
Το Νηπιαγωγείο μας σας παρουσιάζει τα Σχέδια Δράσης για την εφαρμογή των εργαστηρίων δεξιοτήτων για το έτος 2021-2022. Ο σχεδιασμός βασίστηκε στις παρακάτω παραμέτρους :
- Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής , δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στα Νήπια
- Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν δράσεις και από τους 4 θεματικούς κύκλους , με χρονική διάρκεια για τον κάθε κύκλο 7 εβδομάδες (5-7 εργαστήρια σε 2-3 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως)
- Θα υλοποιηθούν κοινά προγράμματα και για τα 3 τμήματα ώστε να μπορούν να διαμοιραστούν κοινούς προβληματισμούς.
- Θα υπάρχει συμμετοχή και συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας και οι αποφάσεις θα λαμβάνονται από κοινού ως προς τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων.
- Συνεργασία θα υπάρχει με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, επιστήμονες , γονείς , την ΣΕΕ 1ου ΠΕΚΕΣ, και άλλους φορείς.
- Θα υπάρξει ανατροφοδότηση, και αξιολόγηση του προγράμματος και η αναπροσαρμογή των δράσεων θα γίνεται ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών .Για τον λόγο αυτό θα δημιουργηθεί και ο ατομικός φάκελος του κάθε μαθητή με τις παραγωγές ανά θεματικό κύκλο.
- Η διάχυση του προγράμματος θα γίνεται περιοδικά μέσω της ιστοσελίδας της Σχολικής Μονάδας
Αναλυτικά το Σχέδιο Δράσης για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:
Οκτώβριος – Νοέμβριος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΥΓΕΙΑ Διατροφή |
Τίτλος :
«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η Περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
- Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs): Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία ,
- Δεξιότητες Ζωής: Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα
- Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
- Δεξιότητες του νου :Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Παιχνίδια, Εφαρμογές, Ρουτίνες σκέψης και Αναστοχασμός
|
Δεκέμβριος – Ιανουάριος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ : Οικολογία |
Τίτλος :«Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων»
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
- Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs): Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία
- Δεξιότητες Ζωής :Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα ,Πολιτειότητα.
- Ψηφιακές δεξιότητες: Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
- Δεξιότητες του νου: Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, κατασκευές, Ρουτίνες σκέψης , Αναστοχασμός.
|
Φεβρουάριος – Μάρτιος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Ανθρώπινα δικαιώματα |
Τίτλος :
«Τα δικαιώματα των παιδιών»
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
- Δεξιότητες Κοινωνικής Ζωής : Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα
- Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής Ενσυναίσθησης: Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Επίλυση συγκρούσεων
|
Απρίλιος – Μάιος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: STEM-Εκπαιδευτική Ρομποτική |
Τίτλος :
«STEAM– Και η γη γυρίζει»
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
- Δεξιότητες Μάθησης : Επικοινωνία , Κριτική σκέψη, Συνεργασία
- Δεξιότητες Ζωής : Αυτομέριμνα Ενσυναίσθηση και ευαισθησία
- Κοινωνικές Δεξιότητες : Υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου : Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων
|