ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΜΑΣ
ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΤΑ ΤΡΙΑ ΕΙΔΗ ΜΗΛΩΝ
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΤΟ ΦΙΛΑΚΙ ΣΤΟ ΧΕΡΑΚΙ
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
9 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Αγαπητοί γονείς! Καλώς ήρθατε στο νηπιαγωγείο μας!!!
Καλωσόρισμα από το εκπαιδευτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου μας!
ΠΡΩΙΝΟ 1 – ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ : ΝΤΟΥΡΑ ΕΛΕΝΗ
ΠΡΩΙΝΟ 2 : ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΥΗ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ: ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ : ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ: ΜΠΡΟΥΡΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Ο σκοπός του νηπιαγωγείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών σωματικά, συναισθηματικά και κοινωνικά. Υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο προγράμματος που οφείλουν να τηρούν οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα πάντα με τα δεδομένα της τάξης τους και αυτό ορίζεται από το προεδρικό διάταγμα που είναι προσβάσιμο στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση:: (http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/prd_dim_nipiagogeio.pdf). To πρόγραμμα του νηπιαγωγείου θα βρίσκεται στον πίνακα ανακοινώσεων, μπορείτε να το μελετήσετε και να είστε συνεπείς ως προς αυτό, ιδιαίτερα κατά την προσέλευση και αποχώρηση.
- Ώρες προσέλευσης:
Στις 7:45-8:00 προσέρχονται μόνο οι μαθητές του ολοημέρου που δήλωσαν πρωινή ζώνη και φοιτούν στο ολοήμερο.
Στις 8:15 – 8:30 προσέρχονται οι υπόλοιποι μαθητές.
- Ώρες αποχώρησης:
Στις 13:00 αποχωρούν οι μαθητές του υποχρεωτικού προγράμματος. Στις 16:00 αποχωρούν οι μαθητές από το προαιρετικό ολοήμερο.
Η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και η ασφάλεια των μαθητών απαιτεί την συνέπεια όλων μας. Σε έκτακτη περίπτωση ενημερώστε μας τηλεφωνικά.
Η ΦΟΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ- ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Η τσάντα του παιδιού είναι απαραίτητο να περιέχει τα παρακάτω:
- To πρωινό του (επιλέξτε υγιεινές τροφές όπως φρούτα, τόστ, σπιτικό κέικ, κουλούρι και αποφύγετε σοκολάτες, κρουασάν κ γλυκά).
- Το παγουρίνο του γεμάτο με νερό
- Μία πετσέτα σε μικρό μέγεθος για να τοποθετεί πάνω το φαγητό του
- Μια αλλαξιά ρούχων κατάλληλα για την εποχή.
- Το μεσημεριανό , για όσους φοιτούν στο ολοήμερο, πιρούνι ή κουτάλι, σε πλαστικό μπολ με καπάκι. Γράψτε το όνομα στο μπολ και στο καπάκι για διευκόλυνση δική μας και του παιδιού. Παρακαλούμε αποφύγετε τα γυάλινα και τα μεταλλικά. Επιλέξτε και αυτή την ώρα υγιεινές τροφές(όσπρια, λαχανικά, ζυμαρικά, κρέας πάντα καθαρισμένα χωρίς κόκκαλο) και όχι πρόχειρο φαγητό. Όσοι επιθυμείτε μπορείτε να συνοδεύεται το μεσημεριανό φαγητό με σαλάτα σε ξεχωριστό μπολ. Τα παιδί σας βρίσκεται πολλές ώρες στο σχολείο και χρειάζεται να τραφεί σωστά για να έχει ενέργεια!
- Εάν επιθυμείτε μπορεί να έχει και στην τσάντα του χαρτομάντηλα ή μωρομάντηλα αν και θα διαθέτει για όλους το σχολείο ώστε να μην είναι βαριά η τσάντα του παιδιού
Επίσης κάθε παιδί θα χρειαστεί:
✔ Για το ολοήμερο,1 μικρό σεντονάκι (κούνιας ), ένα μικρό μαξιλάρι, μαξιλαροθήκη. Αργότερα θα σας ζητηθεί και μια μικρή κουβέρτα. Στην τσάντα να αναγράφεται επίσης το όνομα του παιδιού.
✔ Καπέλο για την προστασία του ήλιου.
✔ Δεν επιτρέπεται να φέρνει παιχνίδια από το σπίτι. Εξαίρεση οι πρώτες μέρες για προσαρμογή ή κατόπιν συμφωνίας με την ομάδα της τάξης.
ΤΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΤΣΑΝΤΑ ΤΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
Η μεταξύ μας συνεργασία είναι ιδιαιτέρως σημαντική γιατί λειτουργεί συμπληρωματικά και υποβοηθητικά στην εξέλιξη των παιδιών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί :
⮚ Αρχικά με την καλή μας διάθεση. Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά μιμούνται τη συμπεριφορά των ενηλίκων
⮚ Αν συμβαίνει κάτι που επηρεάζει την ψυχολογία του παιδιού (αλλαγή ρουτίνας, απώλεια, διαζύγιο κλπ) μη διστάσετε να το συζητήσετε μαζί μας. Θα μας βοηθήσει αποκτήσουμε έγκαιρα μια πλήρη εικόνα για το παιδί. Αλλά και οποιαδήποτε ιδέα μπορεί να έχετε, είναι ευπρόσδεκτη.
⮚ Με την συμμετοχή σας στις συγκεντρώσεις γονέων, εκεί μπορούμε να συζητήσουμε περισσότερο.
⮚ Με σεβασμό στο ωράριο, να αποφεύγετε να τηλεφωνείτε χωρίς σοβαρό λόγο, εργαζόμαστε με τα παιδιά και η διακοπή μόνο πρόβλημα δημιουργεί. Αν επιθυμείτε να συζητήσουμε κάποιο σοβαρό θέμα θα πρέπει να ορίσουμε μέρα και ώρα.
⮚ Φροντίστε να έρχονται τα παιδιά σας καθαρά στο σχολείο και με άνετα ρούχα τα οποία μπορεί να λερωθούν. Επίσης να διευκολύνουν την αυτονομία των παιδιών.
⮚ Παρακαλούμε να μην απουσιάζουν τα παιδιά χωρίς σοβαρό λόγο. Είναι αυτονόητο ότι άρρωστα παιδιά ή με υποψία ασθένειας παραμένουν στο σπίτι. Βάση νόμου δεν μπορεί να χορηγηθεί οποιοδήποτε φάρμακο από τους εκπαιδευτικούς στο σχολείου. Εάν αντιληφθούμε ότι ένα παιδί είναι άρρωστο, καλούμε αμέσως το γονιό να το παραλάβει και υποχρεούται να το κρατήσει σπίτι μέχρι να αναρρώσει πλήρως.
⮚ Δείξτε ενδιαφέρον για οτιδήποτε φέρνει το παιδί από το σχολείο! Ρωτήστε το πώς πέρασε!
⮚ Να ελέγχετε καθημερινά τις τσάντες για τυχόν ανακοινώσεις ή υπολείμματα φαγητού.
⮚ Οι κανόνες είναι σημαντικοί για να βάλουμε τα σωστά όρια στα παιδιά. Είναι σημαντικό να μάθουν να αναγνωρίζουν τι θέλουν και τι δε θέλουν, τι τους αρέσει και τι όχι, να διεκδικούν τα δίκαια αιτήματά τους. Μόνο με σαφή όρια σε αυτή την ηλικία, μπορεί το παιδί να γίνει ευτυχισμένο στη μετέπειτα ζωή του. Καλό θα είναι οι κανόνες να επαναλαμβάνονται και να ισχύουν σε κάθε πλαίσιο (σπίτι, πάρκο, κλπ).
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ
Τηλέφωνο επικοινωνίας
tel:2421091445
Ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνση
mail@9nip-n-ionias.mag.sch.gr
Blog του σχολείου μας : https://blogs.sch.gr/9nipnioniasmag/
Κάθε πρώτη εβδομάδα του μήνα θα είμαστε στη διάθεσή σας για ενημέρωση σε ώρες που θα σας ανακοινωθούν από τις υπεύθυνες των τμημάτων κατόπιν ραντεβού.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
Σχέδιο Δράσης 2024- 25 / Ταξιδεύω στο νηπιαγωγείο συντροφιά με ένα βιβλίο
Καινοτόμο πρόγραμμα δανειστικής βιβλιοθήκης
Το σχέδιο δράσης της φετινής σχολικής χρονιάς είναι η ενίσχυση της δανειστικής βιβλιοθήκης του νηπιαγωγείου μας. Ο σχεδιασμός της δράσης είναι πολύ σημαντικός καθώς συμβάλλει στην ανάπτυξη της αγάπης για την λογοτεχνία και την καλλιέργεια της αναγνωστικής ικανότητας στα πρώτα στάδια της σχολικής ηλικίας.
Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
1. Καταγραφή των βιβλίων και η προετοιμασία ενός κουτιού φαντασίας για τον δανεισμό τους.
Το κουτί φαντασίας περιέχει:
– Το παραμύθι
– Έντυπο οδηγιών για τους γονείς προς διευκόλυνσή τους
– Κάθε Παρασκευή αποστέλλεται το έντυπο στους γονείς σε ηλεκτρονική μορφή για την πλοήγηση στους ηλεκτρονικούς συνδέσμους
– Υλικά ανάλογα με την θεματολογία του παραμυθιού
– Παιδαγωγικά παιχνίδια εξάσκησης και επιτραπέζια παιχνίδια από τους εκπαιδευτικούς
– Ανοιχτού τύπου φύλλα εργασίας και τεχνικές ζωγραφικής
– Τα βιβλία της Αλφαβήτα : Σε 24 κουτιά δανεισμού υπάρχει ένα βιβλίο για ένα από τα 24 γράμματα με κενές σελίδες όπου το παιδί ζωγραφίζει κάτι που αρχίζει από το συγκεκριμένο γράμμα
– Πλαστικοποιημένες εικόνες με αριθμούς και ξυλάκια για αρίθμηση
2. Ενημέρωση γονέων της σχολικής μονάδας σε παρουσίαση με πρόγραμμα Camva
3. Διαμόρφωση κανόνων για τους μικρούς αναγνώστες και η εξοικείωση των μαθητών με τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη.

Πίνακας δανεισμού διπλής εισόδου με τα ονόματα των παιδιών και των παραμυθιών , ώστε από μόνα τους να διαλέγουν το βιβλίο που επιθυμούν .

4. Διερεύνηση απόψεων των εκπαιδευτικών – παιδιών – γονέων μέσω ερωτηματολόγιών σε μορφή google form
5. Διαδικτυακή αφήγηση παραμυθιού από την συγγραφέα κ. Σταματακοπούλου
6. Παρουσίαση του παραμυθιού ΄΄ Γουτού γουπατού ΄΄ από τον συγγραφέα κ. Λεϊμονή Διονύση στην βιβλιοθήκη του 9 ου Δημοτικού σχολείου Ν. Ιωνίας.
7. Συμμετοχή στον 6 Μαραθώνιο ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο με θέμα ΄΄ Η οικογένεια ΄΄

8. Δράση της Elpiplex ανταλλαγής βιβλίων μεταξύ των μαθητών με τίτλο ΄΄ Χάρισε ένα βιβλίο … δυνάμωσε το φως ΄΄
9. Παρουσίαση του παραμυθιού ΄΄ Το δώρο της παπλωματού ΄΄ της δανειστικής βιβλιοθήκης στην Χριστουγεννιάτικη γιορτή.
10. Διδακτική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Παιδικής και Εφηβικής λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

11. Στα πλαίσια εκδηλώσεων του Μουσείου Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας επιλεχτήκαμε να συμμετέχουμε στο εργαστήριο για τα παιδιά από την εικονογράφο κ. Βαρβαρούση Λήδα . Πραγματοποιήθηκε ζωγραφήγηση , η οποία είναι μια παραστατική τέχνη για την φιλαναγνωσία με το παραμύθι ΄΄ Ένα ψάρι που ήθελε να πετάξει ΄΄ . Η δράση πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Μπελ.
Η ζωγραφιά που σχεδίασε η κ. Βαρβαρούση κατά την διάρκεια της αφήγησης αποτέλεσε το σκηνικό για την Καλοκαιρινή γιορτή μας , το οποίο χρωματίστηκε από τα νήπια.
12. Λειτουργεία ψηφιακής βιβλιοθήκης στο μπλοκ του σχολείου με την δυνατότητα κάθε παιδί να διαβάζει στο σπίτι και να μας το παρουσιάζει στο σχολείο με μια ζωγραφιά ή με την αφήγησή του
13. Δραστηριότητα στην Ρομποτική Beebot για να εμπεδώσουν τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης.

14. Δράση φιλαναγνωσίας ΄΄ Διαβάζουμε μαζί ΄΄ που οργανώθηκε από την κυψέλη , τη σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού ΄΄ Νηπιαγωγοί εν δράση ΄΄ του συλλόγου εκπαιδευτικών ΄΄ Δ. Θεοτοκόπουλος ΄΄ κατασκευάσαμε αφίσα και σελιδοδείκτες , τα οποία συμμετέχουν στο ομαδικό Padlet που έγινε στην συγκεκριμένη δράση .

15. Η συγγραφέας κ. Βαλσαμή Ευσταθίου – Κολοκοτρώνη μας διηγήθηκε το παραμύθι της η κ. Συννεφένια. Μετά κατασκευάσαμε κούκλες με τους ήρωες του βιβλίου.

16. Δημιουργήσαμε το δικό μας βραβείο Αναγνώστη που δόθηκε σε κάθε παιδί ως επιβράβευση στην προσπάθειά τους.
17. Παρουσίαση του καινοτόμου προγράμματος στους Νηπιαγωγούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας
9 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ν.ΙΩΝΙΑΣ ΒΟΛΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ










































































