Σύγκριση λειτουργιών μιας τοπικής εφαρμογής παρουσιάσεων με 3 εφαρμογές ιστού

Oνοματεπώνυμο: Κέρυ Ταλαδιανού

Τμήμα: Α2

Όνομα χρήστη στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο: a720446

Σε αυτό το άρθρο θα μάθουμε να συγκρίνουμε τις λειτουργίες μίας τοπικής εφαρμογής παρουσιάσεων με 3 εφαρμογές ιστού.

Θα ξεκινήσουμε να συγκρίνουμε τη πρώτη λειτουργία, η οποία είναι η Διάταξη κειμένου, δηλαδή πως θέλουμε τις διαφάνειες να είναι ελκυστικές.

1. Διάταξη κειμένου

WPS Office (Τοπική εφαρμογή): Πατώντας στην επιλογή Layout, υπάρχουν 11 τύποι διατάξεων κειμένου, προκειμένου οι διαφάνειες να γίνουν πιο ελκυστικές. Αυτές οι διατάξεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την οργάνωση κινουμένων σχεδίων, ήχων, γραφημάτων, πινάκων, καλλιτεχνικών κλιπ και άλλων τύπων περιεχομένου.

Google Slides (1η εφαρμογή ιστού): Για να διατάξουμε το κείμενο: Αν πατήσουμε κλικ στο κουμπί διαφάνεια και έπειτα εφαρμογή διάταξης, μπορούμε να επιλέξουμε τη διάταξη που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε. Επίσης, πατώντας τα πλήκτρα CTRL + M, θα μπορέσουμε να επιλέξουμε μία από τις 5 επιλογές διαφανειών.

PowerPoint Online (2η εφαρμογή ιστού): Επιλέγοντας την επιλογή Νέα διαφάνεια στην κεντρική καρτέλα, μπορούμε να επιλέξουμε μια διάταξη για τη νέα διαφάνεια και στη συνέχεια, πατάμε κλικ στην επιλογή Προσθήκη διαφάνειας. Επίσης, μπορούμε και να αλλάξουμε τη διάταξη της υπάρχουσας διαφάνειας. Επιλέγοντας τη επιλογή Διάταξη στη κεντρική καρτέλα, μπορούμε να επιλέξουμε τη διάταξη για την υπάρχουσα διαφάνεια και στη συνέχεια, πατάμε κλικ στην επιλογή Αλλαγή διάταξης.

Γραφίς (3η εφαρμογή ιστού): Για να αλλάξουμε μια διάταξη διαφανειών: Στη λίστα διαφανειών στα αριστερά, επιλέγουμε τις διαφάνειες στις οποίες θέλουμε να εφαρμόσουμε μια νέα διάταξη, μετά κάνουμε κλικ στο εικονίδιο Change slide layout στην καρτέλα Home της επάνω γραμμής εργαλείων, και τέλος επιλέγουμε την απαραίτητη διάταξη από το μενού. Εναλλακτικά, μπορούμε να κάνουμε δεξί κλικ στη απαραίτητη διαφάνεια στη λίστα στα αριστερά ή στην περιοχή επεξεργασίας, να επιλέξουμε την επιλογή Change layout από το μενού με βάση τα συμφραζόμενα και να επιλέξουμε την απαραίτητη διάταξη.

Συνεχίζουμε με τη δεύτερη λειτουργία, η οποία είναι η προβολή διαλογής διαφανειών (Slide Sorter View).

2. Προβολή διαλογής διαφανειών

WPS Office: Κάνουμε κλικ στο κουμπί Slide Sorter View στο κάτω μέρος του παραθύρου ή μεταβαίνουμε στην καρτέλα View > Slide Sorter και έπειτα, εμφανίζεται η προβολή διαλογής διαφανειών.

Google Slides: Κάνουμε κλικ στο εικονίδιο κάτω αριστερά της οθόνης και οι διαφάνειες θα εμφανιστούν σε πλέγμα.

PowerPoint Online: Για πρόσβαση στη προβολή διαλογής διαφανειών, επιλέγουμε την επιλογή Προβολή > Διαλογέας διαφανειών. Εναλλακτικά, επιλέγουμε την επιλογή Slide Sorter στη γραμμή εργασιών στην κάτω δεξιά γωνία του παραθύρου PowerPoint.

Γραφίς: Δεν υπάρχει διαλογέας διαφανειών για παρουσιάσεις.

Έπειτα, θα συνεχίσουμε με τη 3η λειτουργία, τις σημειώσεις ομιλητών.

3. Σημειώσεις ομιλητών

WPS Office: Κάτω από κάθε διαφάνεια, υπάρχει μια περιοχή για να προσθέσουμε σημειώσεις ομιλητή. Επίσης, μπορούμε και να πατήσουμε κλικ στο εικονίδιο Speaker Notes για να εισαγάγουμε σημειώσεις ομιλητή.

Google Slides: Στο κάτω μέρος της οθόνης υπάρχει ένα πεδίο κειμένου με το μήνυμα “Κάντε κλικ για προσθήκη σημειώσεων ομιλητή”. Το κείμενο θα είναι ορατό μόνο για εκείνον που διαχειρίζεται τη παρουσίαση κατά τη διάρκεια της, αλλά όχι για το κοινό. Εναλλακτικά, εάν δεν μπορούμε να δούμε αυτό το πεδίο κειμένου, μπορούμε να κάνουμε κλικ στην επιλογή Προβολή > Εμφάνιση σημειώσεων ομιλητή.

PowerPoint Online: Στο κάτω μέρος δεξιά, υπάρχει η κατηγορία Σημειώσεις. Κάνουμε κλικ στο “Σημειώσεις” και προσθέτουμε τις δικές μας σημειώσεις.

Γραφίς: Για να προσθέσουμε σημειώσεις, στη λίστα διαφανειών στα αριστερά, επιλέγουμε τη διαφάνεια στην οποία μπορούμε να προσθέσουμε μια σημείωση, μετά κάνουμε κλικ στον τίτλο “Click to add notes” κάτω από την περιοχή επεξεργασίας διαφανειών, και τέλος, πληκτρολογούμε ένα κείμενο που θέλουμε να προσθέσουμε στη σημείωση μας.

Συνεχίζουμε με τη 4η και πιο δημιουργική λειτουργία, την επιλογή θεμάτων και το χρώμα φόντου.

4. Επιλογή θεμάτων και χρώμα φόντου στη παρουσίαση

WPS Office: Πηγαίνοντας στην καρτέλα Designs και κάνοντας κλικ στο εικονίδιο Background, θα εμφανιστεί ένα πλαίσιο στο δεξί μέρος της παρουσίασης. Στο δεξί πλαίσιο, μπορούμε να επιλέξουμε ένα είδος χρώματος που θέλουμε να εφαρμόσουμε στη παρουσίαση μας. Θα εμφανιστεί με τις ακόλουθες επιλογές: Gradient fill, Picture or texture, Fill και Pattern fill. Τέλος, μπορούμε να κάνουμε κλικ στο Apply to all για να εφαρμόσουμε το φόντο στην τρέχουσα διαφάνεια ή σε όλες τις διαφάνειες. Εναλλακτικά, μπορούμε να πατήσουμε τη καρτέλα Design και να πατήσουμε ένα από τα προτεινόμενα θέματα.

 

Google Slides: Στην κορυφή, πατάμε κλικ στη διαφάνεια και έπειτα Αλλαγή θέματος. Στα δεξιά, κάνουμε κλικ στο θέμα που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε. Όσον αφορά το χρώμα φόντου, κάνοντας κλικ στο κουμπί Φόντο στη γραμμή εργαλείων, μπορούμε να επιλέξουμε ένα δείγμα χρώματος από το μενού ή μια προσαρμοσμένη επιλογή με τον επιλογέα χρώματος. Θα δούμε το φόντο να μετατρέπεται με τη νέα επιλογή χρώματος μόλις κάνουμε κλικ στο κουμπί Τέλος.

PowerPoint Online: Για να αλλάξουμε το θέμα της διαφάνειας, πατάμε κλικ στην πρώτη διαφάνεια και στη συνέχεια, στην καρτέλα “Σχεδιασμός”, πατάμε κλικ στο κάτω βέλος στην ομάδα Παραλλαγές. Πατώντας κλικ στο “Χρώματα, Γραμματοσειρές, Εφέ ή Στυλ φόντου”, μπορούμε να επιλέξουμε μία από τις ενσωματωμένες επιλογές ή να προσαρμόσουμε τη δική μας. Όταν ολοκληρώσουμε τη προσαρμογή του στυλ στη διαφάνεια, πατάμε κλικ στο κάτω βέλος στην ομάδα θεμάτων και, στη συνέχεια στην επιλογή Αποθήκευση τρέχοντος θέματος.

Γραφίς: Για να επιλέξουμε ένα θέμα για την παρουσίαση, πατάμε κλικ στο απαραίτητο προκαθορισμένο θέμα από τη συλλογή θεμάτων στη δεξιά πλευρά της επάνω γραμμής εργαλείων στην καρτέλα Home. Το επιλεγμένο θέμα θα εφαρμοστεί σε όλες τις διαφάνειες. Εναλλακτικά, για να αλλάξουμε ένα συνδυασμό χρωμάτων, κάνουμε κλικ στο εικονίδιο Change color scheme στην καρτέλα Home της επάνω γραμμής εργαλείων και επιλέγουμε το απαραίτητο σχήμα από την αναπτυσσόμενη λίστα. Ο επιλεγμένος συνδυασμός χρωμάτων θα επισημανθεί στη λίστα και θα εφαρμοστεί σε όλες τις διαφάνειες.

Και τελειώνουμε με τη 5η και τελευταία λειτουργία, τη προβολή παρουσίασης.

5. Προβολή παρουσίασης

WPS Office: Πατάμε κλικ στο κουμπί Slide Show from Current Slide. Εναλλακτικά, μπορούμε να προσαρμόσουμε τις ρυθμίσεις μας, πατώντας Start Slide Show και έπειτα, μπορούμε να ξεκινήσουμε τη παρουσίαση ή από την αρχή ή από τη επιλεγμένη διαφάνεια.

Google Slides: Υπάρχουν τρεις τρόποι παρουσίασης στο Google Slides:

  1. Εάν πατήσουμε στο κουμπί “Παρουσίαση” ή CTRL/CMD + F5, η παρουσίαση θα ξεκινήσει χωρίς σημειώσεις ομιλητή. Είναι το πιο συνηθισμένο και το πιο απλό. Δίπλα στο κουμπί “Παρόν”, υπάρχει ένα αναπτυσσόμενο βέλος. Μπορούμε να το πατήσουμε για να εμφανίσει διαφορετικές επιλογές.
  2. Στη προβολή παρουσιαστή, θα μπορούμε να δούμε τις σημειώσεις ομιλητών, να ελέγξουμε το χρονόμετρο και να προσαρμόσουμε άλλες ρυθμίσεις, όπως ερωτήσεις από το κοινό.
  3. Πατώντας “Παρουσίαση από την αρχή” ή τα πλήκτρα (CTRL/CMD +Shift F5), η παρουσίαση θα ξεκινήσει από τη πρώτη διαφάνεια.

Επίσης, η παρουσίαση θα μπορεί να εμφανιστεί και σε διαφορετική οθόνη, μέσω συσκευής εμφάνισης πολυμέσων, αλλά αυτή η επιλογή θα είναι διαθέσιμη μόνο εάν υπάρχει άλλη οθόνη διαθέσιμη.

PowerPoint Online: Μπορούμε να ξεκινήσουμε την προβολή διαφανειών από τη διαφάνεια που επεξεργαζόμαστε αυτήν τη στιγμή μέσω του κουμπιού “Προβολή διαφανειών” στην κάτω δεξιά γωνία. Εναλλακτικά, μπορούμε να πατήσουμε κλικ στην καρτέλα “Προβολή” και επιλέγουμε για να ξεκινήσουμε τη ‘Προβολή παρουσίασης” από την αρχή ή την τρέχουσα διαφάνεια. Δεν περιλαμβάνει προβολή παρουσιαστή για την Προβολή σημειώσεων διαλέξεων σε μια οθόνη ενώ παρουσιάζουμε τη παρουσίασή μας σε μία άλλη οθόνη.

Γραφίς: Για να κάνουμε προεπισκόπηση μιας τρέχουσας διαφάνειας, πατάμε κλικ στο εικονίδιο Start Slideshow στην καρτέλα Home της επάνω γραμμής εργαλείων ή στην αριστερή πλευρά της γραμμής κατάστασης. Έπειτα επιλέγουμε μια συγκεκριμένη διαφάνεια στη λίστα διαφανειών στα αριστερά, κάνουμε δεξί κλικ και διαλέγουμε την επιλογή Start Slideshow από το μενού με βάση τα συμφραζόμενα. Επίσης, υπάρχει δίπλα στο Start Slideshow, ένα βελάκι με διάφορες επιλογές. Η παρουσίαση επίσης μπορεί είτε να ξεκινήσει από την αρχή είτε από την τρέχουσα διαφάνεια. Επίσης, πατώντας το κουμπί Presenter View στο βελάκι δίπλα από το Start Slideshow, επιτρέπει την εμφάνιση της παρουσίασης στο κοινό χωρίς σημειώσεις διαφανειών ενώ ο παρουσιαστής προβάλλει την παρουσίαση με τις σημειώσεις διαφανειών σε διαφορετική οθόνη.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΙΣΤΟΥ:

Τα πλεονεκτήματα των εφαρμογών διαδικτύου είναι τα εξής: Ενημερώνονται και ανανεώνονται αυτόματα χωρίς καμία ουσιαστική παρέμβαση του χρήστη, είναι διαθέσιμες από παντού χωρίς την εγκατάσταση κάποιας ειδικής εφαρμογής, και τέλος, εκτελούνται κατά κανόνα σε όλα τα λειτουργικά συστήματα και σε όλες τις συσκευές.

Όμως, υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα: Η χρήση τοπικής εφαρμογής μπορεί να κριθεί απαραίτητη, όταν δεν υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο, όταν η ταχύτητα πρόσβασης δεν είναι ικανοποιητική ή όταν η ταχύτητα απόκρισης της εφαρμογής παίζει σημαντικό ρόλο.

ΠΟΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ

Κατά τη γνώμη μου, θα προτιμούσα περισσότερο το Google Slides για δημιουργία παρουσιάσεων, διότι ήταν μια υπέροχη εμπειρία καθώς τη χρησιμοποίησα για τη συγκεκριμένη εργασία. Λατρεύω το γεγονός ότι τα πάντα αποθηκεύονται αυτόματα, έχει πολύ αποτελεσματικές λειτουργίες και είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό εργαλείο, ειδικά για εκείνους που το χρησιμοποιούν στις δουλειές τους. Το PowerPoint ήταν μια οικονομικά αποδοτική επιλογή, αλλά, λόγω της ευκολίας συνεργασίας και φορητότητας, αποφάσισα να χρησιμοποιήσω το Google Slides. Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα!!!!!!!!!

Σας ευχαριστώ για το χρόνο που αφιερώσατε!!!

3 άποψεις για το “Σύγκριση λειτουργιών μιας τοπικής εφαρμογής παρουσιάσεων με 3 εφαρμογές ιστού

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση