ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-24
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Θέμα: «Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά»
Τίτλος: «Όταν στο δάσος περπατώ…μαθαίνω και δημιουργώ»
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Να αντιληφθούν την αλληλεπίδραση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και την επίπτωσή τους στο περιβάλλον.
- Να συνεργάζονται για ένα κοινό στόχο.
- Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σχετικά με το δασικό οικοσύστημα και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που συνδέονται με αυτό.
- Να αναγνωρίσουν τη σημαντικότητα των δασών για τον άνθρωπο αλλά και για τον πλανήτη.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλης-Μάιος.
Ζωγραφίσαμε το δικό μας Δάσος…
Διαβάσαμε βιβλία…
Παρατηρήσαμε αληθινά έντομα με τους φακούς μας…
Παιχνίδια γλώσσας…
Φτιάξαμε αλεπούδες με χάρτινα πιάτα και κάναμε στένσιλ τα ζώα του δάσους…
Αποτυπώσαμε τους κορμούς των δέντρων της αυλής μας…
Βάψαμε μπουκάλια από γάλα και κάναμε ταίστρες πουλιών και τις κρεμάσαμε στα δέντρα της αυλής…
Ζωγραφίσαμε το Δάσος πριν και μετά την πυρκαγιά…
και φτιάξαμε αφίσες…
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –
Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Θέμα: STE(A)Μ
Τίτλος: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική».
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- κατανόηση του κύκλου του νερού.
- δημιουργία κατασκευών που θα αναδεικνύουν τις ιδιότητες της ροής του νερού (υδροδυναμική).
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος- Μάρτιος.
Επίπλευση- Βύθιση
Φυτέψαμε σποράκια και παρατηρήσαμε πόσο απαραίτητο είναι το νερό…
Κάποια ζωάκια εγκλωβίστηκαν στον πάγο και τα παιδιά σκέφτηκαν ιδέες για να τα ελευθερώσουν…
και το ζωγράφισαν…
Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού…
Ζωγραφίσαμε το ποίημα του Ζ. Παπαντωνίου :<< Το Ποταμάκι>> …
Αφού ακούσαμε το παραμύθι :<< Ο συναχωμένος χιονάνθρωπος >>, ζωγράφισε ο καθένας πως έλιωσε ο δικός του χιονάνθρωπος…
Με τη βοήθεια του Bee-bot ,κάναμε το ταξίδι του νερού…
Ζωγράφισε ο καθένας μόνος του , τον κύκλο του νερού…
και αφού χωρίστηκαν σε ομάδες ….
και με το Jigsaw Puzzle τις κάναμε και παζλ…
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –
Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Θέμα: «Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα»
Τίτλος: «Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο!»
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και κατανόηση της διαφορετικότητας.
- Προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης.
- Σεβασμός στον εαυτόν και στον άλλο.
- Αντιμετώπιση των διακρίσεων και κοινωνική ευαισθησία.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος-Ιανουάριος.
Ξεκινήσαμε ζωγραφίζοντας το σύνθημα της ομάδας…
Διαβάσαμε παραμύθια για τη διαφορετικότητα, ξεκινώντας από τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα και φτιάξαμε τη μέρα του Έλμερ
και συνεχίσαμε και με άλλα παραμύθια…
Αρχίσαμε να μπαίνουμε στη θέση άλλων παιδιών με διαφορετικές ικανότητες…
Ζωγραφίσαμε με το πόδι…
Με το στόμα….
Μπήκαμε στη θέση των τυφλών….
Με ομαδική δουλειά , ετοιμάσαμε την αφίσα μας…
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Θέμα «Διατροφή»
Τίτλος: «Ο Τροφούλης, η Διατροφούλα & το μυστήριο των τροφών»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
- η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
- κατανόηση της άμεσης σχέσης της ποιότητας της διατροφής με την ποιότητα ζωής μας και τη συνολική σωματική και ψυχική μας ευεξία και πληρότητα.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος-Νοέμβριος
Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό…
και τα ομαδοποιήσαμε…
Παρέα με το Ρούλη το Διατροφούλη, ξεχωρίσαμε τα φρούτα από τα λαχανικά….
και χορεψαμε με διάφορους τρόπους μαζί τους…
Φτιάξαμε το φανάρι της διατροφής…
Και πάλι παρέα με το Ρούλη, κάναμε ποπ κόρν και πρωινό και φάγαμε όλοι μαζί..
Ξεχωρίσαμε τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές και είδαμε τι κάνει τα δοντάκια μας χαρούμενα ή λυπημένα…
Φτιάξαμε φρουτοσαλάτα…
και γράψαμε τη συνταγή….
Διαβάσαμε βιβλία…
και έφτιαξε ο καθένας το δικό του σουπλά , της υγιεινής διατροφής…
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-23
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Θέμα «Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη: Αυτομέριμνα και Ψυχική Υγεία»
Τίτλος: «Όλοι φίλοι…σε μια ρώγα από σταφύλι»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
- ικανότητα αναγνώρισης των δικών μας συναισθημάτων και των συναισθημάτων των άλλων.
- να μάθουν να συνεργάζονται και να αναπτύξουν υπευθυνότητα και ενσυναίσθηση.
- ευαισθητοποίηση για τη σημασία της φιλίας.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος-Νοέμβριος
Μιλήσαμε για τη φιλία και τον σχολικό εκφοβισμό
Διαβάσαμε και μάθαμε το ποίημα του Ζ. Παπαντωνίου <<Τσιριτρό>>, φτιάξαμε σπουργιτάκια και το δραματοποιήσαμε
Δραματοποιήσαμε το μύθο του Αισώπου << Η αλεπού και τα σταφύλια >>.
Ομαδική εργασία με τα χεράκια της φιλίας και το σύνθημα της τάξης
Επίσκεψη στην Achaia Clauss
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –
Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Θέμα «Ανθρώπινα δικαιώματα, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα»
Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και κατανόηση της διαφορετικότητας.
- Προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης.
- Να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας».
- Αντιμετώπιση των διακρίσεων και κοινωνική ευαισθησία.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος-Ιανουάριος.
Κατασκευή σελιδοδείκτη
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –
Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Θέμα: STE(A)Μ
Τίτλος: «Στη γειτονιά του ήλιου».
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- κατανόηση του πλανητικού συστήματος.
- να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα
- να διατυπώνουν ερωτήσεις- απαντήσεις μέσω πειραματισμού.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος- Μάρτιος.
Ζωγραφίσαμε το μύθο του Φαέθοντα…
Πειραματιστήκαμε με το φως και τη σκιά..
Με το bee-bot , ταξιδέψαμε στους πλανήτες…
Διαβάσαμε τον <<Φεγγαροσκεπαστή >> και τον ζωγραφίσαμε…
Κατασκευή για τούς πλανήτες…
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Θέμα «Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά»
Τίτλος: «Ανακύκλωση μαζί…ζωή από την αρχή»
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Να αντιληφθούν την αλληλεπίδραση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και την επίπτωσή τους στο περιβάλλον.
- Να συνεργάζονται για ένα κοινό στόχο.
- Να αναπτύξουν την ικανότητα σωστής διαχείρισης των σκουπιδιών στην καθημερινότητά τους.
- Να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλης-Μάιος.
Διαβάσαμε σχετικά βιβλία…
Ταξινομήσαμε τα ανακυκλώσιμα στους αντίστοιχους κάδους….
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-22
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –
Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Θέμα «Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα»
Τίτλος: «Νηπίων παιδεία: το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία»
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και κατανόηση της διαφορετικότητας.
- Προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης.
- Ενίσχυση της ομαδικής συνοχής και της αυτοεκτίμησης
- Προώθηση της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης
- Ανάπτυξη σεβασμού για τους άλλους
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης
- Επίλυση προβλημάτων συνεργατικά και δημιουργικά
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
Οι επισκέπτες
Σόνια και Σταύρος
<< Η οικογένειά τους μετακόμισε πρόσφατα στην πόλη και δεν έχουν κανένα φίλο. Τα παιδιά στη γειτονιά τους κοροϊδεύουν γιατί η Σόνια μιλάει ψευδά και ο αδερφός της, ο Σταύρος, δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται με αναπηρικό αμαξάκι>>. Συζητήσαμε για τα συναισθήματά τους και τα παιδιά πρότειναν λύσεις για να μην στενοχωριούνται.
Ζωγραφίζω συναισθήματα
Ανάγνωση και επεξεργασία του παραμυθιού για τη διαφορετικότητα :” Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”
και ατομική κατασκευή
Φτιάξαμε το αποτύπωμα της παλάμης μας και τις κολλήσαμε όλες ,καταγράφοντας τι κάνουμε με τα χέρια μας
Τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία τους και δημιουργούν το σύνθημα της ομάδας
Φτιάξαμε αφίσα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –
Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Θέμα: STE(A)Μ
Τίτλος: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική».
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
- κατανόηση του κύκλου του νερού.
- δημιουργία κατασκευών που θα αναδεικνύουν τις ιδιότητες της ροής του νερού (υδροδυναμική).
- Να έρθουν σε επαφή με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, την μηχανική και την τεχνολογία.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Θέμα: «Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά»
Τίτλος: «Όταν στο δάσος περπατώ…μαθαίνω και δημιουργώ»
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σχετικά με το δασικό οικοσύστημα και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που συνδέονται με αυτό.
- Να συνεργάζονται για ένα κοινό στόχο
- Να αναγνωρίσουν τη σημαντικότητα των δασών για τον άνθρωπο αλλά και για τον πλανήτη.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Φλεβάρης – Μάρτης
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
Θέμα: «ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ, ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ»
Τίτλος: «Ιππότες του δρόμου»
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
- Να μάθουν να συνεργάζονται και να αναπτύξουν υπευθυνότητα και ενσυναίσθηση.
- Καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.
- Nα γνωρίσουν τα παιδιά βασικούς κανόνες κυκλοφοριακής αγωγήςκαι να κατανοήσουν το ρόλο τους στο περιβάλλον.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος