Δράση Σχολικής Βιβλιοθήκης: 100 χρόνια από τη γέννηση της Ζωρζ Σαρή: Τελικά Προϊόντα

ζωρζ σαρή

Το σχολικό έτος 2023-2024 εκπονήθηκε πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων με όλους τους μαθητές/τριες του σχολείου με τίτλο: «100 χρόνια από τη γέννηση της Ζωρζ Σαρή». Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο μάθημα της Πληροφορικής από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής Μαρία Παππά. Σκοπός του προγράμματος είναι η παρουσίαση της συνεισφοράς της Ζωρζ Σαρή στον πολιτισμό και τη λογοτεχνία.

Συνοπτική Περιγραφή Δραστηριοτήτων Προγράμματος

Αρχικά οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων ενημερώθηκαν για τη συνεισφορά της Ζωρζ Σαρή στον πολιτισμό και τη λογοτεχνία. Στη συνέχεια, είδαν συνέντευξη της συγγραφέως και για την αξιολόγησή τους, απάντησαν σε ερωτήσεις που αφορούν τη ζωή και το έργο της μέσω ηλεκτρονικού κουίζ  που δημιουργήθηκε με το εργαλείο Wordwall.

Οι μαθητές/τριες της Α΄και Β΄ Τάξης άκουσαν την αφήγηση της ιστορίας με τίτλο «Η κυρία Κλοκλό διαβάζει» από το βιβλίο «Η κυρία Κλοκλό» της Ζωρζ Σαρή, με εικονογράφηση του Ζαχαρία Παπαδόπουλου των εκδόσεων Πατάκη.

Οι μαθητές/τριες της Α΄ Τάξης, εμπνευσμένοι από τα εξώφυλλα των βιβλίων της κυρίας Κλοκλό, δημιούργησαν τα δικά τους εξώφυλλα με το λογισμικό ζωγραφικής Tuxpaint.

Επίσης, οι μαθητές/τριες της Α΄ Τάξης παρακολούθησαν την αφήγηση του βιβλίου με τίτλο «Η κόκκινη κοτούλα» της Ζωρζ Σαρή, με εικονογράφηση της Ντανιέλα Σταμάτη των εκδόσεων Πατάκη. Οι μαθητές/τριες παρακινήθηκαν από το παραμύθι και ζωγράφισαν την κόκκινη κοτούλα με το λογισμικό ζωγραφικής Tuxpaint.

Οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης έμαθαν από την ιστορία «Η κυρία Κλοκλό διαβάζει», ότι «Ένα σπίτι χωρίς βιβλία είναι ένα σπίτι χωρίς παράθυρα. Τα βιβλία είναι ανοιχτά παράθυρα, σαν μάτια που βλέπουν όλες τις ομορφιές της γης, σαν αυτιά που ακούν όλα τα τραγούδια του κόσμου». Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους για να αποτυπώσουν τη ζωή τους χωρίς την παρουσία βιβλίων.

Οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης, μέσω της ίδιας ιστορίας, ανακάλυψαν τι χρειάζονται για να διαβάσουν ένα βιβλίο: «Γυαλιά!… πολλά βιβλία. Και τι άλλο; Οπωσδήποτε μου χρειάζεται μια αναπαυτική πολυθρόνα. Ποιος διαβάζει όρθιος; Κανένας. Θ’ αγοράσω μια όμορφη πολυθρόνα και μια λάμπα. Θ’ αγοράσω μια λάμπα μ’ ένα όμορφο αμπαζούρ». Οι μαθητές/τριες παρακινήθηκαν από την ιστορία και περιέγραψαν πού και πώς τους αρέσει να διαβάζουν τα αγαπημένα τους βιβλία.

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ και Δ΄ Τάξης παρακολούθησαν την αφήγηση των ιστοριών «Το βελούδινο φόρεμα», «Στο σπίτι της Άλκης» και «Το ταψί με τις πατάτες» από το βιβλίο «Άλλοι καιροί, Άλλα παιδιά» των Άλκη Ζέη και Ζωρζ Σαρή, με εικονογράφηση των  Φωτεινή Στεφανίδη και Βάσω Ψαράκη των εκδόσεων ΕΨΥΠΕ.

Οι μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης αξιοποίησαν το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου Microsoft Word για να συμπληρώνουν το ημερολόγιο της έφηβης Ζωρζ Σαρή, καταγράφοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά της για την Παρασκευή 19 Μαΐου 1936, όταν η Λέλα (φίλη της Ζωρζ) την προσκαλεί στο σπίτι της για τη γιορτή της.

Οι μαθητές/τριες της Δ’ Τάξης χρησιμοποίησαν το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου Microsoft Word για να συμπληρώσουν το ημερολόγιο της έφηβης Ζωρζ Σαρή και κατέγραψαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά της Ζωρζ για την Κυριακή 21 Μαΐου 1936, όπου τιμάται η μνήμη των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Η Ζωρζ έχει αποφασίζει να μην πάει στο πάρτι της φίλης της Λέλας.

Οι μαθητές/τριες της Ε΄και ΣΤ΄ Τάξης παρακολούθησαν την αφήγηση της ιστορίας με τίτλο «Ο Αθηνόδωρος» από το βιβλίο «Κόκκινη κλωστή δεμένη» της Ζωρζ Σαρή, των εκδ.Πατάκη.

Οι μαθητές/τριες της Ε΄ Τάξης χρησιμοποίησαν τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch για να δημιουργήσουν φανταστικούς διαλόγους ανάμεσα στη Ζωρζ Σαρή και τη φίλη της Άλκη Ζέη.

Οι μαθητές/τριες του ΣΤ΄1 Τμήματος χρησιμοποίησαν το λογισμικό παρουσίασης Microsoft PowerPoint για να παρουσιάσουν τα αγαπημένα τους μυθιστορήματα της Ζωρζ Σαρή, αναφέροντας το τίτλο, την ημερομηνία πρώτης έκδοσης και τον εκδοτικό οίκο, την παρουσίαση από το οπισθόφυλλο του βιβλίου καθώς και την πηγή από την οποία βρήκαν τις πληροφορίες.

Οι μαθητές/τριες του ΣΤ΄2 Τμήματος χρησιμοποίησαν το λογισμικό παρουσίασης Microsoft PowerPoint για να παρουσιάσουν τα αγαπημένα τους παραμύθια και ιστορίες για παιδιά της Ζωρζ Σαρή, αναφέροντας το τίτλο, την ημερομηνία πρώτης έκδοσης και τον εκδοτικό οίκο, την παρουσίαση από το οπισθόφυλλο του βιβλίου καθώς και την πηγή από την οποία άντλησαν τις πληροφορίες.

Η εκπαιδευτικός Πληροφορικής Μαρία Παππά, υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος, δημιούργησε έναν ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων με το εργαλείο Padlet, όπου εκθέτονται όλες οι εργασίες των μαθητών. Για την παρουσίαση των δραστηριοτήτων αξιοποιήθηκαν τα διαδικτυακά εργαλεία: Wordwall, Animaker, Animoto, Canva, BookCreator, FlipHTML5, StoryJumper, flipbookpdf.net.

Στο παρακάτω padlet μπορείτε να δείτε τα τελικά προϊόντα του προγράμματος.

Οδηγία: Για να δείτε το ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων σε πλήρη προβολή σε νέο παράθυρο επιλέξτε το εικονίδιο .jpg πάνω δεξιά.

Μετάβαση στο padlet.com

Καλό Καλοκαίρι, συντροφιά με ένα βιβλίο της Ζωρζ Σαρή!

Η Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης
Μαρία Παππά,
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Κατηγορίες: Δραστηριότητες Σχολείου, Σχολική Βιβλιοθήκη. Ετικέτες: , , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.