Ο ΦΕΓΓΑΡΟΣΚΕΠΑΣΤΗΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!

Αυτές τις ημέρες στο νηπιαγωγείο μας ταξιδέψαμε στον μαγικό κόσμο του παραμυθιού «Ο Φεγγαροσκεπαστής» του Éric Puybaret. Μέσα από την αφήγηση και την επεξεργασία της ιστορίας, τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, σχολίασαν τα γεγονότα, εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και παρατήρησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη μοναδική εικονογράφηση του βιβλίου.

Το παραμύθι αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση γύρω από τη βοήθεια, τη συνεργασία και τη δύναμη της ομάδας, αξίες που αναδείχθηκαν μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες.

Μερικές από τις δράσεις μας:

  • Δημιουργήσαμε με τα σώματά μας μια ανθρώπινη αλυσίδα, προσπαθώντας όλοι μαζί να «φτάσουμε στο φεγγάρι», όπως ο ήρωας της ιστορίας.
  • Με τη φαντασία μας επινοήσαμε έναν καινούριο ήρωα που θέλει να βοηθήσει τον Φεγγαροσκεπαστή στην αποστολή του.
  • Κατασκευάσαμε το πανί του Φεγγαροσκεπαστή και το στολίσαμε με αστέρια, πάνω στα οποία γράψαμε λέξεις-αξίες που μας κάνουν να «ανεβαίνουμε ψηλά»: φιλία, αγάπη, συνεργασία, βοήθεια, καλοσύνη.
  • Παίξαμε με τον τίτλο του παραμυθιού και δημιουργήσαμε δικές μας σύνθετες λέξεις, όπως Ηλιοσκεπαστής, Αστεροσκεπαστής, καλλιεργώντας τη γλωσσική δημιουργικότητα των παιδιών.IMG 20251215 100003 IMG 20251215 100241 image 2025 12 23T093736.714Όλη αυτή η παιδαγωγική προσέγγιση κορυφώθηκε με τη θεατρική παράσταση του παραμυθιού «Ο Φεγγαροσκεπαστής», η οποία πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας.Στην όμορφη αυτή εμπειρία είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε και τα παιδιά του 7ου  Νηπιαγωγείου Περαίας, τα οποία παρακολούθησαν μαζί με τους μαθητές/τριές μας την παράσταση. Οι μικροί θεατές απόλαυσαν την ιστορία, παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τους ήρωες που «ζωντάνεψαν» στη σκηνή και ανταποκρίθηκαν με πολύ ενθουσιασμό και χαμόγελα χαράς!!! IMG 20251216 1100492 image 2025 12 23T101234.095 image 2025 12 23T100905.032 image 2025 12 23T100649.607 image 2025 12 23T100418.250 image 2025 12 23T095859.214 image 2025 12 23T100204.512 image 2025 12 23T095516.270 image 2025 12 23T094259.353 image 2025 12 23T094636.984 image 2025 12 23T095237.705 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ <<ΜΟΥΣΙΚΟ ΔΕΝΤΡΑΚΙ>> ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ!!!

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ…

image 96 Οι ομορφότερες μέρες στο Νηπιαγωγείο, χωρίς αμφιβολία…ξεκίνησαν! Αρχίζουμε να μετράμε αντίστροφα για τα Χριστούγεννα! Ο ΆΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ διάλεξε φέτος το σχολείο μας για να παίξουμε μαζί ένα ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΚΠΛΗΞΕΩΝ και κάθε μέρα, μας περιμένει μια μικρή αποστολή που πρέπει να την φέρουμε εις πέρας, διασκεδάζοντας πάντα!

Ήδη ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τα πρώτα μας στολίδια…και για να στολίσουμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας, φορέσαμε πιτζαμούλες για να νιώθουμε σαν στο σπίτι μας, φέραμε ένα ξεχωριστό πρωινό, στολίσαμε το σχολείο  και τα παράθυρα της τάξης απολαμβάνοντας χριστουγεννιάτικες μουσικές και είδαμε, σαν να είμαστε στο σινεμά…μια χριστουγεννιάτικη ταινία τρώγοντας λιχουδιές!!!

Έχουμε πάααρα πολλά ακόμα να κάνουμε! Ο Άγιος Βασίλης έχει γεμίσει με σημειώματα κάθε γωνιά του σχολείου ….

ΜΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ…ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ! 20251202 153541 20251202 150458 20251202 143816 image 97   image 2025 12 04T005111.341  image 2025 12 04T004902.224 image 2025 12 04T004743.399 image 2025 12 04T011109.342 image 99 image 100 image 98 IMG f3b4b9d02782799ed282394ac028d280 V IMG 761bf679eeacdc018feaa507473516f9 V  IMG 3f5d87996ead1d21207de903ad885950 V 20251203 103433 20251203 160901

ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΟΥΜΑΣΤΕ-3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ.

image 92

Στο νηπιαγωγείο αυτές τις ημέρες ασχοληθήκαμε με την αποδοχή, τη διαφορετικότητα και τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ). Με βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια, εποπτικό υλικό, παραμύθια και συζητήσεις βοηθήσαμε τα παιδιά να κατανοήσουν πως κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και αξίζει σεβασμό, φροντίδα και ίσες ευκαιρίες.

Στη συνέχεια, συζητήσαμε και καταγράψαμε τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία στην καθημερινότητά τους, τόσο στο σχολείο όσο και στον ευρύτερο χώρο της γειτονιάς. Τα παιδιά εντόπισαν δυσκολίες όπως η έλλειψη ηχητικών φαναριών, η απουσία γραμμών όδευσης τυφλών, η έλλειψη προστατευτικών μπαρών και άλλα εμπόδια που δυσκολεύουν την ασφαλή και ανεξάρτητη μετακίνηση. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, κατέγραψαν τα προβλήματα και πρότειναν λύσεις, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας, της ενσυναίσθησης και της φροντίδας για όλους.

Ως επόμενο βήμα, δημιουργήσαμε αφίσες με τις προτεινόμενες λύσεις και τις τοποθετήσαμε σε κεντρικά σημεία της γειτονιάς μας, με σκοπό να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε την τοπική κοινότητα. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά ένιωσαν ότι η φωνή τους έχει δύναμη και μπορεί να συμβάλει θετικά στην αλλαγή του περιβάλλοντος, κάνοντας τη γειτονιά μας πιο προσβάσιμη και φιλική για όλους.

Παράλληλα, ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα όλων των παιδιών και με τις ζωγραφιές αυτές δημιουργήθηκε ένα βίντεο με την εφαρμογή Lumen5, για να επισημάνουμε ότι όλοι και όλες είμαστε ίσοι – συμπεριλαμβάνονται και τα παιδιά με ΑμεΑ.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Τέλος, συμμετείχαμε στον διαγωνισμό «Αυτό που μας ενώνει… πάει πάρκο». Τα παιδιά κατέθεσαν τις ιδέες τους για ένα προσβάσιμο και ασφαλές πάρκο για όλους και δημιούργησαν μια ομαδική εργασία (κολάζ), η οποία στάλθηκε για συμμετοχή στον διαγωνισμό.9o Nhpiagogeio Peraias Kolazomadikh ergasiaimage 80 image 81 image 82 image 83 image 85image 86 image 87 image 88 image 90  image 89 image 91 image 93 image 94 

ΓΙΝΑΜΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ…ΜΙΚΡΟΙ ΗΡΩΕΣ !!!

image 66 image 64 ΈΦΤΑΣΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ!!! Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΑΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΑΣ ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΕ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!!!

Ξεκινήσαμε χαρούμενοι , παρέα με το γειτονικό μας 7ο Νηπιαγωγείο Περαίας και δεν μπορούσαμε να κρύψουμε τον ενθουσιασμό μας ούτε στη διαδρομή με το λεωφορείο! Φτάσαμε στις εγκαταστάσεις στο κέντρο  εκπαιδευτικών και αθλητικών προγραμμάτων <<Μικροί Ήρωες>> και η διασκέδαση ξεκίνησε ! Παρακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στην ηλικία των μικρών μαθητών μας  και με θέμα την Άσκηση και την προαγωγή της καλής υγείας , τα παιδιά δραστηριοποιήθηκαν σε μια σειρά εκπαιδευτικών, αθλητικών και ψυχαγωγικών προγραμμάτων, που είχε στόχο να μάθουμε με βιωματικό τρόπο τί σημαίνει η ΑΣΚΗΣΗ για το σώμα και τη ζωή μας!

Όλα αυτά βέβαια γίνανε μέσα από άφθονο ΠΑΙΧΝΙΔΙ και διασκεδαστικές δραστηριότητες και εμείς τρέξαμε, χαρήκαμε, αγωνιστήκαμε και δοκιμάσαμε τις ικανότητές μας σε Αθλήματα και αθλητικά παιχνίδια! image 60 image 62 image 63image 61 image 68image 69image 70 image 71 image 72 image 65 image 67  <<ΜΙΚΡΟΙ ΗΡΩΕΣ>> …ΕΝ ΔΡΑΣΗ !!!

                         ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.

20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

image 73

Η 20η Νοεμβρίου είναι αφιερωμένη στα παιδιά όλου του κόσμου και στα δικαιώματα που έχουν αυτά!

Αναζητώντας στο διαδίκτυο πληροφορίες σχετικά με την Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού και την δράση της UNICEF , που ηγείται του διεθνούς αγώνα για την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών, προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε σχετικά με τις ανάγκες που έχουν όλα τα παιδιά για να είναι υγιή, ευτυχισμένα και να απολαμβάνουν τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ τους, χωρίς αυτά να καταπατούνται!

Οι πολύ ωραίες ιδέες των παιδιών…αποτυπώθηκαν στις ζωγραφιές τους! 20251126 153259 20251126 153317 image 74 image 76 image 75 image 78

 

Μαγική Βιβλιογωνιά

Μην ξεχνάτε το padlet με τίτλο «Μαγική Βιβλιογωνιά στο Διαδίκτυο». Αποτελεί  έναν ψηφιακό χώρο φιλαναγνωσίας για τους μαθητές/τριές μας.
Θα προσθέτονται ανά διαστήματα παραμύθια/ιστορίες, καθώς και προτεινόμενες δραστηριότητες όπου τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να παίζουν με τους γονείς/κηδεμόνες τους στο σπίτι.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ

20251116 210239 20251117 084843 20251116 210417 

Μαθαίνουμε για το Πολυτεχνείο με την κυρά Δημοκρατία

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, μιλήσαμε στα παιδιά για τα γεγονότα εκείνης της εποχής και τη σημασία της Δημοκρατίας. Μέσα από ποικίλο εποπτικό υλικό και το παραμύθι «Η κυρά Δημοκρατία» της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, τα παιδιά κατάφεραν να κατανοήσουν με απλό και δημιουργικό τρόπο την αξία της ελευθερίας.

Στιγμιότυπα από τις δραστηριότητές μας:

-Συζήτηση για τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας και ταξινόμηση εικόνων για να τις κατανοήσουν καλύτερα.

-Αναπαράσταση των φοιτητών που φώναζαν συνθήματα και κρατούσαν πανό, ζωντανεύοντας την ιστορία.

-Δημιουργία κολλάζ με την κυρά Δημοκρατία και τη Δικτατορία, για να δούμε με οπτικό τρόπο τις διαφορές τους.

-Παίξιμο κουκλοθέατρου, δίνοντας ρόλους στα παιδιά και ενισχύοντας τη φαντασία και την κριτική τους σκέψη.

-Τραγούδια και χειροτεχνίες που συνέδεαν τη γιορτή με τη δημιουργική έκφραση.image 58 image 59 IMG 20251113 1220472 IMG 20251114 1019393 IMG 20251114 1036443 20251117 091035 20251117 092803 IMG 20251113 1226542 IMG 20251113 1227512 20251116 210302 20251116 210314 20251116 210258 20251117 085033 20251117 094206

 

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ !

IMG 20251110 114648 IMG 20251017 101249 2Διατροφή και Άσκηση στο Νηπιαγωγείο μαςΣτο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο «Διατροφή και Άσκηση» ασχοληθήκαμε τις προηγούμενες μέρες με δραστηριότητες που βοήθησαν τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα το σώμα τους και να κατανοήσουν πόσο σημαντική είναι η υγιεινή διατροφή και η σωματική άσκηση για την υγεία και ευεξία μας.

Μέσα από ποικίλο εποπτικό υλικό, τα παιδιά:

  • αναγνώρισαν τα μέρη του σώματός τους,
  • ενημερώθηκαν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να το φροντίζουμε,
  • και ανακάλυψαν τη σημασία της σωστής διατροφής και της άσκησης στην καθημερινότητά μας.

Η δραστηριότητα εμπλουτίστηκε με τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού «Ωραίος Δαρείος» της Σοφίας Ζαραμπούκα.

-Ένα παιδί υποδύθηκε τον γάτο Δαρείο που ήθελε να φάει, ενώ ένα άλλο παιδί του «σερβίριζε» φαγητό. Τα υπόλοιπα νήπια σχολίαζαν αν οι τροφές που διαλέγονταν ήταν υγιεινές ή όχι.

-Ταξινομήσαμε τις τροφές σε τρεις κατηγορίες: «συχνά», «μερικές φορές» και «σπάνια».

-Παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης, όπου τα παιδιά έπρεπε να εντοπίσουν δύο όμοιες υγιεινές τροφές.

-Ασχοληθήκαμε και με ψηφιακά παιχνίδια στον υπολογιστή, πάντα με θέμα τη διατροφή.

image 52 image 54 image 55 image 50 image 56 IMG 20251110 110542 2 IMG 20251107 100948 IMG 20251110 111200

Και φυσικά, δε θα μπορούσαν να λείπουν οι σωματικές ασκήσεις! Με τη χρήση διαφόρων οργάνων γυμναστικής, τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις δραστηριότητες φυσικής αγωγής όπου πραγματοποιούνται κάθε εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μας. image 48  image 49 image 47 image 57  ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ Η ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΧΟΥΝ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ! ΑΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ , ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΖΩΙΑ! ΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΣΩΣΤΑ!

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ!

Ευχαριστούμε θερμά που για άλλη μια φορά ο Δήμος μας και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας ανταποκρίθηκαν άμεσα στις ανάγκες του σχολείου μας και μας βοήθησαν να προμηθευτούμε έναν αφυγραντήρα για την τάξη μας! Είναι πολύ σημαντικό όλοι οι φορείς να βοηθάνε, ώστε να γίνονται τα σχολεία μας πιο λειτουργικά και η ζωή για τα παιδιά μας στο σχολείο όσο πιο ποιοτική γίνεται!

Ένα ταξίδι στη χώρα των βιβλίων με γνώση, παιχνίδι και δημιουργία

Τις προηγούμενες μέρες ξεκινήσαμε να μιλάμε για το σχέδιο δράσης του νηπιαγωγείο μας που έχει τίτλο «Ένα ταξίδι στη χώρα των βιβλίων με γνώση, παιχνίδι και δημιουργία». Δόθηκαν ερωτηματολόγια στους γονείς/κηδεμόνες των παιδιών σχετικά για τα παραμύθια, καθώς και στα νήπια (όπου απάντησαν με την βοήθεια των εκπαιδευτικών). Πραγματοποιήθηκε εξακτίνωση του θέματος και μια ομαδική κατασκευή ως λογότυπο του έργου μας.

IMG 20251104 105933 3

Στη συνέχεια, έγινε παιδαγωγική αξιοποίηση του παραμυθιού  «Άουτς!» της Ragnhild Scamell.

Διάφορες δράσεις που κάναμε:

-Κολλήσαμε με χαρτοταινία στην πλάτη των νηπίων μικρές εικόνες από αντικείμενα του παραμυθιού (φύλλο, μήλο, κ.ά.)  και ζητήσαμε από τα παιδιά να προσπαθήσουν να τα ξεκολλήσουν χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους.

-Ζητήσαμε από τα παιδιά να τοποθετήσουν εικόνες με τη σειρά που δείχνουν τα αντικείμενα που κόλλησε στην πλάτη του ο σκαντζόχοιρος.

-Ζητήσαμε από τα παιδιά να τοποθετήσουν εικόνες που εμφανίζονται οι ήρωες του παραμυθιού και να τις αντιστοιχίσουν με αριθμούς.

-Ζητήσαμε από τα νήπια να αντιστοιχίσουν το κάθε ζώο του παραμυθιού με το αρχικό γράμμα του ονόματός του.

IMG 20251103 100320 2

IMG 20251103 100817 2

IMG 20251103 100927 2

IMG 20251103 101018 2

IMG 20251103 122648 2

IMG 20251103 123041 2

Φυσικά, φτιάξαμε και ένα δικό μας παραμύθι μαζί με τα παιδιά με τίτλο «Ένα πορτοκαλί φύλλο ταξιδεύει….» που αξιοποιώντας την εφαρμογή  BOOK CREATOR το μετατρέψαμε σε ψηφιακό.

Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε.

Στο παρακάτω padlet με τίτλο «Μαγική Βιβλιογωνιά στο Διαδίκτυο» δημιουργήσαμε έναν ψηφιακό χώρο φιλαναγνωσίας για τα νήπια μας.
Θα προσθέτονται ανά διαστήματα παραμύθια/ιστορίες, καθώς και προτεινόμενες δραστηριότητες όπου τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να παίζουν με τους γονείς τους στο σπίτι.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ