Ανακαλύπτοντας τα μυστήρια των αστεριών …

Σχολικό έτος 2014-15

Παζλ μνήμης  

Μελέτη Περιβάλλοντος ( Ανθρωπογενές Περιβάλλον και Αλληλεπίδραση ) 

Αφόρμηση

Το παζλ διαστήματος που έφερε ένα νήπιο στο σχολείο  

στόχος

να βελτιώσουν την παρατηρητητικότητά τους 

να κατανοήσουν τις έννοιες πάνω – κάτω, δεξιά – αριστερά, ανάμεσα – δίπλα 

να συνεργαστούν για την παραγωγή του παζλ

 

Υλοποίηση δραστηριότητας 

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν τόσο πολύ με το παζλ που έφερε ένα νήπιο που στενοχωρήθηκαν όταν έπρεπε να επιστραφεί. Τότε η νηπιαγωγός τους πρότεινε να σκεφθούν έναν τρόπο για να δημιουργήσουν το ίδιο. Ένα νήπιο πρότεινα να φωτοτυπηθεί η εικόνα του κουτιού, να κοπεί σε κομμάτια και να ζωγραφιστεί. Η ιδέα έγινε δεκτή και η νηπιαγωγός πλαστικοποίησε τα κομμάτια. Έπειτα η νηπαιγωγός πήρε το κεντρικό κομμάτι από μια άλλη φωτοτυπία και το κόλλησε σε ένα χαρτί και είπε στα παιδιά : << Αναρωτιέμαι που ταιριάζουν τα υπόλοιπα; >>. Στη συνέχεια ένα νήπιο είπε : << θυμάμαι ότι τα αστέρια είναι δεξιά >> πήρε το αντίστοιχο κομμάτι και το κόλλησε. Η νηπιαγωγός συμπλήρωσε : << εννοείς ότι τώρα παίζουμε ένα παζλ μνήμης αφού προσπαθούμε να σκεφτούμε που ταιριάζει το κάθε κομμάτι >>. Έπειτα όλα τα παιδιά έβρισκαν το κομμάτι που ήθελαν και το κολλούσαν βοηθώντας το ένα το άλλο και επιβεβαιώνοντας τη σωστή θέση ανατρέχοντας στην αντίστοιχη εικόνα. 

2

3

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 Μετά το πέρας αυτής εργασίας δόθηκε στα παιδιά μια ρουμπρίκα αξιολόγησης. Τα παιδιά έπρεπε να αξιολογήσουν την προσπάθεια τους ( δηλαδή το αν αναγνώρισαν τι υπήρχε πάνω στο κομμάτι τους και αν μπόρεσαν να βρουν τη σωστή θέση του κομματιού ) που μπορεί να ήταν α πολύ πετυχημένη β λίγο πετυχημένη ή γ καθάλου πετυχημένη . Έπειτα σε μια δεύτερη ρουμπρίκα αξιολόγησαν σε γενικό επίπεδο αν τα είχαν καταφέρει πολύ, λίγο, ή  καθόλου. Επίσης έπρεπε να αξιολογήσουν στην περίπτωση που χρειάστηκαν βοήθεια, η παροχή βοήθειας ( με τη μορφή συνεργασίας ) ήταν μεγάλη, μέτρια ή ελάχιστη. Τα παιδιά ακολουθώντας τις οδηγίες έπρεπε να ζωγραφίσουν το ανάλογο πρόσωπο – σύμβολο στη σωστή θέση της αξιολόγησης που είχαν τα ίδια εντοπίσει.

DSCN3260 (2304 x 1728)                        DSCN3264 (2304 x 1728)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *