Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα-Ευ ζην. Υποθεματική 1.Υγεία: Διατροφή
Τίτλος εργαστηρίου: ” Ταξίδι στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”
Στόχος του εργαστηρίου : Να βοηθήσουμε τα παιδιά να υιοθετήσουν έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, κατανοώντας τη σημασία της υγιεινής διατροφής και της άσκησης στη σωματική και ψυχική υγεία.
Η Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής, που γιορτάζεται στις 16 Οκτωβρίου ήταν η αφόρμηση για το εργαστήριό μας.
Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο φρούτα εποχής: Παίξαμε παιχνίδια μνήμης , παρατήρησης, αφής, όρασης, αντιστοίχισης, ετοιμάσαμε και γευτήκαμε μια φρουτοσαλάτα.
Συζητήσαμε για το πώς συμπεριφερόμαστε μέσα σε μια ομάδα και με ποιους τρόπους μπορούμε να συνεργαζόμαστε αρμονικά με τους φίλους μας. Για να κατανοήσουμε καλύτερα την έννοια της συνεργασίας, παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι με θέμα τα φρούτα και τα λαχανικά του φθινοπώρου, στο οποίο τα παιδιά εργάστηκαν σε ζευγάρια.
Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο για την υγιεινή διατροφή «Μαθαίνω για την Υγιεινή διατροφή για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού – Πυραμίδα τροφών » και ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά για το θέμα.
https://www.youtube.com/watch?v=kdQGThTTsEI
Θέσαμε το ερώτημα: “Ποιο είναι το αγαπημένο μας φαγητό και από που προέρχεται”. Τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό.
Κόψαμε εικόνες τροφών από διαφημιστικά φυλλάδια και τις χωρίσαμε σε ομάδες: φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια, γαλακτοκομικά, δημητριακά, έλαια, γλυκά και με τη βοήθεια εποπτικού υλικού μάθαμε τις ομάδες τροφίμων.
Διαβάσαμε διαδικτυακά το παραμύθι “η κυρά διατροφή πρώτη στη μαγειρική” Η-κυρια-διατροφη-πρωτη-στη-μαγειρικη
Συζητήσαμε για τη σωστή διατροφή και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως όλες οι τροφές είναι χρήσιμες για τον οργανισμό μας αλλά με μέτρο.
Κατασκευάσαμε ομαδικά την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής με τις εικόνες τροφών που κόψαμε και ατομικά σε φύλλο εργασίας.
Με αφορμή την απορία της Πιπίνας ( γαντόκουκλα του Νηπιαγωγείου μας) σχετικά με τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, παίξαμε ένα δια δραστικό παιχνίδι με θέμα την υγιεινή διατροφή.
Με το ποίημα της υγιεινής διατροφής τα παιδιά κατασκεύασαν μία ποδιά μαγειρικής με πιρούνι και κουτάλι.
Ομαδικές κατασκευές: Η κυρία υγιεινούλα και η κυρία ανθυγιεινούλα, αφίσα με υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.
Φτιάξαμε το φανάρι των τροφών ,ανάλογα με το πόσο συχνά πρέπει να τρώμε κάποια τρόφιμα. Στο κόκκινο χρώμα βάλαμε γλυκά και αναψυκτικά, στο πορτοκαλί γαλακτοκομικά, ψάρια, αυγά και κρέας και στο πράσινο φρούτα, λαχανικά και νερό.
Τα παιδιά διασκέδασαν παίζοντας με το φανάρι των τροφών.
Παίξαμε κουκλοθέατρο :”Ο Ζαχαρίας στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”. Τραγουδήσαμε και χορέψαμε: “η κυρά διατροφή”, “Φρούτα λαχανικά εμπρός μαρς”, Φρούτα Φρουτ”. Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε παραμύθια: “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη”, “ΘΥΜΩΜΕΝΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ”, “Η φοβερή φαγητομηχανή”.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο: “Τα οφέλη της σωματικής άσκησης με τη” Σωματούλα Ασκησούλα”.
https://www.youtube.com/watch?v=0-Y3VG83cQ0&t=16s
Συζητήσαμε για τα οφέλη της σωματικής άσκησης και κάναμε κι εμείς χορευτική γυμναστική με το βίντεο :” ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ”.
https://www.youtube.com/watch?v=kEf9KrQOk1A
Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας άθλημα και αξιολογήσαμε το εργαστήριο.
Η συμμετοχή μας σε δραστηριότητες που προάγουν την υγιεινή διατροφή και τη σωματική άσκηση αποτέλεσε μια ουσιαστική εφαρμογή του στόχου 3 από τις δράσεις ενεργού πολίτη, ενισχύοντας τη φυσική δραστηριότητα και προωθώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής με αξίες ισορροπημένης διατροφής. Παράλληλα, στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για την υγιεινή διατροφή, οι μαθητές συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ομαδικών αφισών και κατασκευών με κοινό στόχο την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τις υγιεινές διατροφικές επιλογές. Ως ενεργοί πολίτες, ενημέρωσαν τους γονείς τους για τις δράσεις τους, ενώ μέσα από την επικοινωνία και τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, δόθηκε η δυνατότητα συμμετοχής των γονέων στο πρόγραμμα. Με αυτόν τον τρόπο επιτεύχθηκε η σύνδεση μέρους των δράσεων του εργαστηρίου με τον στόχο 17 των δράσεων ενεργού πολίτη, ενισχύοντας τη σημασία της συνεργασίας και της συλλογικής προσπάθειας.
Στόχος 3 : Καλή υγεία και ευημερία
Στόχος 17: Πρωτοβουλία για συνεργασία






























