Project : Οι λαοί γιορτάζουν (Τμήμα Β΄)

Σχολικό έτος 2015-16

Ημερολόγιο καταγραφής της ανάπτυξης των φυτών  

Παιδί και Μελέτη Περιβάλλοντος

(Φυσικό Περιβάλλον και Αλληλεπίδραση) 

Αφόρμηση

Η σπορά του καλαμποκού κατά τη διάρκεια της αναβίωσης του Halloween σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλλήνης 

στόχοι

να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους φυτικούς οργανισμούς στο άμεσο περιβάλλον τους

να ανακαλύψουν πώς οι σπόροι γίνονται φυτά

να καταγράψουν με όποιο τρόπο μπορούν τυχόν αλλαγές που συμβαίνουν στους σπόρους που φύτεψαν

να κατανοήσουν την χρήση του λιπάσματος (ψάρι) που χρησιμοποίησαν στην σπορά

Υλοποίηση δραστηριότητας

Λίγες μέρες μετά τη σπορά ένα παιδί ζήτησε να βγει στην αυλή για να ελέγξει αν οι σπόροι έχουν φυτρώσει. Μετά τον επιτόπιο έλεγχο η νηπιαγωγός αναρωτήθηκε με ποιο τρόπο θα μπορούσαν τα παιδιά να επιδείξουν σε κάποιον επισκέπτη ότι ελέγχουν την ανάπτυξη των φυτών. Τότε τα παιδιά πρότειναν να γράφουν τις παρατηρήσεις. Η ιδέα έγινε αποδεκτή και το παιδί προχώρησε στην καταγραφή (ζωγραφιά). Κατόπιν η νηπιαγωγός αναρωτήθηκε με ποιον τρόπο θα μπορούσαν τα παιδιά να βρουν πόσες μέρες είχαν περάσει από τη σπορά. Εκείνη τη στιγμή τα παιδιά πρότειναν να χρησιμοποιήσουν το ημερολόγιο της τάξης για να υπολογίζουν τις μέρες που είχαν μεσολαβήσει. Η νέα ιδέα υιοθετήθηκε και το παιδί προχώρησε στον υπολογισμό αλλά και στην καταγραφή του. Έπειτα καθώς υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον και από τα υπόλοιπα παιδιά για επιτόπιο έλεγχο αποφάσισαν να πηγαίνουν με σειρά ανά χρονικά διαστήματα τα οποία αποφασίζουν εκείνα. Επίσης γράφουν και τα ονόματά τους σε μια λίστα ώστε όλοι να μπορέσουν να ελέγξουν την ανάπτυξη των σπόρων.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *