προχωρώντας στον τελευταίο αγώνα στο Homestead . Παρά το γεγονός ότι είχε μια απίστευτη σεζόν, κερδίζοντας τους περισσότερους αγώνες από κάθε οδηγό εκείνη τη χρονιά (8), θα έχανε το πρωτάθλημα με 39 πόντους από τον Jimmie Johnson . Εκτός από τη σεζόν του 2013, κατά την οποία μια σύγκρουση με τον Joey Logano κατέστρεψε το κάτω μέρος της πλάτης του και τον κράτησε εκτός για μεγάλο μέρος της πρώιμης σεζόν, ο Hamlin έχει αγωνιστεί στα πλέι οφ της σειράς NASCAR Cup σε κάθε σεζόν που αγωνίστηκε με πλήρη απασχόληση (15 σεζόν από το 2021), συμπεριλαμβανομένης της σεζόν rookie το 2006, όταν τερμάτισε τρίτος στο Chase για τη βαθμολογία του NASCAR Nextel Cup, κλείνοντας μια από τις πιο εντυπωσιακές εκστρατείες rookie στη σύγχρονη ιστορία του NASCAR.