Ανακαλύπτοντας τα μυστήρια των αστεριών …..

Σχολικό έτος 2014-15

Αστεροβιβλίο 

Γλώσσα ( Παιδί και Μελέτη Περιβάλλοντος – Εικαστικά )

Αφόρμηση

Το βίντεο για τη γέννηση – ζωή – θάνατο των αστεριών από το you tube

( η νηπιαγωγός διάβαζε ) 

στόχοι

να αποτυπώσουν τις γνώσεις τους  για τα αστέρια

να κατανοήσουν τη σημασία της παρατήρησης

να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες

να αρχίσουν να αναγνωρίζουν τη σχέση της επιστήμης με την καθημερινή ζωή

να συνεργαστούν

να κατανοήσουν την αξία της από κοινού ανακάλυψης

να εξοικειωθούν με την διαδικασία δημιουργίας ενός αυτοσχέδιου βιβλίου

να εξοικειωθούν με τις έννοιες αφού πρώτα τις εντοπίσουν εξώφυλλα ( εμπροσθόφυλλο – οπισθόφυλλο ) , συγγραφέας , εικονογράφος , εκδοτικός οίκος , τίτλος , ταπετσαρίες

 

Υλοποίηση δραστηριότητας

Τα παιδιά παρακολούθησαν το βίντεο .  Όταν τελείωσε το συγκεκριμένο μέρος για τα αστέρια ζήτησαν από τη νηπιαγωγό να το ξαναδούν . Στη συνέχεια καθώς το ενδιαφέρον για την εκ νέου παρακολούθηση συνεχιζόταν η νηπιαγωγός αναρωτήθηκε ποιον διαφορετικό τρόπο θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να μπορούν να << βλέπουν >> αυτήν την ιστορία .  Τότε μια φίλη μας ανακοίνωσε : << Θα ζωγραφίσουμε τις εικόνες >> , ενώ ένας φίλος μας συμπλήρωσε : << θα σου πούμε τα λόγια να τα γράψεις >> . Τα παιδιά συμφώνησαν με την ιδέα και ξεκίνησε η διαδικασία .

Στη συνέχεια καθώς είχαν τα παιδιά τελιώσει διηγήθηκαν την ιστορία κοιτάζοντας τις ζωγραφιές που είχαν δημιουργήσει  . Εκείνη τη στιγμή μια φίλη μας πρότεινε : << θα το κάνουμε βιβλίο όπως και το βιβλίο του Πολυτεχνείου , θα το βάλουμε στη βιβλιοθήκη και θα το δανειζόμαστε >> . Τότε η νηπιαγωγός ακολουθώντας τις οδηγίες τους τους παρείχε τα χαρτιά και τα χαρτόνια που ζήτησαν . Καθώς η διαδικασία εξελισόταν μια φίλη μας πρότεινε : << όταν ανοίγουμε ένα βιβλίο βλέπουμε ζωγραφιές όπως στο << τα τρία μικρά λυκάκια >> υπάρχει η τσαγιέρα εμείς θα βάλουμε αστέρια >> . Η νηπιαγωγός συμπλήρωσε ότι  : <<  αυτές οι σελίδες λέγονται ταπετσαρίες >> . Στο τέλος του βιβλίου ένας φίλος μας ανακοίνωσε : << στην τελευταία σελίδα θα ζωγραφίσουμε και θα γράψουμε  και τα άλλα βιβλία που έχουμε φτιάξει αφού είμαστε οι συγγραφείς >> Έπειτα υπαγόρεψαν στη νηπιαγωγό τα λόγια και εκείνα αρίθμησαν τις σελίδες και έγραψαν το όνομα της κάθε ομάδας που επιμελήθηκε την αντίστοιχη εικόνα – ζωγραφιά  . Όταν ολοκληρώθηκε το βιβλίο η νηπιαγωγός έγραψε τον τίτλο , τον συγγραφέα και τον εικονογράφο ενώ τα παιδιά αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν το barcode του χαρτονιού για το δικό τους βιβλίο . Επιπλέον τα παιδιά έγραψαν τον τίτλο του βιβλίου με σύμβολα .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *