Μεταγνωστικές δραστηριότητες

 

Σχολικό Έτος 2016-17

Το παιχνίδι “Επιτραπέζιο”    

Θεματική ενότητα: Χώρος και Γεωμετρία – Μέτρηση

Παιδί Δημιουργία και Έκφραση 

Αφόρμηση

Δημιουργώ πορείες – ταξίδια

Το βιβλίο “Μεγάπολις”  (Clea Dieudonne/Κόκκινο)

file_6simp 

στόχοι:

επίτευξη της γενίκευσης και μεταφοράς της μάθησης (μεταγνώση)

να επινοήσουν ένα παιχνίδι το οποίο να παίζουν κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων 

 

Υλοποίηση δραστηριότητας

Τα παιδιά ζήτησαν από τη νηπιαγωγό να διαβάσει στην ολομέλεια το νέο βιβλίο που βρισκόταν στη βιβλιοθήκη της τάξης. Η νηπιαγωγός πήρε στα χέρια της το βιβλίο “Μεγάπολις” διάβασε από το εμπροσθόφυλλο τον τίτλο, τον συγγραφέα και τον εκδοτικό οίκο. Παράλληλα τα παιδιά παρατηριούσαν την εικόνα του εμπροσθόφυλλου και έκαναν σχόλια. Όταν η νηπιαγωγός γύρισε το βιβλίο για να παρατηρήσουν τα παιδιά και το οπισθόφυλλο, ένα από αυτά έκανε το εξής σχόλιο: “αυτές οι εικόνες είναι μέσα στο βιβλίο, το ξέρω επειδή το έχω στο σπίτι”. Εκείνη τη στιγμή ένα άλλο παιδί πρόσθεσε: “Ξέρω πώς θα το κάνουμε παιχνίδι, θα πηγαίνουμε από τη μία εικόνα στην άλλη και θα κάνουμε ότι λένε οι εικόνες” . Η νηπαιγωγός σχολίασε: “Με πιον τρόπο;” Το παιδί πρόσθεσε: “Θα βάλουμε βέλη ανάμεσα στις εικόνες για να δείχνουμε την πορεία δεξιά, κάτω,αριστερά, κάτω κλπ., θα τα σχεδιάσουμε και θα τα κόψουμε να τα κολλήσουμε”. Η νηπιαγωγός τότε σχολίασε: “Πολύ ωραία η ιδέα σου αλλά όταν μας είπες να κάνουμε ότι λένε οι εικόνες τί εννοούσες;” Το παιδί μας απάντησε ότι ο παίχτης που θα έπεφτε πάνω σε μια εικόνα θα έπρεπε να παρίστανε και τη συγκεκριμένη εικόνα πχ. “αν πέσει πάνω στο σκύλο, θα κάνει το σκύλο”. Τότε όλα τα παιδιά υπαγόρευσαν στη νηπιαγωγό την οδηγία για κάθε εικόνα οι οποίες κολλήθηκαν και πλαστικοποιήθηκαν. Κατόπιν επειδή το ίδιο το οπισθόφυλλο του βιβλίου δεν μπορούσε να γίνει επιτραπέζιο (μιας και θα κολλούσαν σε αυτό τα παιδιά τα βέλη) ένας γονέας φωτοτύπησε το οπισθόφυλλο έγχρωμο και η φωτοτυπία μετατράπηκε στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Στη συνέχεια τα παιδιά σχεδίασαν και έκοψαν τα βέλη το οποία κόλλησαν προσέχοντας να χωρούν επειδή “αν τα βλέπεις από πάνω θα καταλάβεις αν χωρούν”  όπως πρότεινε ένα άλλο παιδί. Έπειτα τοποθέτησαν ένα βέλος ως σημείο εκκίνησης και αναστοχαζόμενα πάνω σε περσινή ανάλογη δραστηριότητα κατασκεύασαν τα πιόνια των παιχτών από πλαστελίνη. Όταν ένα παιδί ζήτησε να κατασκευαστεί το ζάρι η νηπιαγωγός τους έδειξε ότι το ανάπτυγμα του κύβου αν κολληθεί με ορισμένο τρόπο μετατρέπεται σε ζάρι. Ύστερα τα παιδιά σχεδίασαν και το ζάρι. Τέλος το παιχνίδι “επιτραπέζιο” ήταν έτοιμο και τα παιδιά μπορούσαν να το παίξουν. Ακόμα αποφάσισαν να το δανείζονται ο καθένας για μια μέρα και να το παίζουν στο σπίτι τους μαζί με τους δικούς τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *