Μεταγνωστικές δραστηριότητες

Σχολικό Έτος 2016-17

Δημιουργώ πορείες – ταξίδια    

Θεματική ενότητα: Χώρος και Γεωμετρία – Μέτρηση

Αφόρμηση

Γίνομαι ο Αι-Βασίλης 

στόχοι:

επίτευξη της γενίκευσης και μεταφοράς της μάθησης (μεταγνώση)

μεταφορά της γνώσης από το μικρόκοσμο (τάξη) στο μακρόκοσμο (οικείο περιβάλλον παιδιού πχ. το σπίτι του)

 

Υλοποίηση δραστηριότητας

Την επόμενη μέρα από τη δραστηριότητα “Γίνομαι Αι-Βασίλης” ένα παιδί έφερε από το σπίτι του έναν παγκόσμιο χάρτη που απεικόνιζε τα αντιπροσωπευτικά ζώα της κάθε ηπείρου (πχ. το καγκουρώ για την Αυστραλία). Όταν παρουσίασε τον χάρτη στην ολομέλεια εξήγησε ότι ο χάρτης αυτός μοιάζει με τον παγκόσμιο χάρτη του σχολείου.

DSCN2260simp

Εκείνη τη στιγμή τα παιδιά πρότειναν τα εξής: α. να συμβολοποιήσουν στο πάτωμα τις θέσεις που κατείχαν τα ζώα στο χάρτη με ζώα από την τάξη, β. να αντικαταστήσουν τα ζώα που δεν υπήρχαν με άλλα (πχ. το καγκουρώ αντικαταστάθηκε με ένα γουρούνι, γ. να τοποθετήσουν βέλη για να δείξουν την πιθανή πορεία του πιγκουίνου που θα ταξιδέψει για να επισκεφτεί τα άλλα ζώα πχ. ευθεία, αριστερά ή αριστερά, μετά ευθεία μπροστά κλπ. (“επειδή ο πιγκουίνος κολυμπά” όπως ειπώθηκε), δ. να γίνουν τα ίδια πιγκουίνοι και να περπατήσουν την πορεία του και ε. να φωτοτυπήσει η νηπιαγωγός το χάρτη και να σχεδιάσουν σε αυτόν τα βέλη για τις πιθανές πορείες – ταξίδια του πιγκουίνου. Οι προτεινόμενες δραστηριότητες υλοποιήθηκαν όπως προτάθηκαν. 

DSCN2277simp

DSCN2281simp

 

 

DSCN2285simp DSCN2292simp

 

DSCN2293simp

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *