ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Διαβάσαμε βιβλία, και κατασκευάσαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες.

eikona Viber 2025 04 05 23 29 52 143

Οι γονείς ήρθαν στην τάξη και μας διάβασαν όμορφες ιστορίες! Μία μαμά μας διάβασε  ένα βιβλίο σε μια διαφορετική γλώσσα! Τα παραμύθια σε όποια γλώσσα και να τα διαβάσουμε όμορφα μας ταξιδεύουν……….

eikona Viber 2025 04 05 23 29 52 159eikona Viber 2025 04 05 23 29 52 171

Απαραίτητη σε ένα παιδικό βιβλίο είναι και η εικονογράφηση,  την κάναμε εμείς…. και είμαστε οι καλύτεροι καλλιτέχνες!

eikona Viber 2025 04 05 23 29 52 185       eikona Viber 2025 04 05 23 29 52 198

 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΕΣΠΕΡΙΔΑ

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον κ. Ιάκωβο Θ. Μαρτίδη, ψυχίατρο-ψυχοθεραπευτή-οικογενειακό σύμβουλο και συγγραφέα, διοργανώνει επιμορφωτική εσπερίδα με θέμα: «Η καθοριστική σημασία των ορίων στο παιδί και στον ενήλικα».
Η εσπερίδα θα διεξαχθεί τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Τούμπας, κατά τις ώρες 18:30 – 20:30 και απευθύνεται σε όλους τους γονείς-κηδεμόνες όλων των σχολικών μονάδων ευθύνης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Ομιλίες:
” Ο Ίκαρος και οι προκλήσεις της σύγχρονης παιδικής ηλικίας”
Ευάγγελος Κελεσίδης, Διδάκτορας Επιστημών της Αγωγής, Καθηγητής-Σύμβουλος στο ΕΑΠ, συγγραφέας πολλών επιστημονικών βιβλίων, Διευθυντής Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
” Η καθοριστική σημασία των ορίων στο παιδί και στον ενήλικα” Ιάκωβος Θ. Μαρτίδης, ψυχίατρος-ψυχοθεραπευτής-οικογενειακός σύμβουλος και συγγραφέας.

Όσοι γονείς-κηδεμόνες ενδιαφέρονται, θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι και την Τρίτη 3/4/2025 στη σχολική μονάδα φοίτησης του μαθητή.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025 οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-2026.

18 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

Με αφορμή  την παγκόσμια μέρα ανακύκλωσης και στο πλαίσιο της εφαρμογής του περιβαλλοντικού προγράμματος με τίτλο:”Δεν είμαι άχρηστο μη με πετάς” καθώς και της υλοποίησης δράσεων ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών/τριών με θέμα :”Σχολείο και γειτονιά χωρίς σκουπίδια”, πραγματοποιήθηκε από το 3ο τμήμα δράση καθαρισμού της γειτονιάς του νηπιαγωγείου μας  με τη συμμετοχή των γονέων των νηπίων.

IMG 20250321 181330

IMG 20250321 181421

IMG 20250321 182640

Στη γειτονιά “ανακαλύψαμε τους ΜΠΛΕ κάδους

IMG 20250321 181112

IMG 20250321 181227

Με την εφαρμογή Chatter Pix δημιουργήσαμε το βίντεο με το τραγούδι της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ.

 

Τα νήπια ζωγράφισαν πινακίδες με συνθήματα.

 

IMG 20250321 182405

IMG 20250321 182054

Έτσι αισθανθήκαμε βλέποντας τα σκουπίδια στο δρόμο…..

IMG 20250312 104407 edit 229648322913911
qrf

 

6 Μαρτίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο. Στο Νηπιαγωγείο πραγματοποιήσαμε δράσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας. Διαβάσαμε βιβλία, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο,τραγουδήσαμε, δημιουργήσαμε και συζητήσαμε για τη βία.

Χέρια σαν κι αυτά (Μουσική/Στίχοι:Locomondo/Κούμαρης Μάρκος)

Υπάρχουν χέρια που φυτεύουν ένα δέντρο
και άλλα χέρια που του βάζουνε φωτιά
υπάρχουν χέρια που σαν πέσεις σε σηκώνουνε ψηλά
σίγουρα θα ‘χεις συναντήσει δύο χέρια σαν κι αυτά
Υπάρχουν χέρια που πατάνε την σκανδάλη
και άλλα χέρια που προσφέρουν γιατρειά
υπάρχουν χέρια που χτυπάνε χέρια αλύπητα σκληρά
ίσως μια μέρα συναντήσεις δύο χέρια σαν κι αυτά……
εικόνα Viber 2025 03 07 22 52 23 743
εικόνα Viber 2025 03 07 22 52 23 426
Επίσης με τα νήπια του 1ου τμήματος φτιάξαμε την αφίσα με σύνθημα:
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΙΑ
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΑ.
6η Μαρτίου

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ

Η εγγραφή των νηπίων στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

Για το σχολικό έτος 2025-26, στα Νηπιαγωγεία θα εγγραφούν νήπια που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (έτος γέννησης: 2021).

Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γίνονται από 5 έως 24 Μαρτίου 2025, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Η ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής υποβάλλεται από τον ένα γονέα/κηδεμόνα, ο οποίος επιλέγει το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου. Για την εγγραφή του νηπίου απαιτείται υπεύθυνη δήλωση με την έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα για την εγγραφή, που θα προσκομιστεί στο Νηπιαγωγείο με τα παρακάτω απαραίτητα δικαιολογητικά:

1) Αίτηση εγγραφής στο τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και  στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται από το σχολείο)

2) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ)  (δίνεται από το σχολείο)

3) Βιβλιάριο υγείας του νηπίου

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 12.30- 14.00



Λήψη αρχείου

Οδηγίες ηλεκτρονικής εγγραφής



Λήψη αρχείου

ΑΔΥΜ



Λήψη αρχείου

 

 

 

Καλές Αποκριές!!!!

ΣΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ ΤΟ ΓΛΕΝΤΙ

Μασκαράδες θα ντυθούμε                                                  

και στο γλέντι θε να μπούμε!

Κάθε χρόνο τέτοια ζάλη

μοναχά στο καρναβάλι!

Χοροπήδησε, τραγούδα

χόρεψε κι εσύ τρελά!

Στης Αποκριάς το γλέντι

ως κι ο “αγέλαστος”, γελά!

Γ.Σακελλαρίδης

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ….

οικογενεια

Ενημερωθήκαμε για το τον 28ο ετήσιο πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό που διοργανώνει η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα για το σχολικό έτος 2024-2025 με θέμα «Οικογένεια Σημαίνει Μαζί». Με αφορμή αυτόν το διαγωνισμό συζητήσαμε γενικά για την οικογένεια και ενημερωθήκαμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες των προσφύγων. Στο τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα και να στείλουμε ένα δικό μας μήνυμα που ελπίζουμε να το λάβουν υπόψη!!!!

Τα νήπια αρχικά ζωγράφισαν με το δικό τους τρόπο τα παιδιά πρόσφυγες που έχουν απομακρυνθεί από την οικογένειά τους, ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε τις λέξεις “ΜΑΜΑ” και “ΜΠΑΜΠΑ” σε διάφορες γλώσσες.

Έπειτα ζωγράφισαν τους γονείς που ψάχνουν και ανυπομονούν να ανταμώσουν τα παιδιά τους. Στη συνέχεια συζητήσαμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες και σκεφτήκαμε πως έπρεπε να δείξουμε πόσο δύσκολος είναι ο δρόμος  για να ξανασμίξουν.

Τα παιδιά είπαν πως ο δρόμος αυτός έχει ανηφόρες, κατηφόρες, λακούβες και στροφές, είναι στενός και επικίνδυνος με πολλά εμπόδια, έτσι αποφασίσαμε να βρούμε διάφορα υλικά στην τάξη να τα κολλήσουμε στη διαδρομή για να δείξουμε πόσο δύσκολη είναι!

Ελπίζουμε και ευχόμαστε οι οικογένειες να καταφέρουν να ξεπεράσουν όλα τα εμπόδια και να είναι και πάλι

ΜΑΖΙ!!

εικόνα Viber 2025 02 26 22 18 47 674 2

Στο 1ο τμήμα

στα εργαστήρια δεξιοτήτων και  στην 2η Θεματική ενότητα  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ -ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ασχοληθήκαμε με τα ανθρώπινα δικαιώματα και παράλληλα συμμετείχαμε στον  28ο ετήσιο πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό  με θέμα; “Οικογένεια Σημαίνει μαζί” της Ύπατης Αρμοστίας.Διαβάσαμε το παραμύθι με τίτλο : «Ο Αμίν έχασε τον δρόμο του» και με διερευνητικά ερωτήματα όπως :

  • Ο Αμίν γιατί έχασε το δρόμο του;
  • Πού πήγαινε;
  • τι ζητούσε;
  • Τι χρειάζεται ο Αμίν όπως και κάθε παιδί  για να επιβιώσει;

μιλήσαμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού.

Υπάρχουν παιδιά σαν τον Αμίν ;

Ανιχνεύτηκαν οι πρότερές γνώσεις των παιδιών όπου διαπιστώσαμε ότι δεν γνώριζαν λέξεις όπως: «πρόσφυγες», «μετανάστες». Παρακολουθήσαμε σχετικές εικόνες και βίντεο της Ύπατης  Αρμοστείας σχετικά με τους πρόσφυγες.

Συζητήσαμε τους λόγους που μπορεί να αναγκάζουν τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν το σπίτι τους την χώρα τους αλλά κυρίως την οικογένειά τους και τα συναισθήματα που κυριάρχησαν ήταν η λύπη ,ο φόβος, ο θυμός. Εντοπίσαμε τους κινδύνους που υπάρχουν όταν αναγκάζονται να ταξιδέψουν με λέμβους και βάρκες και όχι με αεροπλάνα.

Παρατηρήσαμε μέσα από φωτογραφικό υλικό στον Υ/Η εικόνες καταστροφής και εκεί τα παιδιά προβληματίστηκαν για τις συνθήκες του πολέμου που ζουν κάποια παιδιά και πρότειναν λύσεις και εξέφρασαν όλα συναισθήματα αγάπης, φροντίδας και αλληλεγγύης .Επίσης εντοπίσαμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όταν φθάνουν σε μια ξένη χώρα χωρίς την οικογένειά τους.

Συνειδητοποιήσαμε ότι η διαφορετικότητα δεν πρέπει να εμποδίζει τους ανθρώπους να δείξουν την αλληλεγγύη τους σε όσους την έχουν ανάγκη. Παρακολουθήσαμε το βίντεο «ΕΙΡΗΝΗ» και κάνοντας την  αναδιήγηση επιλέξαμε να γίνουμε οι καλόκαρδοι όπως ο καλόκαρδος έδωσε στην Ειρήνη μια οικογένεια, έτσι και εμείς μπορούμε να προσφέρουμε την αγάπη  την φροντίδα στους πρόσφυγες που τόσο το έχουν ανάγκη και με όποιο τρόπο μπορούμε να τους συμπαρασταθούμε  μέχρι να βρουν την οικογένειά τους . Στο τέλος  δημιουργήσαμε μια αφίσα όπου εκφράσαμε τις σκέψεις μας και τα συναισθήματά μας με κεντρικό μήνυμα :

                         ΟΛΟΙ ΈΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ 1

εικόνα Viber 2025 03 07 22 14 50 828