Η εποχή μετά την Κοκό Σανέλ

Το 1981, η Chanel ξεκίνησε το Antaeus, ένα άρωμα για άνδρες. Το 1983, ο Karl Lagerfeld ανέλαβε ως επικεφαλής σχεδιαστής της Chanel. Όπως η Chanel, εξέτασε το παρελθόν ως έμπνευση για τα σχέδιά του. Αυτός ενσωματώνει τα υφάσματα Chanel και λεπτομέρειες όπως τουίντ, χρυσές λεπτομέρειες και αλυσίδες. Ο Lagerfeld διατήρησε την υπογραφή της Chanel, αλλά βοήθησε να ανανεώσει την επωνυμία μέχρι και σήμερα.

Σε μεταγενέστερες συλλογές ο Lagerfeld επέλεξε να ξεφύγει από τη γυναικεία εμφάνιση της Chanel και άρχισε να πειραματίζεται με υφάσματα και στυλ. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980, περισσότερες από 40 μπουτίκ Chanel άνοιξαν παγκοσμίως. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980, οι μπουτίκ πωλούσαν προϊόντα που κυμαίνονταν από αρώματα 200 δολαρίων ανά ουγγιά, παπούτσια μπαλαρίνας 225 δολαρίων, σε φορέματα 11.000 δολαρίων και δερμάτινα τσάντες 2.000 δολαρίων. Τα καλλυντικά και τα αρώματα της Chanel διανεμήθηκαν μόνο από τα καταστήματα της Chanel. Ο έμπορος της Chanel, Jean Hoehn, εξήγησε την προσέγγιση της εταιρείας, λέγοντας: “Εισάγουμε ένα νέο άρωμα κάθε 10 χρόνια, όχι κάθε τρία λεπτά όπως και πολλοί ανταγωνιστές. Δεν μπερδεύουμε τον καταναλωτή. Με την Chanel, οι άνθρωποι ξέρουν τι να περιμένουν. Και συνεχίζουν να επιστρέφουν σε μας, σε όλες τις ηλικίες, καθώς εισέρχονται και εξέρχονται από την αγορά.” Το 1984 ξεκίνησε ένα νέο άρωμα, προς τιμήν της ιδρύτριας, Coco και συνέχισε την επιτυχία της ετικέτας. Το 1986, ο Οίκος Chanel συναντήθηκε με τους ωρολογοποιούς και το 1987 ξεκίνησε το πρώτο ρολόι της Chanel. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ο Alain μετακόμισε τα γραφεία στη Νέα Υόρκη.

Ο Οίκος της Chanel αύξησε την περιουσία της οικογένειας Wertheimer σε 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι πωλήσεις κάμφθηκαν από την ύφεση στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αλλά η Chanel ανέκαμψε από τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Το 1994, η Chanel είχε καθαρό κέρδος που ισοδυναμούσε με 67 εκατομμύρια.ευρώ για πωλήσεις 570 εκατομμυρίων ευρώ σε έτοιμα ενδύματα και ήταν ο πιο κερδοφόρος γαλλικός οίκος μόδας.

Το 1996, η Chanel αγόρασε τους κατασκευαστές όπλων Holland & Holland, αλλά απέτυχε στην προσπάθειά της να αναδιοργανώσει την επιχείρηση. Η ετικέτα μαγιό Eres αγοράστηκε επίσης το 1996. Η Chanel ξεκίνησε το 1996 το άρωμα Allure και το Allure Homme το 1998. Ο Οίκος Chanel ξεκίνησε την πρώτη της σειρά φροντίδας του δέρματος, Précision, το 1999. Την ίδια χρονιά, η Chanel ξεκίνησε μια ταξιδιωτική συλλογή και, με σύμβαση άδειας χρήσης με την Luxottica, εισήγαγε σειρά γυαλιών ηλίου.

Ενώ ο Wertheimer παρέμεινε πρόεδρος, ο Françoise Montenay έγινε Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος. Το 2000 κυκλοφόρησε το πρώτο ρολόι unisex από την Chanel, το J12. Το 2001, αγόρασαν την εταιρεία ρολογιών Bell & Ross. Την ίδια χρονιά, μπουτίκ Chanel που προσέφεραν μόνο αξεσουάρ άνοιξαν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Chanel ξεκίνησε μια μικρή επιλογή ανδρικών ενδυμάτων ως μέρος των παρουσιάσεων στην πασαρέλα.Το 2002, η Chanel ξεκίνησε το άρωμα Chance και ίδρυσε την θυγατρική εταιρεία Paraffection το 1997 για τη στήριξη της χειροποίητης παραγωγής. Μια συλλογή prêt-à-porter σχεδιάστηκε από τον Karl Lagerfeld.

Τον Ιούλιο του 2002, άνοιξε ένα κατάστημα κοσμημάτων και ρολογιών στη λεωφόρο Madison. Μέσα σε λίγους μήνες, ένα κατάστημα Σανέλ 90τ.μ. με παπούτσια και τσάντες άνοιξε δίπλα. Η Chanel συνέχισε να επεκτείνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και μέχρι το Δεκέμβριο του 2002, λειτούργησε 25 μπουτίκ στις ΗΠΑ. Η Chanel εισήγαγε το Coco Mademoiselle και το “In-Between Wear” το 2003, στοχεύοντας σε νεότερες γυναίκες, άνοιξε ένα δεύτερο κατάστημα στην Cambon, άνοιξε ένα κατάστημα 220 τ.μ. στο Χονγκ Κονγκ και κατέβαλε σχεδόν 50 εκατ. δολάρια για ένα κτίριο στο Ginza του Τόκιο. Το 2007, ο Maureen Chiquet διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος. Έμεινε Διευθύνων Σύμβουλος μέχρι την απόλυση του, το 2016. Ο Nick Hochland διαδέχτηκε τον Chiquet ως CEO. Το 2018, ο Chanel ανακοίνωσε ότι θα μεταφέρει τα παγκόσμια κεντρικά γραφεία του στο Λονδίνο. Τον Δεκέμβριο του 2018, η Chanel ανακοίνωσε ότι θα απαγόρευε τη γούνα και τα εξωτικά δέρματα από τις συλλογές της. Τον Φεβρουάριο του 2019, ο Lagerfeld πέθανε σε ηλικία των 85 ετών. Η Virginie Viard, που είχε συνεργαστεί με τον Lagerfeld στο χώρο της μόδας για περισσότερα από 30 χρόνια, τον διαδέχτηκε στη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση