
Την Τρίτη 4 Μαρτίου 2025 οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης (6η διδακτική ώρα) και την Τετάρτη 5 Μαρτίου 2025 οι μαθητές/τριες της Α΄ Τάξης (6η διδακτική ώρα) είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την αφήγηση του βιβλίου “Το χατίρι του δράκου” (συγγραφή: Αγγελική Βαρελλά, εικονογράφηση: Γιώργος Δημητρίου, εκδόσεις: Μεταίχμιο). Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, τα παιδιά γνώρισαν έναν δράκο διαφορετικό από τους άλλους: έναν δράκο που αγαπά το διάβασμα! Μέσα από την ιστορία, κατάλαβαν πως η γνώση και η καλοσύνη είναι πιο δυνατές από τη βία και τον εκφοβισμό.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και γνώρισαν την έννοια της φιλαναγνωσίας (αγάπη για το διάβασμα και τα βιβλία). Έμαθαν ποιος είναι ο βιβλιοθηκάριος (το άτομο που φροντίζει τη βιβλιοθήκη και βοηθά τους αναγνώστες να ανακαλύψουν νέα βιβλία) και ποιος ο βιβλιοφάγος (το άτομο που διαβάζει πολλά βιβλία και αγαπά τη γνώση).
Επιπλέον, οι μαθητές/τριες εξοικειώθηκαν με λέξεις, όπως:
- Αξιοπρεπής: Αυτός που φέρεται με σεβασμό και ευγένεια.
- Χατίρι: Μια χάρη ή επιθυμία που ικανοποιούμε για κάποιον άλλο.
- Σεργιανάω: Περπατώ αργά και απολαμβάνω τη διαδρομή.
- Σαματάς: Θόρυβος, φασαρία.
Τα Πρωτάκια μας εμπνέονται και σχεδιάζουν στο πρόγραμμα ζωγραφικής TuxPaint, δράκους, που συνδέονται με παιδικά παραμύθια.
Η παρουσίαση των δημιουργιών τους πραγματοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής, Μαρία Παππά, με τη χρήση του διαδικτυακού εργαλείου σχεδίασης γραφικών Canva (https://www.canva.com/). Για τη δημιουργία των βίντεο της παρουσίασης χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης Hailuo AI (https://hailuoai.video/), που επιτρέπει την παραγωγή βίντεο υψηλής ποιότητας από εικόνες.
Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα να δείτε τις δημιουργίες της Α΄ Τάξης:
Τα Δευτεράκια μας χρησιμοποιούν τη φαντασία τους και σχεδιάζουν στο πρόγραμμα ζωγραφικής TuxPaint τους δράκους που αγαπούν.
Η παρουσίαση των δημιουργιών τους πραγματοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής, Μαρία Παππά, με την εφαρμογή Animaker (https://www.animaker.com/), ένα εργαλείο δημιουργίας κινούμενης εικόνας. Για τη δημιουργία των βίντεο της παρουσίασης χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης PixVerse (https://app.pixverse.ai/onboard), που επιτρέπει την παραγωγή βίντεο υψηλής ποιότητας από εικόνες.
Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα να δείτε τις δημιουργίες της Β΄ Τάξης:
Η δράση αυτή βοήθησε τα παιδιά να ανακαλύψουν την αξία της φιλαναγνωσίας, να μάθουν νέες έννοιες και να συζητήσουν για τη σημασία της ευγένειας και του σεβασμού στη ζωή γενικά, αλλά και στη σχολική κοινότητα.
Η υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης
Μαρία Παππά
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής