Οι μετεωρολόγοι εν δράσει…

Από τις αρχές Οκτωβρίου τα παιδιά του Α΄τμήματος καθημερινά και κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων γίνονται οι μετεωρολόγοι της τάξης. Με τη βοήθεια των δύο H/Y που βρίσκονται στη γωνιά του υπολογιστή, μια τετραμελής ή πενταμελής ομάδα παιδιών (διαφορετική κάθε μέρα) επισκέπτονται την ιστοσελίδα http://www.meteo.gr/ και ενημερώνονται, αρχικά τα ίδια, για τον καιρό. Στην ιστοσελίδα αυτή οδηγούνται από τη μηχανή αναζήτησης, αφού γράψουν με το πληκτρολόγιο τη λέξη “καιρός”.

Στη συνέχεια επιλέγουν στο χάρτη που εμφανίζεται την πόλη της Θεσσαλονίκης και αναζητούν κάθε παιδί χωριστά, άλλο τα καιρικά φαινόμενα, άλλο τη θερμοκρασία, άλλο την ένταση και άλλο τη διεύθυνση του ανέμου. Αφού κάνουν πρώτα τις καταγραφές τους στο “φυλλάδιο του μετεωρολόγου” ζωγραφίζοντας και γράφοντας αντίστοιχα εικόνες και σύμβολα ή λέξεις, αναλαμβάνουν κατόπιν να παρουσιάσουν στα υπόλοιπα παιδιά τα αποτελέσματα των παρατηρήσεών τους -με τη συγκέντρωσή μας στην παρεούλα-.

Πολλές φορές τα παιδιά επιλέγουν να είναι ντυμένα με αξεσουάρ από τη γωνιά της μεταμφίεσης και μάλιστα πριν ξεκινήσουν την παρουσίαση όλη η ομάδα της τάξης αυτοσχεδιάζει με το στόμα ένα μουσικό σύνθημα.

 

Από τις αρχές Μαρτίου οι μετεωρολόγοι απέκτησαν περισσότερες αρμοδιότητες. Η μια δυάδα – τριάδα επιλέγει να δουλέψει με το συνηθισμένο τρόπο και να γράψει στο “φυλλάδιο του μετεωρολόγου”, η άλλη όμως δυάδα αναλαμβάνει να δουλέψει στο “ψηφιακό φυλλάδιο του μετεωρολόγου” και μέσα σ’ αυτό με την τεχνική “drag and drop” να σύρει την κατάλληλη εικόνα, αλλά και να γράψει με το πληκτολόγιο, τόσο τη λέξη ή το σύμβολο, όσο και την ημερομηνία καθώς και το όνομά τους σε αντίστοιχα πλαίσια. Τέλος οι μετεωρολόγοι αυτοί παρουσιάζουν τον καιρό (τα φυλλάδια που έχουν επιλέξει) στα υπόλοιπα παιδιά μέσω της οθόνης του υπολογιστή.

Στην καθημερινή αυτή δραστηριότητα οι ΤΠΕ εντάσσονται και αξιοποιούνται ως εργαλεία γνώσης, έρευνας και μάθησης που διαπερνούν όλα τα γνωστικά αντικείμενα στο πλαίσιο μιας ολιστικής και διαθεματικής προσέγγισης της μάθησης[1]. Συμβάλλουν στον εμπλουτισμό των βιωματικών νοητικών παραστάσεων των παιδιών και αποτελούν μια πλούσια και άμεση πηγή για εποπτικό υλικό σε διάφορες μορφές[2].


[1] Βλ. Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό, Τόμος Α: Γενικό Μέρος, Π.Ι., 2011: 112 [έντυπη μορφή]

[2] Βλ. Νέα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών, 1. Επιστημονικό πεδίο: Προσχολική – πρώτη σχολική ηλικία, 2ο Μέρος, Μαθησιακές περιοχές, Π.Ι., 2011: 122 [ψηφιακή μορφή]