Συνοπτική αποτίμηση σχολικού έτους 2020-21

                                                               

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του ΕκπαιδευτικούΈργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το Νηπιαγωγείο μας είναι ένα δημοκρατικό σχολείο στο οποίο επικρατεί κλίμα ισονομίας και ίσων ευκαιριών
για όλους τους μαθητές/τριες . Θέτει το μαθητή /τρια στο επίκεντρο και οι δραστηριότητες και τα προγράμματα
κινούνται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους. Όραμά μας είναι να είμαστε ανοικτοί στην
κοινωνία και να προσφέρουμε ευκαιρίες βελτίωσης αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητές των παιδιών.
Το 9ο Νηπιαγωγείο Πτολ/δας είναι 2/Θέσιο Δημόσιο σχολείο που όμως κατά το σχολικό έτος 2020-21
λειτουργικά ήταν μονοθέσιο λόγω έλλειψης μαθητών ( 24) και μάλιστα το χρονικό διάστημα ΣεπτέμβριοςΝοέμβριος.
Πρόκειται για δύο ενοικιαζόμενα καταστήματα που είναι αρκετά παλαιά όμως έχουν γίνει αρκετές βελτιώσεις
παρεμβάσεις ιδιαίτερα στον υλικοτεχνολογικό εξοπλισμό προκειμένου να καλύπτονται οι επαρκώς οι ανάγκες
των μαθητών/τριών. Διαθέτει και εξοπλισμένο με παιδική χαρά αύλειο χώρο.
Στα θετικά σημεία του σχολείου είναι:
– Η γεωγραφική του θέση -κοντά στη λαϊκή αγορά και στα γύρω μαγαζιά του κέντρου
– Η φοίτηση παιδιών της γειτονιάς με γονείς που γνωρίζουμε από χρόνια ,που μας συνδέουν σχέσεις ζωής ,
καθώς μας εμπιστεύτηκαν και τα μεγαλύτερα μέλη της οικογένειας.
– Η στελέχωσή του από σταθερό έμπειρο και μόνιμο προσωπικό που υπηρετεί πολλά χρόνια στη σχολική μονάδα
15 και 12 χρόνια αντίστοιχα
– Το καλό κλίμα συνεργασίας και ομαδικότητας
– Η εύλογη διαχείριση των οικονομικών πόρων
οδήγησαν σε μία αρκετά ικανοποιητική λειτουργία
Σημεία προς βελτίωση :
– H μη λειτουργία Ολοήμερου Προαιρετικού Προγράμματος λόγω έλλειψης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την
πλευρά των γονέων .
-Κτιριακές ελλείψεις δεν υποστηρίζουν ΑΜΕΑ με κινητικά και άλλα προβλήματα.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία:
Η επιμόρφωση και οι γνώσεις που αποκτήθηκαν για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μας έδωσαν τη δυνατότητα
και την ευκαιρία να είμαστε μαζί με τους μαθητές/τριες μας έστω και μέσω του Η/Υ ώστε να μη χαθεί η επαφή με
το σχολείο. Μπορέσαμε να αξιοποιήσουμε ως ένα βαθμό τις τεχνικές και τα εργαλεία της εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης.
Σημεία προς βελτίωση:
Η ακατάλληλη ώρα που προγραμματίστηκε από το ΥΠΑΙΘ η τηλεκπαίδευση. Έβγαινε κόπωση και με δυσκολία
γίνονταν η παρακολούθηση. Τεχνικά προβλήματα στη σύνδεση των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών, στην
ποιότητα του ήχου, την εικόνα. Ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών,
που χρησιμοποιούσαν δικά τους ψηφιακά μέσα ακόμα και κινητά. Η δυσχέρεια στον ψηφιακό εγγραμματισμό των
γονέων καθιστούσε πολύ δύσκολη ή και αδύνατη την τηλεκπαίδευση. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που
έγινε με μεγάλη χρονική καθυστέρηση και αφού προηγουμένως είχαν ενημερωθεί με δική τους πρωτοβουλία από
συναδέλφους -γνώστες του αντικειμένου. Η καθυστερημένη και δυσανάλογη των προσδοκιών μας τεχνική
υποστήριξη -εξοπλισμός σχολικών μανάδων σε τάμπλετ , μόλις ένα στον αριθμό το Μάη μήνα!!!

Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία:
Το σχολείο μεριμνά , παρέχοντας ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλους , αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για την
καταπολέμηση διαχωρισμού- αποκλεισμού , ενδυναμώνοντας τη συνεργασία , τονώνοντας το αίσθημα
ασφάλειας μαθητών/τριών, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνει την ανάπτυξη αξιών , στάσεων και δεξιοτήτων. Η
διαχείριση των πόρων ορθολογικά οδήγησε στον εξοπλισμό- τεχνολογικά- της σχολικής μονάδας σε πολύ
ικανοποιητικό βαθμό ,ώστε να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των μαθητών.
Σημεία προς βελτίωση:
Η άμεση και πιο τακτική συνεργασία με τη σχολική κοινότητα για επίλυση οποιοδήποτε προβλημάτων
προκύπτουν , είναι σημείο προς βελτίωση.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία:
Η πανδημία λειτούργησε ως ευκαιρία αξιοποιήθηκαν οι γνώσεις που αποκτήθηκαν από την τακτική επιμόρφωση
των εκπαιδευτικών προκειμένου να εφαρμοστούν στη σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Σημεία προς βελτίωση:
Ζητούμενο είναι η δια ζώσης επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με την εξ αποστάσεως
επιμόρφωση τόσο σύγχρονα όσο και ασύγχρονα και μάλιστα εντός του εργασιακού ωραρίου.
Μεγαλύτερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε Ευρωπαϊκά και εθνικά Προγράμματα και συμμετοχή σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-2022-23