3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για Άτομα με Αναπηρία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα με Αναπηρία, η μασκότ της τάξης μας, ο Βατραχούλης μοιράστηκε τα νέα του σχετικά με την “παράσταση χορού μιας φίλης του” που παρακολούθησε την προηγούμενη μέρα. Είδαμε το βίντεο και παρατηρήσαμε ότι η φίλη του χόρευε με το αναπηρικό της αμαξίδιο. Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό;  Συζητήσαμε λοιπόν,  για την περίπτωση ορισμένων ανθρώπων που παρουσιάζουν κάποιο είδος αναπηρίας και ευαισθητοποιηθήκαμε μέσα από διάφορα βίντεο. Παρακολουθήσαμε στιγμιότυπα από αγώνες μπάσκετ με αθλητές σε αναπηρικά αμαξίδια και μάθαμε για την χρήση των ειδικών ραμπών στα σχολεία, τις ακτές και τα πεζοδρόμια και πόσο σημαντικό είναι να μην τις κλείνουμε με τα αυτοκίνητα και άλλα εμπόδια.

Πληροφορηθήκαμε για τους καλλιτέχνες που έχουν σωματική αναπηρία στα χέρια και μπήκαμε στη θέση τους, ζωγραφίζοντας και εμείς με το στόμα και το πόδι μας.

1733159651973 1733159651967

Μάθαμε για τον γραπτό τρόπο επικοινωνίας των ανθρώπων με προβλήματα όρασης μέσω της γραφής μπράιγ (braille) και για τον τρόπο μετακίνησης τους με το λευκό μπαστούνι και τους σκύλους οδηγούς. Γράψαμε το πρώτο γράμμα του ονόματός μας με τη γραφή μπράιγ και καλλιεργήσαμε την ενσυναίσθησή μας, κλείνοντας τα μάτια μας. Χωρίς τη αίσθηση της όρασης, χρησιμοποιήσαμε την αφή για να καταλάβουμε τι πιάνουμε και μετακινηθήκαμε στο χώρο με τη βοήθεια των συμμαθητών μας.

1733768396645   1733768396636

1733768992798 1733768992788

Μάθαμε για τη χρήση της νοηματικής γλώσσας από τους ανθρώπους με προβλήματα ακοής και παρακολουθήσαμε το βίντεο από ένα γνωστό μας τραγούδι, μεταφρασμένο στη νοηματική γλώσσα. Δώσαμε έμφαση στις κινήσεις που συνόδευαν τις ακουστικές λέξεις και έπειτα, αφού κλείσαμε τον ήχο κληθήκαμε να μαντεύουμε τι νοήμα μας έδιναν κάθε φορά οι κινήσεις.

Εν δυο… συνεπιβάτες στο λεπτό!

Την εβδομάδα που ασχοληθήκαμε με τα μέσα μεταφοράς, μεταξύ των άλλων δραστηριοτήτων, η τάξη μεταμορφώθηκε σε τρένο, αεροπλάνο και λεωφορείο…Εν δυο φύγαμε για ταξίδι μακρινό!

1733005165873 1733005165893 1 1733005369687

Τα συναισθήματά μου

Στο πλαίσιο της συναισθηματικής αγωγής, στη τάξη μας ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα προκειμένου να τα αναγνωρίζουμε σε εμάς και στους άλλους και να καταφέρνουμε να τα διαχειριζόμαστε εποικοδομητικά. Κάθε μέρα ήταν αφιερωμένη σε ένα από τα συναισθήματα…ΧΑΡΑ, ΛΥΠΗ, ΦΟΒΟΣ, ΘΥΜΟΣ!  Αναγνωρίσαμε το πως εκδηλώνεται το κάθε συναίσθημα στο κεφαλάκι μας, στη καρδιά μας και στο υπόλοιπο σώμα και μιλήσαμε για τα προσωπικά μας βιώματα.

Χορέψαμε στους ήχους χαρούμενης και θλιμμένης μουσικής και ζωγραφίσαμε σα τον Πικάσο για τη χαρά και λύπη όπως τα αποτύπωσε ο ίδιος στη “Μπλε” και  στη”Ροζ” περίοδο της καλλιτεχνικής του πορείας.

IMG 20241120 114958 IMG 20241120 115921

IMG 20241121 121323 IMG 20241121 121112

Μοιραστήκαμε τους φόβους μας, τους ζωγραφίσαμε και τους κλείσαμε σε ένα κουτί. Τους παρατηρήσαμε και αγκαλιάζοντας τους, ξεπεράσαμε τις όποιες δυσκολίες και καταφέραμε να  τους ελέγξουμε!

6668  IMG 20241119 095639

888 199 00

9999

Φοβηθήκαμε…

777  6609  5433 444

Λυπηθήκαμε…

875 333777 22

Θυμώσαμε…

2244 2222223345 1234 5432

Χαρήκαμε…

δο κομ σελ

Όλα τα συναισθήματά μας τα “κλείσαμε” σε ένα ωραίο βιβλιαράκι…το βιβλίο με τα “Συναισθήματά μου”!

IMG 20241122 092146 IMG 20241122 094737 IMG 20241118 124051

IMG 20241122 143341 IMG 20241122 143219 IMG 20241122 143246 IMG 20241122 143311

 

 

Επέτειος του Πολυτεχνείου

Για τον επικείμενο εορτασμό της 17 Νοεμβρίου, διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά Δημοκρατία”. Μέσα από ερωτήσεις κατανόησης και παραδείγματα προσαρμοσμένα στα παιδικά βιώματα, καταλάβαμε πως θα νιώθαμε αν είχαμε την ηρωίδα της ιστορίας, τη Ρία, τη Δικτατορία να αποφασίζει για εμάς και πώς αν ήταν φίλη μας η κυρά Δημοκρατία. Εντοπίσαμε τα συναισθήματά μας για την καθεμία ηρωίδα και συνεργαστήκαμε σε μικρές ομάδες για να τις αποτυπώσουμε εικαστικά.

download 

1731948583915 1731948583922 1731948583887

Μπήκαμε στη θέση των φοιτητών του Πολυτεχνείου και αντιγράψαμε τις λέξεις “ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”. Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας να κρατάει το πανό.

1731948583906  1731948583897

Τέλος, κάναμε ένα κολάζ με κόκκινα γαρύφαλλα για να τιμήσουμε τους ήρωες του Πολυτεχνείου και φτιάξαμε περιστεράκια της ειρήνης με το αποτύπωμα του χεριού μας.

462557311 1974529723058491 4778504447216506799 n   462564812 1598896807695333 2352180369634342277 n 1

 

 

Διευρυμένο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου

Αυτή την εβδομάδα, στο διευρυμένο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου γίναμε για λίγο πειρατές μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι. Φτιάξαμε καπέλα πειρατών, κυάλια και φυσικά ένα χάρτη θησαυρού. Φύγαμε για το μαγικό μας ταξίδι. Μπήκαμε στο μαγικό μας πλοίο και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας για το νησί του θησαυρού. Περάσαμε από φουρτούνες και διάφορα θαλάσσια ζώα μέχρι τελικά να φτάσουμε στο νησί.

462553309 891595919842252 1196396721556164029 n 462553349 489251410128427 3677451585378007164 n

 

Όταν φτάσαμε στο νησί, περάσαμε από δοκιμασίες (παζλ, φύλλα εργασίας κλπ) και συναντήσαμε διάφορα ζώα ακούγοντας τους ήχους που βγάζουν μέχρι τελικά να φτάσουμε στο θησαυρό.    462554104 1094219218872363 8350348073203615405 n

Στο τέλος, τα καταφέραμε και η επιβράβευση μας ήταν χρωμοσελίδες από το αγαπημένο μας καρτούν.

 

Την ημέρα των STEAM, φτιάξαμε το δικό μας τηλέφωνο από σπάγγο και πλαστικά κυπελάκια. Παίξαμε μαζί του και συνειδητοποιήσαμε ότι όταν ο σπάγγος είναι τεντωμένος ο ήχος μεταδίδεται καλύτερα.

462557118 1823211675153347 3432548802973462864 n    462545739 1596801500926237 3197794022559117489 n

Στη θεματική της ζωγραφικής, μάθαμε πως να σχεδιάζουμε μία γάτα βήμα βήμα και στο τέλος τη χρωματίσαμε με νερομπογιές.

462548876 584482377362235 1519528950667597630 n

Κάθε μέρα οι δραστηριότητες στο διευρυμένο πρόγραμμα είναι διαφορετικές. Το πρόγραμμα μας είναι το παρακάτω:

Διευρυμένο 2

 

 

 

Σταφύλι, σταφυλάκι…ας το κάνουμε κρασάκι!

Κάθε φθινόπωρο έρχεται η στιγμή του τρύγου και εμείς φέραμε τα σταφύλια στη τάξη μας!
Μάθαμε για το αμπέλι και πληροφορηθήκαμε για τη διαδικασία του τρύγου. Παρατηρήσαμε ένα τσαμπί σταφύλι, το αγγίξαμε και το μυρίσαμε.

1731528783953 1731527465707

Έπειτα, μαδήσαμε το τσαμπί και τοποθετήσαμε τα σταφυλάκια μέσα στην λεκάνη.

1731527845924 1731527845942 1731527845916

Σειρά είχε το πάτημα των σταφυλιών, που μας ενθουσίασε πάρα πολύ και το ευχαριστηθήκαμε!

1731528808640  1731532000444 1731532084681

Τέλος, σουρώσαμε το ζουμί και η δασκάλα μας είπε ότι θα το πάει στο οινοποιείο να το κάνουνε κρασάκι! 🙂

1731527482822 1

Ελιά, λαδάκι το φθινοπωράκι

Το Νοέμβριο ξεκινά η συγκομιδή της ελιάς και εμείς με τη σειρά μας μάθαμε για τη διαδικασία αλλά και για τη σημαντικότητά της ελιάς και του λαδιού. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τη διαδικασία συγκομιδής της ελιάς και της επεξεργασίας της μέχρι να παραχθεί το λάδι και έπειτα, παίξαμε παιχνίδι χρονικής αλληλουχίας βάζοντας τα στάδια σε σειρά: συγκομιδή, τοποθέτηση στα σακιά, επεξεργασία στο ελαιοτριβείο, παραγωγή λαδιού και τοποθέτηση στα μπουκάλια για αγορά.

1731228406819

Δοκιμάσαμε λαδάκι σε ψωμάκι…

1731228019009  1731228019017

Κάναμε υποθέσεις τι θα συμβεί μόλις το λάδι πέσει μέσα σε νερό…¨Το νερό θα γίνει χρυσό…θα γίνει κίτρινο…κλπ” και τελικά, κάνοντας το πείραμα καταλάβε ότι “το λάδι κολυμπάει στο νερό!”.

1731228432208  

Φτιάξαμε και τα δικά μας ελιόδεντρα με κλαδάκια που μαζέψαμε από την αυλή μας και άλλα υλικά της αρεσκείας μας.

1731228406834 1731228406827 1731228432215 1731228432222

Γέτι η δύναμη του ακόμη

Την προηγούμενη εβδομάδα στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου ασχοληθήκαμε με το παραμύθι “Γέτι η δύναμη του ΑΚΟΜΗ”.  Ο ήρωας του παραμυθιού με τη βοήθεια του “γέτι” μαθαίνει να μην τα παρατάει και με τη προσπάθεια να καταφέρνει σταδιακά τους στόχους του. Συζητήσαμε πως τα καταφέρνει και πως νιώθει ο ήρωας στην ιστορία. Στο τέλος της ιστορίας, το γέτι, ο φανταστικός φίλος του αγοριου, εξαφανίζεται. Αναρωτηθήκαμε που μπορεί να πήγε το γέτι στο τέλος της ιστορίας. Πολλές ήταν οι απαντήσεις, “Στο σπίτι του”, “Σε καποιο άλλο παιδί” κλπ.

Στη συνέχεια,  συζητήσαμε για τα πράγματα που δεν μπορούμε να κάνουμε…ΑΚΟΜΗ και τα ζωγραφίσαμε όπως φαίνεται παρακάτω. Πως θα τα καταφέρουμε;

462574207 533790772886885 2655476934992400122 n

Ύστερα, ζωγραφίσαμε πως θα ήταν ο δικός μας φανταστικός φίλος, άλλοι φανταστικοί φίλοι έμοιαζαν με δεινοσαύρους και άλλοι με ανθρωπάκια.

462553464 559307403171756 3249248218595679420 n     462572734 2864309917073177 4725026063804853586 n 1                 462542597 1612664562966942 5400931106452036575 n 1

Στο τέλος, καταλήξαμε ότι είναι σημαντικό να προσπαθούμε και να μην τα παρατάμε. Στην αρχή μπορεί κάτι να μας φαίνεται δύσκολο και αδύνατο, αλλά με την συνεχής προσπάθεια θα τα καταφέρουμε!!!

 

EUCodeWeek 14-27 Οκτωβρίου 2024

Με χαρά ανακοινώνουμε ότι η τάξη μας πήρε μέρος στην Εβδομάδα Προγραμματισμού, EUCodeWeek με τη δράση μας Pixelart με binary code στο πλαίσιο του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου.

1730996783938  codeweek badge 2019

Το λίνκ όπου μπορείτε να βρείτε τη συμμετοχή μας είναι

https://codeweek.eu/view/663813/28i-oktovrioy-pixel-art-me-binarycode και το padlet

Μετάβαση στο padlet.com