“Το σπιτάκι” του Αλεξέι Τολστόι, ζωντανεύει στην τάξη

0

Συγγραφέας: Πετρίδου Ελευθερία | Κατηγορία Εκπαιδευτικό Υλικό | , στις 01-11-2025

0 02 05 5c870669d6dffe3cdcd78468593a98658df05da4d9ec8399f13a55b70a830de3 536e2117e3585d8

Η δραστηριότητα στο νηπιαγωγείο βασίστηκε στο παραμύθι “Το σπιτάκι” του Αλεξέι Τολστόι, σε μετάφραση Γιάννη Ρίτσου, από το βιβλίο “Η γκρινιάρα κατσίκα”.

0 02 05 d576d7bf6a175823fe30c3fbac70bfad21e5ee2e4242255718c4496ca73daa87 e9ac5fe81fc1dbb10 02 05 2a803fdcf907fdb74f210df55343e0a829c8c2b58707c3f93aca09451fea6e8e 1e592d0bb61b32b3

 

 

 

 

 

 

Μετά την αφήγηση της ιστορίας, τα παιδιά συμμετείχαν στη δραματοποίησή της, αναλαμβάνοντας ρόλους αφηγητών, ζώων και μουσικών. Οι αφηγητές εξασφάλιζαν τη ροή του παραμυθιού, ενώ οι ηθοποιοί, βγαίνοντας στη σκηνή, μιμούνταν με εκφραστικότητα την κίνηση και τον ήχο του κάθε ζώου, συνοδευόμενοι από τον ήχο των μουσικών οργάνων που έπαιζαν οι συμμαθητές τους.

0 02 05 be64ee83ace8dcaf738ada4d7df5c5df46432ae7fd2a48bd252fd78683365fc9 e9bf322af0dee36c   0 02 05 a033b06e2035202ff9c9422d671ae935c616db0e05b91f5ee2d8f90e59298aca 1a52bff8519e1646

Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν σωματικά και συναισθηματικά, χρησιμοποιώντας τον λόγο, τη φωνή και την κίνηση ως μέσα έκφρασης και επικοινωνίας. Η ιστορία έδωσε την αφορμή για βιωματική προσέγγιση των χωρικών εννοιών «μέσα» και «έξω», καθώς όλα τα ζώα μπήκαν μέσα στο σπιτάκι-τσουκάλι, ενώ η αρκούδα έμεινε έξω και το γκρέμισε, οδηγώντας τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία του χώρου μέσα από τη δράση.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά ανέπτυξαν την ικανότητα να αφηγούνται και να κατανοούν γεγονότα με χρονική ακολουθία, να επικοινωνούν δημιουργικά με ποικίλα εκφραστικά μέσα και να συντονίζουν λόγο, ήχο και κίνηση. Παράλληλα, καλλιέργησαν τη συνεργατικότητα, την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική κατανόηση μέσα από την ομαδική προσπάθεια και την ανάληψη ρόλων. Η βιωματική προσέγγιση ενίσχυσε τη μαθηματική και χωρική τους σκέψη, ενώ η σύνδεση με τη μουσική και τη σωματική έκφραση προήγαγε τη δημιουργικότητα και τη χαρά της συμμετοχής. Έτσι, το παραμύθι λειτούργησε ως όχημα για τη σύνδεση γλώσσας, κοινωνικής αγωγής, μαθηματικών και τεχνών, προάγοντας μια ολιστική μαθησιακή εμπειρία σύμφωνη με τις αρχές του Νέου Προγράμματος Σπουδών.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση