1 ος Θεματικός Κύκλος

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Τίτλος εργαστηρίου: Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω

1.Τίτλος θεματικής Ενότητας: «Συνεργασία και αλληλεπίδραση»

 Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να αναπτύξουν θετική εικόνα για τον εαυτό τους
  • Να αναπτύξουν στενότερες σχέσεις με τους συμμαθητές τους
  • Να βελτιώσουν την αυτοαντίληψή τους
  • Να μάθουν να συνεργάζονται
  • Να δουλεύουν σε ομάδες
  • Να επικοινωνούν και να ανταλλάσουν ιδέες και απόψεις
  • Να αναγνωρίζουν το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας
  • Να διακρίνουν τις διαφορετικές μορφές της βίας (λεκτική, σωματική, ηλεκτρονική, κοινωνική)
  • Να αναπτύξουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης για το θύτη και το θύμα

 

2.Τίτλος: Αποδεκτή χρήση των χεριών μας»

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να μάθουν να συζητάνε και να προσπαθούν να λύνουν τις συγκρούσεις που δημιουργούνται μέσα στην ομάδα.
  • Να εκφράζουν συναισθήματά τους και να αναπτύξουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης.
  • Να εντοπίσουν και να κατανοήσουν τη σωστή χρήση των χεριών μας.

3.Τίτλος: «Διαχείρηση συγκρούσεων μέσα στην τάξη»

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να μπουν στη θέση θύτη και θύματος
  • Να προσπαθούν να βρίσκουν λύσεις επίλυσης συγκρούσεων μέσα στην  τάξη

4. Τίτλος: «Λανθασμένοι τρόποι χρήσης των χεριών μας»

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να εντοπίσουν τους αρνητικούς τρόπους χρήσης των χεριών μας
  • Να κατανοήσουν τα αρνητικά συναισθήματα που μπορούν να προκαλέσουν σε κάποιον άλλο ή πως θα νιώσουν αυτοί αν ασκηθεί πάνω τους βία.

5.Τίτλος: Εναλλακτικοί τρόποι εκτόνωσης του θυμού

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να προτείνουν αποδεκτούς τρόπους για να εκτονώσουν τον θυμό και τα άσχημα συναισθήματα που νιώθουν.
  • Να μάθουν να χρησιμοποιούν τρόπους εκτόνωσης που οδηγούν σε αποκατάσταση της ηρεμίας του ατόμου.

6.Τίτλος: «Εξάλειψη της βίας και αποδοχή της διαφορετικότητας

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να αναπτύξουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης
  • Να αποδέχονται τις διαφορετικές απόψεις, συμπεριφορές και επιλογές των άλλων
  • Να κατανοήσουν όσοι ασκούν βία τις συνέπειες της μη αποδεκτής συμπεριφοράς τους

 

IMG 83ca34cec38071281b25b21c830fdff5 V IMG a850fd2dbfd32088f3023dae8fa5cb72 V 1

IMG 752fe1f332b0d6d83ca248bbe48b94cc V 1IMG f2f5fca061a429e759f53d961ce5d55c V 1

IMG b678abcc4b73dde6df6e1b3cb92f0770 VIMG e732c30350160234fe52b1821cd1b5b6 V

IMG e92825c5e4e358e331ac0a53c49e482c V 1IMG fc15c79ebffbb04cc93318fc4473a6da V 1

 

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23

ΤΙΤΛΟΣ:  <<  Το παπάκι  πάει …… >>

Το πρόγραμμα << Το παπάκι πάει…. >>  είναι ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν  σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς , δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιο λόγο βρίσκονται κοντά στο  άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλειά τους. Συνοπτικά , τα παιδιά θα πρέπει να έχουν αυξημένη επίγνωση των κινδύνων και να είναι σε ετοιμότητα.

Τα δυνατά σημεία  του προγράμματος  <<  Το Παπάκι Πάει… >> είναι:

  • Διαδραστικό υλικό: Συγκεκριμένα , εικόνες από παραμύθι που αναφέρει ένα παιδί που έχει χαθεί . Τρεις κύβους με εικόνες από το παραμύθι , με αντιδράσεις των νηπίων σε περίπτωση εξαφάνισης και με εικόνες των συναισθημάτων.
  • Ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε προβλημματισμούς του προγράμματος με την βοήθεια μιας κούκλας, ως βοηθός, που έχουν κατασκευάσει τα ίδια.
  • Αναγνώριση του καλού και του κακού αγνώστου. Εκπαιδεύσαμε τα νήπια να ξεχωρίζουν έναν άγνωστο που θα μπορεί να τους βοηθήσουν σε περίπτωση εξαφάνισης και να τους εμπιστευτούν ζητώντας βοήθεια.
  • Κατασκευή ατομικής ταυτότητας των νηπίων που αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του πατέρα με το τηλέφωνό  του, το ονοματεπώνυμο της  μητέρας με το τηλέφωνό της, την διέυθυνση του σπιτού , το τηλέφωνο της  αστυνομίας και του χαμόγελου παιδιού.  Συμβουλέψαμε τα παιδιά να την έχουν πάντα στην τσέπη τους ,όταν βρίσκονται εκτός σπιτιού και πως θα  χρησιμοποιήσουν ένα καρτοτηλέφωνο  για να ζητήσουν βοήθεια.
  • Απενεχοποίηση του ρόλου του αστυνομικού . Καλέσαμε δύο αστυνομικούς για να συμβουλέψουν τα παιδιά σε περίπτωση εξαφάνισης τι πρέπει να κάνουν και να κατανοήσουν ότι οι ααστυνομικοί βοηθάνε τα παιδιά και να μην φοβούνται αλλά να συνεργαστούν μαζί τους ώστε να βρουν τους γονείς τους.  Ευχαριστούμε την αστυνομία του Βόλου που ανταποκρίθηκε και μας βοήθησε με την έγκρισή της να μας επισκεφτούν οι αστυνομικοί . Ευχαριστούμε τον κ. Δαμαλά Θεόδωρο  και τον κ. Κόχυλα  Ιωάννη που μας επισκέπτηκαν ,  συμβούλεψαν τα παιδιά και κατάλαβαν ότι οι αστυνομικοί βοηθούν τα παιδιά, ώστε να τους εμπιστευτούν στο μέλλον.

IMG 20221118 095045

Η κούκλα συστήνεται στα παιδιά και τους αφηγείται την ιστορία του  Αλέξανδρου , ένα παιδάκι   που άφησε το χέρι της μαμάς του χάθηκε στην λαϊκή αγορά.

  οθόνης 2022 01 04 154113οθόνης 2022 01 04 154301

οθόνης 2022 01 04 154328IMG 20221202 120545

IMG 20221202 120553IMG 20221202 131602IMG 20221202 131612IMG 20221202 131620IMG 20221125 114030IMG 20221125 114124

IMG 20221125 114225IMG 20221125 114527

IMG 20221125 114357IMG 20221125 114429IMG 20221125 114853IMG 20221209 115416

IMG 20221209 115544IMG 20221209 115834IMG 20221209 115908IMG 20221209 115435

ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ << ΤΟ ΠΑΠΑΚΙ ΠΑΕΙ….>>

20221209 12104020221209 12111120221209 12115920221209 121224

IMG 20221209 124545IMG 20221209 124905IMG 20221209 124724

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΝΗΠΙΟΥ

IMG 20221209 102610IMG 20221209 102558

IMG 20221209 1032371000001625IMG 20221209 112206

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ

IMG 20221213 122731IMG 20221213 122956

IMG 20221213 122335 1

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

20221214 09013520221214 085953

20221214 085629 120221214 093454

20221214 093527

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ << ΤΟ ΠΑΠΑΚΙ ΠΑΕΙ….>>

Πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση του προγράμματος την ημέρα της χριστουγεννιάτικης γιορτής με την βοήθεια των γονέων που διάλεγαν τις ερωτήσεις σε μορφή κλήρου και τα παιδιά απαντούσαν με ποιηματάκια . Έχουν βοηθό τους την γαντόκουκλα του κατασκευάσαμε.

20221220 09152220221220 091529

20221220 091543