Καινοτόμα προγράμματα 2017-2018

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΜΕΝΟΥ

ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

Π Λ Α Ι Σ Ι Ο   Σ Υ Ν Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ

ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΤΑΞΗΣ

Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το Παιδαγωγικό Τμήμα/Δασκάλων του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου της Θράκης θα υλοποιήσει στις περιόδους του χειμερινού και εαρινού ακαδημαϊκού εξαμήνου το πρόγραμμα «Συνεργάτης της τάξης».

Η εργασία στο πλαίσιο του θεσμού «Φοιτητής – Συνεργάτης της τάξης» καθορίζεται από τρεις βασικές παραδοχές σχετικά με τα μαθησιακά οφέλη που αναμένεται να προκύψουν από υην υλοποίησή του για τους εταίριυς της εκπαιδευτικής διαδικασίας που εμπλέκονται. Οι παραδοχές αυτές μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

  • Στήριξη των μαθητών για την πλήρη ανάπτυξη του δυναμικού τους.

  • Ευκαιρίες μάθησης τόσο για τους ενεργεία εκπαιδευτικούς , όσο και για τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς.

  • Ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης και αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού στην πράξη.

Η συγκεκριμένη εμπειρία στοχεύει στη διευκόλυνση του φοιτητή – συνεργάτη της τάξης και του εκπαιδευτικού της τάξης στην παρακάτω κατεύθυνση:

Εκπαιδευτικός

  • Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση δραστηριοτήτων μάθησης, κατάλληλων για συγκεκριμένους μαθητές ή ομάδες μαθητών, σε συνεργασία με τον φοιτητή

  • Παροχή δομημένης υποστήριξης και ανατροφοδότησης στον ΣΤ, για να σχεδιάσει, να διαχειριστεί και να αξιολογήσει στοχευμένες παρεμβάσεις, τόσο σε ατομικό όσο και σε επίπεδο ομάδας ή τάξης

  • Διάχυση της επαγγελματικής γνώσης/τεχνογνωσίας

  • Ενημέρωση για τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα σχετικά με τις διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας και αξιοποίησή τους στην πράξη, σε συνεργασία με τον ΣΤ και τους ακαδημαϊκούς συμβούλου

Φοιτητής  – Συνεργάτης της τάξης

  • Λειτουργική σύνδεση της θεωρίας με την πράξη

  • Διερεύνηση της διδακτικής του πρακτικής μέσα από τη διαχείριση αυθεντικών περιστάσεων εξατομικευμένης ή/και συλλογικής μάθησης και διδασκαλίας που χρήζουν οργανωμένης υποστήριξης

  • Ανάπτυξη διαδικασιών αναστοχασμού της διδακτικής του πρακτικής, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης και τους ακαδημαϊκούς συμβούλους

  • Ανάπτυξη εύρους γνώσεων (περιεχομένου, παιδαγωγικής κ.ά.), δεξιοτήτων και ικανοτήτων, οι οποίες είναι κρίσιμες για τη διαμόρφωση της επαγγελματικής του ταυτότητας ως εκπαιδευτικού

  • Συγκρότηση της επαγγελματικής του ταυτότητας στο πλαίσιο της αναζήτησης του «μαθαίνω να διδάσκω διδάσκοντας

Η διάρκεια ανάπτυξης του θεσμού είναι 12 εβδομάδες σε καθεμία από τις δύο περιόδους: Οκτώβριος – Ιανουάριος (χειμερινό εξάμηνο) και Φεβρουάριος – Μάιος (εαρινό εξάμηνο). Οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας στην τάξη ανέρχονται σε τέσσερις το μέγιστο, ενώ ο απαιτούμενος χρόνος προετοιμασίας ποικίλει ανάλογα με το είδος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας.

Ο εκπαιδευτικός της τάξης και ο ακαδημαϊκός σύμβουλος-εκπαιδευτής (ΑΣ) συνεργάζονται για να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή στήριξη στον φοιτητή-συνεργάτη τάξης, η οποία συνίσταται, κυρίως, στην εμπλοκή του τελευταίου σε διαδικασίες κριτικού αναστοχασμού αναφορικά με τη διδακτική του πρακτική, ώστε να καταστεί δυνατό να αναγνωρίσει θετικά στοιχεία της αλλά και χαρακτηριστικά τα οποία επιδέχονται βελτίωση, καθώς και ενδεχόμενες στρατηγικές εξέλιξής της.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *