Δράση Σχολικής Βιβλιοθήκης: 100 χρόνια από τη γέννηση της Ζωρζ Σαρή: Α΄ και Β΄ Τάξη: Η κυρία Κλοκλό

Η κυρία Κλοκλό Α Β 2024

Οι μαθητές/τριες της Α΄και Β΄ Τάξης παρακολούθησαν την αφήγηση της ιστορίας με τίτλο “Η κυρία Κλοκλό διαβάζει” από το βιβλίο  “Η κυρία Κλοκλό” της συγγραφέως Ζωρζ Σαρή με εικονογράφηση του Ζαχαρία Παπαδόπουλου των εκδόσεων Πατάκη.  Τα παιδιά μαθαίνουν ότι “Ένα σπίτι χωρίς βιβλία είναι ένα σπίτι χωρίς παράθυρα. Τα βιβλία είναι ανοιχτά παράθυρα, σαν μάτια που βλέπουν όλες τις ομορφιές της γης, σαν αυτιά που ακούν όλα τα τραγούδια του κόσμου”.

Οι μαθητές/τριες της  Α΄ Τάξης του σχολείου μας εμπνέονται από τα εξώφυλλα των βιβλίων της κυρίας Κλοκλό και δημιουργούν τα δικά τους εξώφυλλα για τα βιβλία της. Θαυμάστε τα έργα τους μέσω της εφαρμογής Animaker κάνοντας κλικ στο σύνδεσμο: https://app.animaker.com/animo/TMtZJGnZ5YfGnI6a/  Οδηγία: Μπορείτε να επιλέξετε το εικονίδιο κάτω δεξιά για να δείτε το βίντεο σε πλήρη προβολή.

Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου: Η κυρία Κλοκλό είναι μια περίεργη γάτα! Είναι ζηλιάρα και πολύ ανυπόμονη. Θέλει πάντα να ξεχωρίζει και ψωνίζει περιττά ρούχα και αντικείμενα ξεχνώντας τα απαραίτητα. Η κυρία Κλοκλό άκουσε στο ραδιόφωνο πως ένα σπίτι δίχως βιβλία είναι ένα σπίτι δίχως παράθυρα και αμέσως τρέχει και αγοράζει κάμποσα κιλά βιβλία, ένα σύνθετο-βιβλιοθήκη, ένα λαμπατέρ, γυαλιά και πολυθρόνα. Το βράδυ, περιχαρής, κάθεται για να διαβάσει, αλλά έχει ξεχάσει μια μικρή λεπτομέρεια: δεν ξέρει να διαβάζει!

Μια ιστορία που μιλάει για τη φιλαναγνωσία, αλλά και την τάση του ανθρώπου να αγοράζει και να χρησιμοποιεί προϊόντα και υπηρεσίες, δηλαδή να καταναλώνει, συνδέοντας την κατανάλωση με την προσωπική του ευτυχία και την προσπάθεια να ικανοποιήσει πλασματικές ανάγκες. Οι μικροί μαθητές/τριες μαθαίνουν:

  • έννοιες όπως ο καταναλωτισμός, οι πραγματικές ανάγκες, οι πλασματικές ανάγκες,
  • ότι το κάλυμμα των φωτιστικών λέγεται αμπαζούρ,
  • ότι η έκφραση είμαι γεμάτος φούρκα σημαίνει ότι είμαι όλο νεύρα,
  • ότι το ύφασμα που βάλουμε στο κεφάλι ή γύρω από το λαιμό λέγεται φουλάρι,
  • ότι το ρήμα διστάζω σημαίνει ότι δεν είμαι σίγουρος για κάτι και δεν μπορώ να πάρω μια απόφαση,
  • ότι το ρήμα δαμάζω σημαίνει ότι μαθαίνω ένα άγριο ζώο να κάνει ό,τι του ζητάω,
  • ότι το ρήμα διαβιβάζω σημαίνει ότι στέλνω μήνυμα ή έγγραφο σε κάποιον μέσω άλλου προσώπου ή υπηρεσίας.

Μπορείτε να ακούσετε την αφήγηση της ιστορίας με τίτλο “Η κυρία Κλοκλό διαβάζει” στη ξακουστή βιβλιοθήκη της μάγισσας Σουμουτού των Εκδόσεων Πατάκη στον σύνδεσμο: http://www2.patakis.gr/25istories/html/5896.html

Ο πλήρης κατάλογος των βιβλίων που ακούγονται στην ξακουστή βιβλιοθήκη της μάγισσας Σουμουτού των Εκδόσεων Πατάκη είναι στο σύνδεσμο: https://www.openbook.gr/patakis-free-audio-books/



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης μαθαίνουν μέσα από την ιστορία με τίτλο “Η κυρία Κλοκλό διαβάζει”, ότι “Ένα σπίτι χωρίς βιβλία είναι ένα σπίτι χωρίς παράθυρα. Τα βιβλία είναι ανοιχτά παράθυρα, σαν μάτια που βλέπουν όλες τις ομορφιές της γης, σαν αυτιά που ακούν όλα τα τραγούδια του κόσμου”.

Στη συνέχεια εμπνέονται και χρησιμοποιούν τη φαντασία τους για να περιγράψουν μια ζωή τους χωρίς την παρουσία των βιβλίων. Μπορείτε να δείτε μια παρουσίαση των ιδεών τους στο σύνδεσμο: https://www.canva.com/design/DAGH6WVPNIk/EA8kd0eOxuFk3d5N8lAQxA/view

Η παρουσίαση δημιουργήθηκε με το εργαλείο Canva που είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο σχεδίασης γραφικών. Οι εικόνες της παρουσίασης δημιουργήθηκαν με το εργαλείο Microsoft Designer που είναι ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργεί εικόνες, οπτικά σχέδια και μοντέλα.

Επιπρόσθετα οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης μαθαίνουν μέσα από την ιστορία με τίτλο “Η κυρία Κλοκλό διαβάζει”, τι τους χρειάζεται για να διαβάσουν ένα βιβλίο: “Γυαλιά!… πολλά βιβλία. Και τι άλλο; Οπωσδήποτε μου χρειάζεται μια αναπαυτική πολυθρόνα. Ποιος διαβάζει όρθιος; Κανένας. Θ’ αγοράσω μια όμορφη πολυθρόνα και μια λάμπα. Θ’ αγοράσω μια λάμπα μ’ ένα όμορφο αμπαζούρ.”

Εμπνέονται από την περιγραφή και περιγράφουν πού και πώς τους αρέσει να διαβάζουν τα αγαπημένα τους βιβλία:

  • Μου αρέσει να κάθομαι στην καρέκλα στο σαλόνι και να διαβάζω.
  • Μου αρέσει να είμαι ξαπλωμένος/καθιστός στον καναπέ και να διαβάζω αντί να βλέπω τηλεόραση.
  • Μου αρέσει να είμαι ξαπλωμένος/καθιστός στο κρεβάτι και να διαβάζω πριν κοιμηθώ.
  • Μου αρέσει να διαβάζω ξαπλωμένος στο γρασίδι στο πάρκο.
  • Μου αρέσει να διαβάζω στην παραλία και να ακούω τη θάλασσα.
  • Μου αρέσει να διαβάζω στο αυτοκίνητο την ώρα που ο μπαμπάς οδηγεί.
  • Μου αρέσει να διαβάζω όρθια μέσα στο δωμάτιό μου.
  • Μου αρέσει να διαβάζω την ώρα που κάνω κούνια στην παιδική χαρά.
  • Μου αρέσει να διαβάζω ξαπλωμένη στο πάτωμα.

Η Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης
Μαρία Παππά,
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Κατηγορίες: Σχολική Βιβλιοθήκη. Ετικέτες: , , , , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.