2021-2022

Δεξιοτήτων

Το Νηπιαγωγείο μας σας  παρουσιάζει τα Σχέδια Δράσης για την εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το έτος 2021-2022. Ο σχεδιασμός βασίστηκε στις παρακάτω παραμέτρους :

  • Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής , δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στα Νήπια
  • Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν δράσεις και από τους 4 θεματικούς κύκλους , με χρονική διάρκεια για τον κάθε κύκλο 7 εβδομάδες (5-7 εργαστήρια σε 2-3 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως)
  • Θα υλοποιηθούν  κοινά προγράμματα και για τα 3 τμήματα ώστε να μπορούν να διαμοιραστούν κοινούς προβληματισμούς.
  • Θα υπάρχει συμμετοχή και συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας  και  οι  αποφάσεις θα λαμβάνονται από κοινού  ως προς τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων.
  • Συνεργασία θα υπάρχει με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, επιστήμονες , γονείς , την ΣΕΕ 1ου  ΠΕΚΕΣ, και  άλλους φορείς.
  • Θα υπάρξει ανατροφοδότηση, και αξιολόγηση του προγράμματος και η αναπροσαρμογή των δράσεων θα γίνεται ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών .Για τον λόγο αυτό θα δημιουργηθεί και ο ατομικός φάκελος του κάθε μαθητή με τις παραγωγές ανά θεματικό κύκλο.
  • Η διάχυση του προγράμματος θα γίνεται περιοδικά μέσω της ιστοσελίδας της Σχολικής Μονάδας

 Αναλυτικά το Σχέδιο Δράσης  για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:

 

1Οκτώβριος – Νοέμβριος

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ    ΚΥΚΛΟΣ:   ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  ΥΓΕΙΑ Διατροφή 

Τίτλος :

«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η Περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

 Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:

  • Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs):  Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία , 
  • Δεξιότητες Ζωής: Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα
  • Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός,  Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
  • Δεξιότητες του νου :Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Παιχνίδια, Εφαρμογές, Ρουτίνες σκέψης και Αναστοχασμός

 

1Δεκέμβριος – Ιανουάριος 

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ    ΚΥΚΛΟΣΦΡΟΝΤΙΖΩ  ΤΟ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗΟικολογία 

Τίτλος :«Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων»

 Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:

  • Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs): Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία
  • Δεξιότητες Ζωής :Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα ,Πολιτειότητα.
  • Ψηφιακές δεξιότητες: Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
  •  Δεξιότητες του νου: Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, κατασκευές, Ρουτίνες σκέψης , Αναστοχασμός.

 

1Φεβρουάριος – Μάρτιος

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ    ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ  ΚΑΙ  ΕΝΕΡΓΩ-Κοινωνική                                                                  Συναίσθηση και ευθύνη

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:   Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος :

«Τα δικαιώματα των παιδιών»

 Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:

  • Δεξιότητες Κοινωνικής  Ζωής : Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα
  • Δεξιότητες  διαμεσολάβησης  και κοινωνικής Ενσυναίσθησης: Ενσυναίσθηση και  Ευαισθησία, Επίλυση συγκρούσεων 

 

1Απρίλιος – Μάιος

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ    ΚΥΚΛΟΣ : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ  ΚΑΙ  ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –Δημιουργική                                                                Σκέψη και Πρωτοβουλία 

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:    STEM-Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος :

«STEAM– Και η γη γυρίζει»

 Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:

  • Δεξιότητες Μάθησης : Επικοινωνία , Κριτική σκέψη,  Συνεργασία
  • Δεξιότητες Ζωής : Αυτομέριμνα Ενσυναίσθηση και ευαισθησία
  • Κοινωνικές Δεξιότητες : Υπευθυνότητα
  • Δεξιότητες του νου : Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων