Β΄ ΤΑΞΗ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ
«Ο γύρος του κόσμου… σε 80 πιάτα!»
Φέτος , όλα τα τμήματα της Β’ τάξης , συνεργάστηκαν και εκπόνησαν το πρόγραμμα «Ο γύρος του κόσμου… σε 80 πιάτα!», στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ωθεί τους μαθητές να μάθουν άλλες χώρες , αλλά και να έρθουν σε επαφή με την Αρχαία Ελλάδα, μέσα από τη διατροφή τους.
Οι μαθητές γνώρισαν την υγιεινή διατροφή μέσα από αντίστοιχα φύλλα εργασίας, έφτιαξαν τη διατροφική πυραμίδα και το δικό τους υγιεινό σουπλά.
Ακόμα , τραγούδησαν «τα Ναι και τα Όχι της Σωστής Διατροφής» , μελέτησαν το βιβλίο «Ο Βίτα και η Μίνη κυνηγούν τη Βιταμίνη» και δημιούργησαν το δικό τους παραμύθι για τη σωστή διατροφή.
Επίσης , συζήτησαν και ερεύνησαν διάφορες χώρες(Ιταλία, Αμερική κ.τ.λ.) σε συνάρτηση με τον πολιτισμό τους, τη γεωγραφική τους θέση και την κουζίνα τους.
Τέλος, κατέληξαν να μελετήσουν ενδελεχώς την Ασία και την Αρχαία Ελλάδα (γεωγραφικά –πολιτισμικά- διατροφικά) και δημιούργησαν αντίστοιχα βιβλιαράκια (ιστορικό για την Αρχαία Ελλάδα και ταξιδιωτικό οδηγό για την Ασία) για … πάσα ενδιαφερόμενο.
Υπεύθυνοι εκπ: Ματζαρίδου Ελένη Β1, Ζάρκου Ελεάννα Β2, Γουμενάκη Ελένη Β3
Τάξη Δ΄2 “Νερό…το δώρο της βροχής”
Οι μαθητές της Δ2 τάξης, με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας της Δ΄τάξης για το νερό, ασχολήθηκαν στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης, με το πρόγραμμα: «Νερό… το δώρο της βροχής». Γνωρίζοντας τη μοναδική αξία του νερού για τη ζωή όλων των έμβιων όντων, οι μαθητές παρακολούθησαν τον υδρολογικό κύκλο του νερού στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση και δημιούργησαν ομαδικά την αφίσα του με πλαστελίνη.
Συνεργάστηκαν και ανακάλυψαν λέξεις, με καταιγισμό ιδεών, σχετικές με το νερό (επίθετα, ουσιαστικά, ρήματα, σύνθετες λέξεις κ.α), βρήκαν παροιμίες , αινίγματα και έθιμα, διάβασαν μύθους, ιστορίες και παραδόσεις σχετικά με αυτό, έμαθαν για το συμβολισμό του νερού στο Χριστιανισμό και τις άλλες θρησκείες. Γνώρισαν τις λίμνες και τα ποτάμια της Ελλάδας και έμαθαν να τα διακρίνουν στο γεωφυσικό της χάρτη.
Μίλησαν για τη χρήση του νερού από τον άνθρωπο, από την αρχαιότητα ως σήμερα, και δημιούργησαν τον εννοιολογικό χάρτη του με εικόνες και πληροφορίες που συνέλεξαν. Έμαθαν για τα προβλήματα του νερού που προκαλεί η ασύδοτη παρέμβαση και εκμετάλλευση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Ανακάλυψαν και κατέγραψαν τρόπους εξοικονόμησης του νερού.
Επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις της ΕΥΔΑΠ στο Γαλάτσι και έμαθαν από πού υδρεύεται η Αθήνα , ποιες είναι οι διαδικασίες καθαρισμού του νερού, τι είναι η αποχέτευση και πού διοχετεύονται το «γκρι» νερό από τα σπίτια μας και τα λύματα.
Στην ώρα της φιλαναγνωσίας διάβασαν και επεξεργάστηκαν το βιβλίο « Η Γερακίνα και ο πρίγκιπας Νερένιος», ένα βιβλίο γεμάτο παραδόσεις σχετικές με την αγάπη, το γάμο, την αξία του νερού στο νέο σπιτικό, τη λειψυδρία και την απόδοσή της σε στοιχειά του νερού! Επίσης διάβασαν το βιβλίο: « Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα», ένα βιβλίο γεμάτο λυρισμό και γλαφυρές εικόνες για το ποτάμι ,τη φυσική ομορφιά, τη ζωή που περιέχει και προσφέρει, τις επιπτώσεις των ανθρώπινων παρεμβάσεων και τη λειψυδρία.Άκουσαν από τον συγγραφέα Μάνο Κοντολέων την αφήγηση του βιβλίου του “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” και το ξεφύλισαν, μέσα από τον Μικρό Αναγνώστη.
Δημιούργησαν υπέροχες ζωγραφιές με τις ανταύγειες του νερού, καθώς το φως πέφτει επάνω του στη διάρκεια της μέρας. Εμπλούτισαν το αγγλικό λεξιλόγιο τους με λέξεις σχετικά με το νερό. Άκουσαν και δημιούργησαν ήχους του νερού, τραγούδησαν και χόρεψαν στην τελική γιορτή του σχολείου το τραγούδι: «Ο Γλάρος» σε μουσική του Μάνου Χατζιδάκη και στίχους του Αλέκου Σακελλάριου.
- Συλλογή πληροφοριών : Διαδίκτυο εικόνες, Πληροφορίες, Διαδραστικά βιβλία Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος, Εκπαιδευτική Τηλεόραση, Βιβλίο Νερό Πηνελόπη Μωραΐτου, Γιώργος Βούλγαρης. Υλικό για το νερό Γιώργος Βούλγαρης, ΕΥΔΑΠ Σταγονούλης
Υπευθυνη εκπ. : Κατερίνα Βορεοπούλου
Εκπ. που συνεργάστηκαν: Μαρία Ζιάκα καθ. Αγγλικών, Ευαγγελία Ντεμίρη Μουσικός, Σοφία Κίσσα Εικαστικός