Αξίες και οικογένεια.
Οι αξίες της ζωής μαθαίνονται από την οικογένεια στην οποία μεγαλώνουμε!
Τα παιδιά δεν κάνουν αυτό που τους λέμε, αλλά αυτό που βλέπουν. Οι ηθικές αξίες και οι αρχές των γονιών αποτυπώνονται καθημερινά στις πράξεις τους και είναι
χρέος τους να τις μεταφέρουν και στα παιδιά τους.
Ο σεβασμός, η προσφορά, η ισότητα και η αγάπη διδάσκονται και είναι δική μας δουλειά να τα διδάξουμε στα παιδιά μας.
Η στοργή…
Μέσα από το γλυκό φιλί της μάνας.
Ο σεβασμός…
Όταν ο ένας γονιός μιλάει όμορφα στον άλλον.
Η ισότητα…
Όταν όλοι μέσα στην οικογένεια έχουνε ίσους και δίκαιους ρόλους.
Η σταθερότητα…
Όταν μέσα στην οικογένεια υπάρχει πρόγραμμα και ασφάλεια.
Η υπομονή…
Όταν ο γονιός προσπαθεί να διδάξει στο παιδί νέα πράγματα με ηρεμία και όχι με ένταση και φωνές.
Η ειλικρίνεια…
Όταν τηρούμε τις υποσχέσεις που δίνουμε στα παιδιά μας.
Η αγάπη…
Όταν η οικογένεια είναι δεμένη σαν γροθιά…
Ένα ρητό λέει πως αν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, πήγαινε και αγάπησε την οικογένειά σου!
Ναι έτσι είναι! Γιατί μέσα από την αγάπη γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι και αποκτούμε τις αξίες της ζωής. Και όταν γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι τότε μόνο καλό αφήνουμε πίσω μας».
Εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-2025
Οι εγγραφές νηπίων και προνηπίων στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.
Οι εγγραφές γίνονται από τους γονείς ηλεκτρονικά. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται για το σχολικό έτος 2024-2025 μαθητές/τριες γεννημένοι/νες το 2020.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο/προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr
Για τα προνήπια που φοιτούν ήδη στο Νηπιαγωγείο δε χρειάζεται νέα εγγραφή! Η ανανέωση της εγγραφής γίνεται αυτεπάγγελτα.
Όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική εγγραφή από τους γονείς, η Διεύθυνση του Νηπιαγωγείου θα επικοινωνήσει εκ νέου μαζί τους για να προσέλθουν στο σχολείο σε προκαθορισμένο ραντεβού και να συμπληρώσουν τα υπόλοιπα έντυπα που χρειάζονται για την ολοκλήρωση της εγγραφής.
Το 7ο & 9ο Νηπιαγωγεία Περαίας έχουν ενιαία Σχολική Περιφέρεια. Η ηλεκτρονική εγγραφή του παιδιού στο σχολείο όπου ανήκει δε σημαίνει ότι θα φοιτήσει στο συγκεκριμένο σχολείο. Η κατανομή των παιδιών θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών με ευθύνη των Προϊσταμένων & σε συνεργασία με τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ακολουθεί πίνακας με τα όρια των διευθύνσεων.
Καλώς ήρθες άνοιξη!!!!!
Με πολλές απώλειες μας βρήκε η άνοιξη. Καλό μήνα!!!
TO ΜΑΡΤΑΚΙ
Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον Μάρτη ή Μαρτιά.
Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.
είναι ένα παμπάλαιο έθιμο, με βαλκανική διασπορά.
Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια. Οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.
Πρώιμη παιδική ηλικία και πρόσβαση σε οθόνες.
Πρώιμη παιδική ηλικία και πρόσβαση σε οθόνες
Οδηγίες προς τους γονείς
1.Οι διαδραστικές εφαρμογές, όπως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και οι οθόνες δεν πρέπει να αντικαθιστούν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση αλλά και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες (τουβλάκια, ζωγραφική, πάζλ, βιβλία κτλ.).
2.Δημιουργήστε ώρες χωρίς οθόνες, όπως όταν τρώτε ή βρίσκεστε στο αυτοκίνητο. Επιπλέον, καθορίστε μέρη χωρίς οθόνες, π.χ. τα υπνοδωμάτια και την τραπεζαρία.
3.Να έχετε πάντα στην τσάντα σας μικρά παιχνίδια και παραμύθια για να απασχολείτε τα παιδιά σας σε μια αίθουσα αναμονής, όπως στον παιδίατρο. Κάποια μικρά και έξυπνα παιχνίδια, όπως βιβλία δραστηριοτήτων και ζωγραφικής, παραμύθια, ζωάκια και φυσικά το αγαπημένο παιχνίδι του παιδιού σας.
4.Να επιδιώκετε να βρίσκεστε πάντα δίπλα στα παιδιά σας, όταν εκτίθενται σε οθόνες. Υποστηρίξτε τα στις ανακαλύψεις τους, σχολιάστε τα παιχνίδια ή το οπτικοακουστικό περιεχόμενο που παρακολουθούν.
5.Να είστε θετικό πρότυπο. Προσπαθήστε να μειώσετε τη δική σας ψηφιακή χρήση μπροστά στα παιδιά σας.
6.Κάντε δραστηριότητες εκτός σπιτιού. Καλέστε φίλους σας με τα παιδιά για να παίξουν μαζί έξω ή να κάνετε μια βόλτα.
7.Παίξτε με το παιδί σας και κτίστε την αυτοπεποίθηση του για να ενισχύσετε την ανεξαρτησία του. Αρχικά καθίστε μαζί του, αφιερώστε του χρόνο, δώστε του την προσοχή σας, καθοδηγήστε το στα παιχνίδια και σιγά σιγά θα αρχίζει να παίζει μόνο του.
8.Αποφύγετε τελείως τις οθόνες κατά τη διάρκεια των γευμάτων, είτε τις παρακολουθείτε ενεργά είτε ακούγονται στο βάθος, όπως η ανοιχτή τηλεόραση. Σβήστε τες τουλάχιστον 1 ώρα πριν από τον ύπνο, για να αποφύγετε την υπερδιέγερση του παιδιού που θα αναστατώσει τον ύπνο του.
9.Αποθηκεύστε τις ηλεκτρονικές και συνδεδεμένες συσκευές σε σημείο που δεν τις φτάνουν τα νήπια.
Βιβλιογραφία
Briceno, C., Dukas, & M. C. (2022). Γονείς σ’ έναν κόσμο γεμάτο οθόνες: πώς να συνδεθείτε με το σύμπαν των παιδιών σας από 0 έως 18 ετών. Αθήνα: Gema.
Στεφανάκη, Ε. (2021). Βοήθησε με να μιλήσω: τι πρέπει να γνωρίζετε για την ανάπτυξη ομιλίας του παιδιού σας και πώς να την ενισχύσετε. Αθήνα: Διόπτρα.
Πόσο μπορούν τα παιδιά να εκτίθενται σε οθόνες, σύμφωνα με την Αμερικάνικη ακαδημία παιδιατρικής.
















