Τρέφομαι υγιεινά, προστατεύω το περιβάλλον_4η διδακτική παρέμβαση

Η ασύγχρονη εξ αποστάσεως δραστηριότητα που ακολουθεί αποτελεί μέρος ενός Σεναρίου διδακτικών παρεμβάσεων με θέμα «Τρέφομαι υγιεινά, προστατεύω το περιβάλλον» το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ –Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (Περίοδος Μαρτίου – Ιουνίου 2020) για εκπαιδευτικούς. Το σενάριο αυτό εντάσσεται στο γενικότερο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Τρέφομαι υγιεινά, προστατεύω τον εαυτό μου και το περιβάλλον», το οποίο είχε προγραμματιστεί να υλοποιηθεί κατά το Γ’ τρίμηνο του σχ. έτους 2019-2020 στο 9ο Νηπιαγωγείο Ελευθερίου – Κορδελιού.

16η ασύγχρονη δραστηριότητα   

4η διδακτική παρέμβαση με χρήση λογισμικών στο διδακτικό αντικείμενο των μαθηματικών 

😀 Παιδιά γεια σας!  Με τα παιχνίδια που ακολουθούν θα κάνουμε μια μικρή βόλτα με το μυαλό μας σε όσα μάθαμε μέχρι τώρα για τα τρόφιμα και το περιβάλλον. Παίξτε ένα ή δύο παιχνίδια κάθε φορά! 

1ο παιχνίδι 

Πρώτα από όλα χρειάζεται να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα τους συμμαθητές/τριές σας, που μας βοήθησαν με τις απαντήσεις τους να ετοιμάσουμε τον παρακάτω πίνακα. Περισσότερες λεπτομέρειες για τις απαντήσεις τους μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

  • Ας ξεκινήσουμε! Παιδιά μπορείτε -με τη βοήθεια των γονιών σας- να περιγράψετε τι βλέπετε; Τι τρόφιμα κατανάλωσαν περισσότερο οι συμμαθητές/τριές σας, σπιτικά ή αγοραστά (από όσους-ες συμπλήρωσαν τον πίνακα του 2ου παιχνιδιού της προηγούμενης δραστηριότητας); Κατανάλωσαν τα ίδια τρόφιμα την ίδια ποσότητα αγοραστών τροφίμων όλες τις ημέρες;

2ο παιχνίδι

Στο δεύτερο παιχνίδι μας θα έχουμε παρέα έναν παλιό μας φίλο, που ήταν μαζί μας πέρυσι στο σχολείο, το ρομποτικό ποντίκι Κόλμπυ. Μπορείτε να πάρετε μια ιδέα από τις εικόνες που ακολουθούν.

Στιγμιότυπα από βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=YTrBg3El4WI

  • Στο παρακάτω παιχνίδι το ρομποτικό ποντίκι μας, ο Κόλμπυ θέλει να ακολουθήσει μια διαδρομή για να φτάσει στο καθαρό περιβάλλον. Χρειάζεται όμως να βαδίσει στα πράσινα τετράγωνα με τα σπιτικά τρόφιμα και να αποφύγει τα κόκκινα τετράγωνα με τα συσκευασμένα. Θα τον βοηθήσετε; 
  • Κατεβάστε το αρχείο παρουσίασης που ακολουθεί για να παίξετε το παιχνίδι πατώντας στις λέξεις:

    Διαδρομές και περιβάλλον 

Δείτε εδώ τις οδηγίες:



Λήψη αρχείου

  • Μπορείτε ακόμη να εκτυπώσετε το φύλλο εργασίας ή να ζωγραφίσετε σε χαρτί Α4 κάποια αντίστοιχη διαδρομή με τετράγωνα και τρόφιμα (σπιτικά και αγοραστά) και να σχεδιάσετε σ’ αυτό τη διαδρομή που ακολουθεί το ρομποτικό ποντίκι με αντίστοιχα βελάκια.
  • Όπως κάθε φορά, μπορείτε να στείλετε κάποιο στιγμιότυπο από το παιχνίδι σας μέσα στο αρχείο παρουσίασης «Διαδρομές και περιβάλλον», ή να αποθηκεύσετε το ίδιο το αρχείο ή να φωτογραφίσετε τη δημιουργία σας στο χαρτί και να στείλετε τα έργα σας μέσω e-mail. Θα χαρώ να δω τι κατάφερε να κάνει το ρομποτικό ποντίκι «Κόλμπυ» με τη βοήθειά σας.

3ο παιχνίδι

  • Τις προηγούμενες ημέρες φαντάζομαι παρακολουθήσατε με τη βοήθεια των γονιών σας το βίντεο «Συσκευασμένα τρόφιμα και περιβάλλον»και είχατε συζητήσει μαζί τους για τα προβλήματα που δημιουργεί στο περιβάλλον η κατανάλωση συσκευασμένων τροφίμων, καθώς και τις λύσεις που πρότειναν τα παιδιά του σχολείου όπως παρουσιάζονται στο βίντεο.
  • Με αφορμή αυτό το βίντεο ας παίξουμε τώρα ένα κουίζ. Ένα παιχνίδι με ερωτήσεις που δημιούργησα ειδικά για εσάς. Θα σας βοηθήσουν οι γονείς σας και εσείς θα προσπαθήσετε να απαντήσετε. Πατήστε επάνω στον υπερσύνδεσμο https://quizlet.com/ και θα εμφανιστεί η παρακάτω εικόνα. Τα βελάκια δείχνουν τις πολλές επιλογές παιχνιδιών που έχετε.
  • Μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά τα παιχνίδια του κουίζ στον παρακάτω πίνακα και να παίξετε το καθένα από αυτά με την καθοδήγηση των γονιών σας. Μπορείτε να επαναλάβετε τα παιχνίδια, όσες φορές θέλετε. 



Λήψη αρχείου

4ο παιχνίδι

Ας παίξουμε με δύο μικρά ψηφιακά παζλ που έχουν σχέση με το θέμα που συζητάμε. Θυμάμαι ότι τα παζλ σας αρέσουν τόσο πολύ! Θα τα βρείτε πατώντας επάνω στις εικόνες που ακολουθούν. [Μια μικρή βοήθεια: Αν επιλέξετε πάνω στο τετραγωνάκι που σας δείχνω με το βελάκι θα δείτε ολόκληρη την εικόνα του παζλ].

5ο παιχνίδι

  • Έφθασε παιδιά η ώρα να παρουσιάσει ο καθένας, η καθεμιά από εσάς όσα μάθατε αυτές τις ημέρες για τη σχέση που έχουν τα σπιτικά τρόφιμα με την προστασία του περιβάλλοντος. Προτείνω να εκφράσετε τη γνώμη σας φτιάχνοντας μια αφίσα!
  • Ας πούμε με λίγα λόγια τι είναι οι αφίσες και πότε τις χρησιμοποιούμε. Η αφίσα φτιάχνεται από ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί και περιέχει εικόνες (ζωγραφιές) και κείμενο (προτάσεις με λέξεις ή/και μηνύματα). Συνήθως μια αφίσα αναρτάται στον τοίχο ή σε μια μεγάλη επιφάνεια και έχει ένα βασικό μήνυμα με μεγάλα γράμματα ή/και άλλες προτάσεις με μικρότερα γράμματα. Τις αφίσες, τις χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να ανακοινώσουμε κάτι σε άλλους, όταν θέλουμε να τους πούμε ένα σημαντικό νέο, ένα μήνυμα για κάποιο θέμα που μας απασχολεί.
  • Ας δούμε ένα παράδειγμα αφίσας που αφορά τα δικαιώματα των ζώων.

               Παράδειγμα αφίσας

  • Φαντάζομαι ότι και εσείς θέλετε να είναι καθαρό το περιβάλλον και ξέρετε τώρα κάποιον τρόπο που μπορεί αυτό να γίνει. Φτιάξτε λοιπόν τη δική σας αφίσα, με το δικό σας μήνυμα για να μάθουν και οι υπόλοιποι, οι γονείς σας, τα αδέλφια σας, οι συγγενείς σας, τι πρέπει να κάνουν για να φροντίσουν το περιβάλλον!

6ο παιχνίδι

  • Πάρτε στα χέρια σας την αφίσα που μόλις δημιουργήσατε, καθώς και το έργο που είχατε κάνει στην πρώτη μας δραστηριότητα με θέμα «Τρέφομαι υγιεινά, προστατεύω το περιβάλλον», τότε που απαντήσατε στο ερώτημα: «Ποια νομίζετε εσείς ότι είναι η διαφορά ανάμεσα στο σπιτικό φαγητό και το αγοραστό φαγητό, που κάνει το σπιτικό να είναι καλύτερο για το περιβάλλον;».
  • Παρατηρήστε και συγκρίνετε τις δημιουργίες σας. Βλέπετε κάποια αλλαγή στις ιδέες σας; Γράψτε με τον «Κειμενογράφο για μικρά παιδιά» κάτι γι’ αυτή την αλλαγή που διαπιστώνετε. 
  • Και τώρα μια τελευταία πιο δύσκολη ερώτηση: Τι είναι αυτό που σας οδήγησε να σκεφτείτε διαφορετικά; Προσπαθήστε να το περιγράψετε! Είμαι περίεργη να μάθω όλα όσα πείτε!

  🙂 Θα περιμένω να δω την αφίσα σας και να διαβάσω για τις αλλαγές που διαπιστώσατε στις σκέψεις σας!