Αναγέννηση – δεκαετία του 1950 και του 1970

Ένα κλασικό ταγιέρ Chanel, 1965

Το 1953, όταν επέστρεψε στη Γαλλία από την Ελβετία, η Coco Chanel βρήκε την επιχείρηση μόδας να εμπνέεται από το ” New Look ” (1947), από τον Christian Dior. Το σχέδιο χαρστήθος (κάτι που στυλιστικά απουσιάζει από το 1912). Ως μεταπολεμικήακτήρισε μια κάτω από τη γάμπα, μακριά φούστα με στενή μέση και μεγάλο μόδα που χρησιμοποίησε περίπου 20 γιάρδες ύφασμα, ο Οίκος Ντιόρ παραιτήθηκε από την πολεμική διανομή υφασμάτων για ρούχα.

Το 1947 – μετά την εξαετή φτώχεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου (1939-45) – το New Look χαιρετίστηκε από τις επιχειρήσεις μόδας της Δυτικής Ευρώπης γιατί οι πωλήσεις των εντυπωσιακών ρούχων θα αναζωογονούσαν τις επιχειρήσεις και την οικονομία.

Το να ξανακερδίσει την επιχειρηματική υπεροχή του Οίκου Chanel, στα πεδία μόδας της υψηλής ραπτικής, το prêt-à-porter, τα κοσμήματα και την αρωματοποιία θα ήταν ακριβό, οπότε η Chanel πλησίασε τον Pierre Wertheimer για επιχειρηματικές συμβουλές και κεφάλαια. Αφού αποφάσισε να συνεργαστεί με την Coco Chanel, οι διαπραγματεύσεις του Wertheimer για τη χρηματοδότηση της ανανέωσης του Οίκου Chanel, του χορήγησαν εμπορικά δικαιώματα σε όλα τα προϊόντα της Chanel.

Το 1953, η Chanel συνεργάστηκε με τον κοσμηματοπώλη Robert Goossens που έπρεπε να σχεδιάσει κοσμήματα για να συμπληρώσει τη μόδα του Οίκου Chanel. κυρίως μακρύ κολιέ από μαύρα μαργαριτάρια και λευκά μαργαριτάρια, τα οποία με μεγάλη αντίθεση απαλύνουν τον αυστηρό σχεδιασμό του κοστουμιού Chanel Suit (φούστα και σακάκι).

Ο Οίκος της Chanel παρουσίασε επίσης δερμάτινες τσάντες με αλυσίδες χρυσού χρώματος ή αλυσίδες από μέταλλο και δέρμα, οι οποίες επέτρεψαν τη μεταφορά της τσάντας από τον ώμο ή στο χέρι. Η χειροποίητη τσάντα από κατεργασμένο δέρμα παρουσιάστηκε στο κοινό τον Φεβρουάριο του 1955. Στο εσωτερικό υπήρχε η αριθμητική εκδοχή της ημερομηνίας έναρξης “2.55” για το συγκεκριμένο μοντέλο της τσάντας .

Καθ ‘όλη τη δεκαετία του 1950, η αίσθηση του στυλ της Chanel συνέχισε να είναι απροσδόκητη. Η αρχική παράτολμη κίνηση της επιχείρησης για ανδρικά αρώματα, το Pour Monsieur, ήταν μια επιτυχημένη κολόνια για τους άνδρες. Η Chanel και η εαρινή της συλλογή έλαβαν το Fashion Oscar στα 1957 Fashion Awards στο Ντάλας. Ο Pierre Wertheimer αγόρασε το 20% του Bader, της Parfums Chanel, που αύξησε το ποσοστό του Wertheimer στο 90%.

Αργότερα, το 1965, ο γιος του Pierre, Jacques Wertheimer, ανέλαβε τη διαχείριση της αρωματοποιίας από τον πατέρα του . Σχετικά με την προηγούμενη επιχειρηματική σχέση μεταξύ του Pierre Wertheimer και της Coco Chanel, ο δικηγόρος της Chanel, ο Chambrun, δήλωσε ότι ήταν “βασισμένο στο πάθος ενός επιχειρηματία, παρά τα άσχημα αισθήματα εκμετάλλευσής του… έτσι όταν ο Pierre επέστρεψε στο Παρίσι με υπερηφάνεια και ενθουσιασμό [αφού ένα από τα άλογά του κέρδισε το Αγγλικό Derby του 1956]. Έσπευσε στην Coco, περιμένοντας συγχαρητήρια και επαίνους αλλά αρνήθηκε να τον φιλήσει. Τον αγανάκτησε, βλέπετε, όλη της τη ζωή.»

Η Coco Chanel πέθανε στις 10 Ιανουαρίου 1971, σε ηλικία 87 ετών. Σχεδίαζε ακόμα και τη στιγμή του θανάτου της. Για παράδειγμα, κατά την περίοδο (1966-1969), σχεδίασε τις στολές των αεροσυνοδών για την Ολυμπιακή Αεροπορία. Ο σχεδιαστής που την ακολούθησε ήταν ο Pierre Cardin . Την εποχή εκείνη, η Ολυμπιακή Αεροπορία ήταν μια πολυτελής αεροπορική εταιρεία που ανήκε στον μεγιστάνα των μεταφορών Αριστοτέλη Ωνάση . Μετά το θάνατό της, η ηγεσία της εταιρείας παραδόθηκε στους Yvonne Dudel, Jean Cazaubon και Philippe Guibourgé.

Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, ο Jacques Wertheimer αγόρασε το πακέτο ελέγχου του Οίκου Chanel. Οι επικριτές δήλωσαν ότι κατά τη διάρκεια της ηγεσίας του δεν έδινε ποτέ μεγάλη προσοχή στην εταιρεία, καθώς ενδιαφερόταν περισσότερο για την εκτροφή αλόγων. Το 1974, το House of Chanel ξεκίνησε το Cristalle – eau de toilette, το οποίο σχεδιάστηκε όταν η Coco Chanel ήταν ζωντανή. Το 1978 κυκλοφόρησε η πρώτη μη-couture, prêt-à-porter γραμμή και η παγκόσμια διανομή αξεσουάρ.

Ο Alain Wertheimer, γιος του Jacques Wertheimer, ανέλαβε τον έλεγχο της Chanel S.A. το 1974. Στις ΗΠΑ, το Chanel No.5 δεν πωλούσε καλά. O Alain ανανέωσε τις πωλήσεις Chanel No.5, μειώνοντας τον αριθμό των καταστημάτων που πωλούν το άρωμα από 18.000 σε 12.000. Αφαίρεσε το άρωμα από τα ράφια φαρμακείων και επένδυσε εκατομμύρια δολάρια σε διαφήμιση για τα καλλυντικά της Chanel. Αυτό εξασφάλισε μεγαλύτερη αίσθηση σπανιότητας και αποκλειστικότητας για το No.5, και οι πωλήσεις αυξήθηκαν εκ νέου καθώς η ζήτηση για το άρωμα αυξήθηκε. Χρησιμοποίησε διάσημους ανθρώπους για να υποστηρίξει το άρωμα – από την Marilyn Monroe μέχρι τον Audrey Tautou . Ψάχνοντας έναν σχεδιαστή που θα μπορούσε να φέρει την ετικέτα σε νέα ύψη, έπεισε τον Karl Lagerfeld να τερματίσει τη σύμβασή του με τον Οίκο μόδας Chloe .

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση