ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-22
Τίτλος: Το Διάστημα
- Δεξιότητες που θα αναπτυχθούν: Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα, Επίλυση προβλημάτων, Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (4cs),
Σκοπός του παρόντος εκπαιδευτικού προγράμματος είναι η εισαγωγή των παιδιών στο θέμα του διαστήματος. Ειδικότερα αποσκοπείται μια πρώτη διερεύνηση του ηλιακού συστήματος, των πλανητών και της κίνησης τους γύρω από τον ήλιο και πως όλα αυτά συνδέονται με την ευρύτερη ενσώματη εμπειρία των παιδιών, ως όντα που διαβιούν στον πλανήτη Γη. Το θέμα του διαστήματος αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και συνάμα δύσκολα στην κατανόηση για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, που όμως δίνει πολλές ευκαιρίες διερεύνησης, παρατήρησης , δράσης και παιχνιδιού καθώς και προώθησης της αίσθησης του εαυτού ως μέρη ενός πολύ ευρύτερου συστήματος.
1.Η ΓΗ ΜΑΣ
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
-Να επεξεργαστούν έναν παγκόσμιο ψηφιακό γεωφυσικό χάρτη( λογισμικό google earth)
-Να αναγνωρίσουν σε αυτόν γεωφυσικά στοιχεία της Γης (νερό, στεριά, νησιά, βουνά, λίμνες, θάλασσα, ποτάμια).
-Να αντιληφθούν ότι οι χάρτες απεικονίζουν τον κόσμο σε μικρογραφία.
-Να κάνουν υποθέσεις για το σχήμα της Γης.
-Να επεξεργαστούν την υδρόγειο σφαίρα και να αντιληφτούν ότι πρόκειται για προσομοίωση της Γης.
2.Οι πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
-Να γνωρίσουν το ηλιακό μας σύστημα και τους πλανήτες που το απαρτίζουν.
-Να αντιληφθούν ότι η Γη αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πλανητικού συστήματος.
-Να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία.
3.Η Θέση της Γης με τα άλλα ουράνια σώματα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
-Να αναπαραστήσουν την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος εξασκώντας την αισθητηριακή τους μνήμη.
-Να εξερευνήσουν το φυσικό φαινόμενο της εναλλαγής μέρας-νύχτας.
-Να οπτικοποιήσουν την ημέρα τους.
-Να συμμετέχουν σε παιχνίδι με κανόνες και να συνεργαστούν ομαδικά και συγχρονισμένα.
-Να σκεφτούν και να χρησιμοποιήσουν αυθαίρετες μονάδες μέτρησης ώστε να βρουν την απόσταση του κάθε πλανήτη από τον Ήλιο.
4.Αστέρια και μετεωρίτες
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Να αναγνωρίσουν τα αστέρια.
Να μάθουν για την ύπαρξη των μετεωριτών.
5.Τα επιτεύγματα του ανθρώπου στο Διάστημα
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
-Να μάθουν για τα επιτεύγματα του ανθρώπου στο διάστημα και τις αποστολές τους στο φεγγάρι και στον Άρη.
-Να δουν μέσω του δορυφόρου ISS ζωντανή μετάδοση εικόνων της Γης από το διάστημα.
-Να παρατηρήσουν τα μέρη ενός πυραύλου-κάψουλες εκτόξευσης-ώθησης, πιλοτήριο καθώς και τον εξοπλισμό και τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα.
-Να σκεφτούν, να μετρήσουν και να υπολογίσουν προκειμένου να δημιουργήσουν μια κατασκευή μηχανικής
-Να εκφραστούν καλλιτεχνικά και να αναπαραστήσουν μέσω της δραματοποίησης ένα ταξίδι στο διάστημα με στόχο τη προσσελήνωση.
6.ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
-Αποτίμηση εργαστηρίου με σα από συζήτηση και έκφραση συναισθημάτων για την πορεία ανακάλυψης της γνώσης.
-Σύγκριση τι γνωρίζαμε και τι μάθαμε.
-Εξοικείωση με quiz και ψηφιακά εργαλεία εμπέδωσης.
-Δημιουργία ατομικού εικαστικού έργου και παρουσίαση του στην ομάδα.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΓΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΕ ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΣΤΟΛΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΜΕ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΟΥΜΠΙΑ.
ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΛΑΝΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΜΕ ΜΟΝΑΔΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΜΑΡΚΑΔΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΞΥΣΤΡΕΣ.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΜΕ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΣΤΟΝ ΓΑΛΑΞΙΑ.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΜΕ ΣΟΥΜΕΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΞΙΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23
ΘΕΜΑ: ΖΩΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ
Η συνεχώς αυξανόμενη οικολογική κρίση έχει καταστήσει εμφανές ότι είναι αναγκαία η υιοθέτηση νέων αξιών όσον αφορά τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και τη σχέση των ανθρώπων με τα άλλα ζώα και τη φύση. Ανάμεσα στα πολλά προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η κοινωνία είναι και η κακοποίηση ζώων. Αρκετά δισεκατομμύρια ζώα, κάθε χρόνο, κακοποιούνται με ποικίλους τρόπους και για διάφορους λόγους από τον άνθρωπο. Πολλά είναι τα παραδείγματα κακοποίησης ζώων με σκοπό το οικονομικό όφελος, την ψυχαγωγία, την έρευνα, την τροφή, την ένδυση κλπ. με αποτέλεσμα να απειλούνται με εξαφάνιση.
Συζητήσαμε για τους καρχαρίες, τις χελώνες και τα δελφίνια που βρίσκονται υπό εξαφάνιση . Διαβάζουμε το παραμύθι << Ο Τριγωνοψαρούλης εναντίον μεγάλου καρχαρία >> και αποφασίζουμε να το ζωντανέψουμε στην θεατρική παράσταση του καλοκαιριού.