ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΑΣ (Τμήμα Β΄)

Σχολικό Έτος 2015-16

Ομαδικά παιχνίδια 

Φέτος τα παιδιά αποφάσισαν πολλές φορές να προβούν στην κατασκευή ομαδικών παιχνιδιών. Αφόρμηση για την κατασκευή τους αποτέλεσε η ευχαρίστηση που νιώθουν όταν παίζουν με παιχνίδια στα οποία συνεργάζονται και διασκεδάζουν.

Το πρώτο παιχνίδι που κατασκεύασαν ήταν το επιτραπέζιο “Επιτραπεζιοπρόσωπο”. Αφορμή για αυτό το παιχνίδι αποτέλεσε το παιχνίδι “Φιδάκι”. Το παχνίδι των παιδιών είναι ένα πρόσωπο, στο οποίο όπως και στο “φιδάκι” οι παίχτες “ανεβαίνουν” για να φτάσουν στο τέρμα ή “κατεβαίνουν” όταν φτάσουν σε αριθμό που έχει δίπλα του “σπυράκι” δηλαδή σαν να βρίσκονται με το πιόνι τους στο “στόμα του φιδιού”. Τα παιδιά ζωγράφισαν το παιχνίδι, αναστοχάστηκαν στο πώς να κατασκευάσουν τα πιόνια και το ζάρι. Στο τέλος σκέφτηκαν και τις οδηγίες παιξίματος. Η νηπιαγωγός ακολουθώντας τις κατευθυντήριες οδηγίες των παιδιών εμπλέχτηκε όπου της ζητήθηκε (πχ. καταγραφή των κανόνων).

Το δεύτερο παιχνίδι που κατασκεύασαν ήταν το επιδαπέδιο “Χαρτονοτουίστερ” καθώς είναι σχεδιασμένο σε χαρτόνι. Αφορμή για αυτό το παιχνίδι αποτέλεσε το το παιχνίδι “Τουίστερ” που ένα παιδί έφερε στο σχολείο από το σπίτι του. Τα παιδιά ενθουσιασμένα ζήτησαν από τη νηπιαγωγό να τους δώσει χαρτόνια πάνω στα οποία σχεδίασαν και έβαψαν τους κύκλους χρησιμοποιώντας ένα πιάτο για καλούπι. Στο τέλος ετοίμασαν τον τροχό σχεδιάζοντας τα πόδια αλλά και τα χέρια. Στο τέλος όπως προτάθηκε πρόσθεσαν τα “Α” και “Δ” για να σημαίνουν Αριστερό και Δεξί. 

Το τρίτο παιχνίδι που κατασκεύασαν τα παιδιά ήταν μια άλλη εκδοχή του “Τουίστερ”. Χρησιμοποίησαν τα παζλ των γραμμάτων που είναι κατασκευασμένα από αφρώδη υλικό. Στη συνέχεια η νηπιαγωγός κατόπιν οδηγιών των παιδιών κατασκεύασε τον τροχό ενώ το χέρι ενός παιδιού αποτέλεσε το καλούπι της σχεδίασης. Έπειτα αποφασίστηκε το χέρι ή το πόδι που θα ακουμπά να ακολουθεί το χρώμα του γράμματος και όχι του πλαισίου ή του εσωτερικού του γράμματος. Στο τέλος αποδόθηκε το όνομα “Γραμματοτουίστερ” επειδή όπως ένα νήπιο παραδέχτηκε “μαθαίνουμε και τα γράμματα έτσι”.

Τα παιδιά ενθουσιασμένα από τα παιχνίδια τους αποφάσισαν να προσκαλέσουν τους γονείς τους στο σχολείο να παίξουν όλοι μαζί. Έγραψαν μια πρόσκληση και εκείνοι ήρθαν την Τρίτη 1 Μαρτίου. Όλοι μαζί έπαιξαν και διασκέδασαν. 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *