Εορτασμός 25ης Μαρτίου
Διπλή γιορτή στο νηπιαγωγείο μας με ποιήματα, τραγούδια, θεατρική παράσταση, κατασκευές και φυσικά… παρέλαση!
Χρόνια πολλά!
Διπλή γιορτή στο νηπιαγωγείο μας με ποιήματα, τραγούδια, θεατρική παράσταση, κατασκευές και φυσικά… παρέλαση!
Χρόνια πολλά!
Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας στις 6 Μαρτίου, τις προηγούμενες μέρες μέσα από διάφορες δράσεις όπως συζητήσεις, κατασκευές, παιχνίδια ρόλων, τραγούδι και δημιουργία αφίσας μάθαμε για:
Αφιερώστε χρόνο με τα παιδιά σας να συζητήσετε τι έμαθαν. Παρουσιάστε τους υποθετικά σενάρια εκφοβισμού και ενθαρρύνετέ τα να σας πουν πώς θα αντιμετώπιζαν κάθε μία από αυτές τις καταστάσεις.
Κρίσεις θυμού: Πώς να τις αντιμετωπίσω;
Οι κρίσεις θυμού και οι δυσκολίες στη διαχείριση των συναισθημάτων στα παιδιά προσχολικής ηλικίας συνάδει με το αναπτυξιακό τους στάδιο, καθώς τα παιδιά σε αυτή την ηλικία ακόμα μαθαίνουν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.
Οι κρίσεις θυμού συμβαίνουν επειδή τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας είτε αδυνατούν να εκφράσουν λεκτικά τα συναισθήματά τους, παρουσιάζουν χαμηλή ανοχή στη ματαίωση και επιδιώκουν την ανεξαρτησία τους με μη αποδεκτό τρόπο είτε επειδή είναι κουρασμένα, πεινασμένα ή βρίσκονται σε υπεδιέργερση.
Αποτελεσματικοί τρόποι για τη διαχείριση των κρίσεων θυμού είναι:
Τα παιδιά τείνουν να μιμούνται τη συμπεριφορά του ενήλικα που είναι παρόν στην κρίση θυμού τους. Παραμείνετε ήρεμοι! Το παιδί θα χρειαστεί μικρό χρονικό διάστημα να ηρεμήσει. Αν φωνάξετε ή θυμώσετε, η ένταση θα αυξηθεί.
Το παιδί έχει ανάγκη να καταλάβετε πώς νιώθει εκείνη τη στιγμή. Πείτε “Βλέπω πως έχεις θυμώσει πάρα πολύ γιατί ……..”. Η αναγνώριση του συναισθήματος του, βοηθά το παιδί να νιώσει ότι κατανοείτε την συναισθηματική του κατάσταση και μειώνει την ένταση.
Ενδεχομένως, η κρίση θυμού του παιδιού να προέρχεται από την ανάγκη του να ελέγξει μια κατάσταση. Σε αυτή την περίπτωση, δώστε στο παιδί επιλογές μέσα σε λογικά πλαίσια. Για παράδειγμα: “Θες να φορέσεις το μπουφάν σου τώρα ή σε 5 λεπτά;”
Εξηγήστε στο παιδί πώς μπορεί να διαχειριστεί τον θυμό του, όταν ηρεμήσει μετά από μια κρίση θυμού. Διδάξτε του τρόπους όπως να παίρνει βαθιές ανάσες, να μετράει μέχρι το 5 ή να χρησιμοποιεί λέξεις αντί για κλάματα.
Οι κρίσεις θυμού μπορεί να είναι τόσο έντονες που να περιλαμβάνουν ρίψεις αντικειμένων που πιθανόν να προκαλέσουν τραυματισμό. Σε τέτοια περίπτωση, εξηγήστε του ήρεμα ότι δεν είναι ασφαλές, απομακρύνετέ το από τον χώρο και οδηγήστε το σε ένα ήσυχο μέρος.
Είναι σημαντικό να μην υποκύπτετε στις κρίσεις θυμού, γιατί αν το παιδί αντιληφθεί πως αυτή η συμπεριφορά του του προσφέρει αυτό που θέλει, θα αυξηθεί η συχνότητά τους.
Κάθε φορά που το παιδί παρουσιάζει επιθυμητό και αποδεκτό τρόπο διαχείρισης των συναισθημάτων του, επιβραβεύστε το λέγοντας : “Μου άρεσε που ηρέμησες και μου είπες με λόγια τι ήθελες”.
Παρόλο που οι κρίσεις θυμού και οι δυσκολίες στη διαχείριση των συναισθημάτων στα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι φυσιολογικές για την ανάπτυξή τους, όταν είναι πολύ συχνές, έντονες ή διαρκούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι ανησυχητικό και ίσως είναι χρήσιμο να συμβουλευτείτε έναν ειδικό.
Πηγές
Bang, M. (2016). When Sophie gets angry-really, really angry... Scholastic Inc.
Golden, B. (2003). Healthy anger: How to help children and teens manage their anger. OxfordUniversityPress.
Greene, R. W. (2014). The explosive child: a new approach for understanding and parenting easily frustrated, chronically inflexible children. Revised and updated. Harper.
Plummer, D. (2008). Anger management games for children. JessicaKingsleyPublishers.
Προτεινόμενες δράσεις για το Σαββατοκύριακο
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 31 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 31η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.
Ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής
Αίτηση γονέων/κηδεμόνων – Δικαιολογητικά εγγραφής
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου-προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής ή/και για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του. Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή. Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Πριν αποχαιρετήσουμε τον χειμώνα, ας θυμηθούμε τι μάθαμε στο νηπιαγωγείο!
Αρχικά, ακούσαμε τι γνωρίζουν τα παιδιά για τον χειμώνα, συζητήσαμε για αυτή την εποχή και μετά βρήκαμε ευκαιρία για παιχνίδι… χειμωνιάτικο. Αφού φτιάξαμε το δικό μας ζευγάρι γάντια, βγήκαμε στην αυλή του σχολείου μας να βάλουμε τη δική μας “μπουγάδα” με έναν διαφορετικό τρόπο. Τα παιδιά χρησιμοποίησαν μανταλάκια, για να εξασκήσουν και να ενδυναμώσουν την τριποδική λαβή.
Μάθαμε για τον κύκλο του νερού και τις διάφορες φυσικές καταστάσεις που περνάει το νερό σε διαφορετικές συνθήκες.
Γίναμε μικροί επιστήμονες και κάναμε πειράματα STEAM και φυσικών επιστημών!! Παρατηρήσαμε τα φυσικά φαινόμενα του νερού, προσπαθήσαμε να προβλέψουμε τι θα συμβεί κάθε φορά πριν κάνουμε ένα πείραμα και στο τέλος προχωρήσαμε στην υλοποίησή τους. Στόχος των ακόλουθων δραστηριοτήτων ήταν να δημιουργηθεί μια ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική εμπειρία για τα παιδιά ευαισθητοποιώντας τα σχετικά με την επιστήμη και καλλιεργώντας την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητά τους.
Και όπως μετά από τη βροχή βγαίνει το ουράνιο τόξο, έτσι έγινε και στις τάξεις μας…
Στη συνέχεια, μάθαμε τον μύθο της Αλκυόνης, που στο τέλος έγινε πουλάκι, και γιατί οι ηλιόλουστες μέρες του χειμώνα λέγονται αλκυονίδες μέρες.
Μιλήσαμε για τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία ναρκη.
Με αφορμή την αφήγηση του παραμυθιού “Ο Γλεντζοφλέβαρος”, συζητήσαμε πώς λέγονται τα μοναδικά δέντρα που ανθίζουν τον χειμώνα και όχι την άνοιξη και φτιάξαμε τις δικές μας αμυγδαλιές.
Τέλος, τον Φεβρουάριο πήγαμε την πρώτη μας εκδρομή στο θέατρο OLVIO για να παρακολουθήσουμε την παράσταση “Σβήσε το φως”.
Το Παιχνίδι στις Ηλικίες 4-6 Ετών: Ο Ρόλος του στην Ανάπτυξη του Παιδιού
Το παιχνίδι αποτελεί τη βασική δραστηριότητα των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών, συμβάλλοντας καθοριστικά στη γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική και κινητική τους ανάπτυξη. Το παιχνίδι τους γίνεται πιο οργανωμένο, δημιουργικό και συνεργατικό. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά εξερευνούν τον κόσμο γύρω τους και αναπτύσσουν δεξιότητες απαραίτητες για τη σχολική και την κοινωνική τους ζωή.
Σε αυτήν την ηλικία, τα παιδιά αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες, όπως η συνεργασία και η επίλυση προβλημάτων. Στο παιχνίδι τους χρησιμοποιούν τη φαντασία τους για να δημιουργήσουν σενάρια, υιοθετώντας διαφορετικούς ρόλους και χρησιμοποιούν τα αντικείμενα με συμβολικό τρόπο (π.χ. ένα κουτί γίνεται αυτοκίνητο). Το παιδί αναπτύσσεται συναισθηματικά καθώς μέσα από το συμβολικό παιχνίδι εκφράζει τα συναισθήματά του.
Με το κατασκευαστικό παιχνίδι, τα παιδιά χρησιμοποιούν πηλό, πλαστελίνη και χαρτί για να δημιουργήσουν κατασκευέςπου αναπαριστούν πραγματικά αντικείμενα (π.χ. σπίτια, αυτοκίνητα, ζώα).Ξεκινούν να σχεδιάζουν και να σκέφτονται πριν από την κατασκευή. Συνεργάζονται με άλλα παιδιά για κοινές δημιουργίες και φτιάχνουν ιστορίες μέσα από τις δημιουργίες τους.Η μορφή αυτή του παιχνιδιού ενισχύει τη λεπτή κινητικότητα, τη δημιουργικότητα και τη λογική σκέψη.
Με τα παιχνίδια κανόνων (π.χ. επιτραπέζια, παιχνίδια μνήμης, κάρτες, ομαδικά αθλητικά παιχνίδια) τα παιδιά αρχίζουν να κατανοούν και να ακολουθούν κανόνες, μαθαίνουν να περιμένουν τη σειρά τους και να αποδέχονται την ήττα,δεξιότητες οι οποίες συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αυτοπειθαρχίας.
Η κίνηση είναι σημαντική για την ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων. Κινητικά παιχνίδια όπως το τρέξιμο, τα άλματα, η ισορροπία και το ποδήλατο είναι βασικές δραστηριότητες με τις οποίες τα παιδιά αναπτύσσουν την αντοχή, τη δύναμη και την αντίληψη του σώματός τους, βελτιώνουν τον συντονισμό χεριού-ματιού και προάγουν τη σωματική τους υγεία.
Το παιχνίδι στις ηλικίες 4-6 ετών είναι το πιο σημαντικό μέσο μάθησης και η ενίσχυσή του από τους γονείς κρίνεται απαραίτητη για την ανάπτυξη των παιδιών. Μέσα από αυτό, τα παιδιά αποκτούν τις δεξιότητες εκείνες που θα τα βοηθήσουν στο σχολικό πλαίσιο και στην αλληλεπίδραση τους με τους συνομηλίκους τους.
Ενισχύστε το παιχνίδι τους:
Πηγές
Fontana, D. (1995). Psychology for teachers. Bloomsbury Publishing.
Hughes, F. P. (Ed.). (2009). Children, play, and development. Sage.
Montessori, M. (2019). The Absorbent Mind. Oxford: Clio Press.
Smith, P., Cowie, H. and Blades, M. (2011). Understanding Children’s Development (5th edn). Chichester: Wiley.
Wood, D. (1998). How Children Think and Learn (2nd edn). Oxford: Blackwell.
Whitebread, D., Basilio, M., Kuvalja, M., & Verma, M. (2012). The importance of play. Brussels: Toy Industries of Europe.
Zigler, E. F., Singer, D. G., & Bishop-Josef, S. J. (2004). Children’s play: The roots of reading. ZERO TO THREE/National Center for Infants, Toddlers and Families.
Προτεινόμενες δράσεις για το Σαββατοκύριακο
Η σημασία της προώθησης της αυτονομίας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας
Αυτονομία δεν σημαίνει πλήρης ανεξαρτησία, αλλά αναφέρεται στην ικανότητα του παιδιού να παίρνει πρωτοβουλίες και να αντιμετωπίζει προκλήσεις με υποστήριξη και καθοδήγηση από τους ενήλικες.
Είναι μια σημαντική δεξιότητα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και της κοινωνικής προσαρμογής του παιδιού. Η ανάπτυξη της αυτονομίας στην προσχολική ηλικία είναι συνυφασμένη με τη συναισθηματική ωρίμανση, την αυτοπεποίθηση και την ικανότητα λήψης αποφάσεων. Η ενίσχυσή της κρίνεται απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη του παιδιού.
Στη θεωρία της αυτοδιάθεσης (Self-Determination Theory), η αυτονομία αποτελεί βασική ψυχολογική ανάγκη που επηρεάζει τόσο τη γνωστική όσο και τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Όταν ένα παιδί νιώθει ελεύθερο να λαμβάνει αποφάσεις και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, αναπτύσσει το εσωτερικό του κίνητρο, που είναι καθοριστικό για τη μάθηση και την εξέλιξη του.
Το παιδί μαθαίνει μέσα από την αλληλεπίδραση με τον χώρο και τα αντικείμενα. Αυτό συνεπάγεται πως η αυτονομία καλλιεργείται μέσα από ένα καλά δομημένο περιβάλλον που προσφέρει στο παιδί ελευθερία κινήσεων και επιλογών.
Η αυτονομία δεν αναπτύσσεται μόνο στο σχολείο, αλλά και στο οικογενειακό περιβάλλον. Οι γονείς μπορούν να ενισχύσουν την αυτονομία του παιδιού μέσω:
Τα παιδιά αισθάνονται ασφάλεια όταν ξέρουν τι έπεται. Δημιουργήστε σταθερές ρουτίνες για το πρωί, τα γεύματα, το παιχνίδι και τον ύπνο.
Επιτρέψτε στο παιδί να κάνει απλές επιλογές, όπως ποιο ρούχο θέλει να φορέσει ή τι φρούτο να φάει.
Προσφέρετε 2-3 επιλογές αντί για ανοιχτές ερωτήσεις (π.χ., “Θέλεις μπανάνα ή μήλο;”).
Διδάξτε το παιδί να ντύνεται, να πλένει τα χέρια του και να τακτοποιεί τα παιχνίδια του.
Βοηθήστε το στην αρχή, αλλά αφήστε το να δοκιμάσει μόνο του, ακόμα κι αν δεν το κάνει τέλεια.
Επαινέστε την προσπάθεια: “Μπράβο που προσπάθησες να φορέσεις τα παπούτσια σου μόνος σου!”
Ενθαρρύνετε τη δοκιμή και την ανεξαρτησία ακόμα και αν το παιδί κάνει λάθη.
Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο για να μάθουν. Δώστε τους τον χώρο να προσπαθήσουν χωρίς πίεση.
Μην βιάζεστε να παρέμβετε. Αντί να κάνετε κάτι για το παιδί, δείξτε του πώς να το κάνει μόνο του.
Βάλτε το παιδί να μαζεύει τα παιχνίδια του μετά το παιχνίδι.
Αναθέστε του μικρές δουλειές στο σπίτι, όπως να βάζει τα ρούχα του στο καλάθι με τα άπλυτα ή να στρώνει το τραπέζι.
Το παιδί θα κάνει λάθη και αυτό είναι μέρος της μάθησης. Δείξτε του ότι είναι εντάξει να αποτυγχάνει και να ξαναπροσπαθεί.
Ενισχύστε τη λογική του “Μπορώ να το καταφέρω!”.
Με την κατάλληλη καθοδήγηση τόσο στο σχολικό όσο και στο οικογενειακό περιβάλλον, τα παιδιά μπορούν να εξελιχθούν σε ανεξάρτητες και ικανές προσωπικότητες. Η αυτονομία αποτελεί θεμέλιο για τη μελλοντική μάθηση και επιτυχία του παιδιού.
Η αυτονομία είναι κάτι που καλλιεργείται σταδιακά. Όσο περισσότερο ενθαρρύνετε το παιδί να κάνει πράγματα μόνο του, τόσο πιο σίγουρο και ανεξάρτητο θα νιώθει!
Πηγές
Dweck, C. S. (2019). The New Pschology of Success.
Fontana, D. (1995). Psychology for teachers. Bloomsbury Publishing.
Montessori, M. (2019). The Absorbent Mind. Oxford: Clio Press.
Ryan, R. M. (2017). Self-determination theory: Basic psychological needs in motivation, development, and wellness. Guilford Press.
Smith, P., Cowie, H. and Blades, M. (2011). Understanding Children’s Development (5th edn). Chichester: Wiley.
Wood, D. (1998). How Children Think and Learn (2nd edn). Oxford: Blackwell.
Προτεινόμενες δράσεις για το Σαββατοκύριακο