Βήματα για τη ζωή (Τμήμα Β΄)

Σχολικό έτος 2015-16

Το χαλί των αναμνήσεων   

Παιδί Δημιουργία και Έκφραση 

(Εικαστικά ) 

Αφόρμηση

Το βιβλίο : “Το δώρο της παπλωματούς” (Τζ. Μπριμπό-Άγκυρα)

στόχοι:

να πειστούν όλα τα παιδιά ότι τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά και αποδεκτά

να εμπεδώσουν το γεγονός ότι μπορούμε να δείχνουμε στους άλλους πώς νιώθουμε, μέσα μας, όταν εκφραζόμαστε με εξωτερικά σήματα

να εμπεδώσουν επίσης ότι μπορούμε να μαντέψουμε πώς αισθάνονατι οι άνθρωποι από τις εκφράσεις του προσώπου, τις στάσεις τους σώματός τους, αλλά και από τις ενδείξεις των περιστάσεων

να παρουσιαστεί η έννοια χαρούμενος

να κατανοήσουν πώς λειτουργεί το “σύνεφο της σκέψης”

να κατανοήσουν την έννοια της ανάμνησης

να ζωγραφίσουν τις αναμνήσεις τους μέσα στι σύννεφα της σκέψης που τους κάνουν χαρούμενους όταν τις θυμούνται

Υλοποίηση δραστηριότητας

Η νηπιαγωγός ξεκίνησε να διαβάζει το βιβλίο στα παιδιά όταν ένα νήπιο παρατήρησε ότι ο βασιλιάς ήταν χαρούμενος και είχε ξεσπάσει σε γέλια. Τότε η νηπιαγωγός αναρωτήθηκε γιατί. Στη συνέχεια το ίδιο παιδί παρατήρησε ότι φορούσε το πολυπόθητο πάπλωμα πάνω στο οποίο η παπλωματού είχε ράψει όλες τις αναμνήσεις του που τον έκαναν ευτυχισμένο. Εκείνη τη στιγμή ένα άλλο παιδί πρόσθεσε ότι η παπλωματού είχε καταλάβει ότι ο βασιλιάς θα γινόταν ευτυχισμένος μόνο αν χάριζε ευτυχία στους άλλους και γιαυτό χάρισε όλα τα υπάρχοντά του. Τότε μια ομάδα παιδιών κατέληξε στο συμπέρασμα ό, τι ο βασιλιάς κάθε φορά που θα έβλεπε τα υπάρχοντα που είχε χαρίσει ραμμένα στο πάπλωμα θα θυμόταν πόσο ευτυχισμένος ήταν και θα γελούσε.

Τότε η νηπιαγωγός αναρωτήθηκε άν τα παιδιά είχαν μια ανάμνηση που όταν τη θυμούνται γίνονται ευτυχισμένα. Τα παιδιά άρχισαν να διηγούνται τις αναμνήσεις όπως “όταν παίζω με τον παππού αισθάνομαι ευτυχισμένος” . Στη συνέχεια η νηπιαγωγός πρότεινε στα παιδιά να σκεφθούν ένα τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να “βλέπουν” τις αναμνήσεις συνέχεια ώστε να αισθάνονατι ευτυχία. Ένα νήπιο πρότεινε να ζωγραφίσουν τις αναμνήσεις τους σε σύννεφα σκέψης (η έννοια του σύννεφου σκέψης είχε μελετηθεί την προηγούμενη χρονιά) επειδή τις αναμνήσεις τις σκέφτονται. Όταν τα παιδιά ολοκλήρωσαν τις ζωγραφιές τους τις τοποθέτησαν στο πάτωμα. Εκείνη τη στιγμή ένα άλλο παιδί πρόσθεσε ότι μοιάζει με ένα χαλί. Στη συνέχεια κάποιο άλλο μας πρότεινε το χαλί αυτό να τοποθετηθεί στο τοίχο και να είναι ένα διακοσμητικό επειδή αν έμενε στο πάτωμα θα λερωνόταν. Η πρόταση έγινε δεκτή και το χαλί θα κοσμεί τον τοίχο μας.

89

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *