13 Απρ 2013

Μικροί δημοσιογράφοι!

Συντάκτης: 95o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | Κάτω από: Δράσεις

«Επιμορφωτική ημερίδα: ΜΙΚΡΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ-ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ.    Η Δημιουργία σχολικής εφημερίδας: Από την δημοσιογραφική έρευνα στην γραφιστική αποτύπωση»

Η Δ/νση Α/θμιας  Εκπ/σης Α’ Αθήνας, Γραφείο Πολιτιστικών θεμάτων,  διοργάνωσε  ημερίδα και εργαστήριο  για 70  εκπαιδευτικούς της Δ/νσης Α/θμιας  Εκπ/σης Α’ Αθήνας  με τίτλο:  «ΜΙΚΡΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ-ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ. Η Δημιουργία σχολικής εφημερίδας: Από την δημοσιογραφική έρευνα στην γραφιστική αποτύπωση»

Η ημερίδα  θα πραγματοποιήθηκε την  Παρασκευή 12/42013  στο  χώρο τελετών του 93ου και 95ου Δ,Σχ. Αθηνών , Πυθέου 9 και Αγκύλης  (Μετρό Αγ.Ιωάννης έξοδος Πυθαίου και 7 λεπτά βάδισμα).

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ

Η δημιουργία μαθητικών εντύπων είναι συνήθης πρακτική στην σχολική ζωή. Ιδιαίτερα με την εισαγωγή των ΤΠΕ η διαδικασία δημιουργίας και παραγωγής  μαθητικού εντύπου  έχει διευκολυνθεί.  Ωστόσο υπάρχουν αρκετά ζητήματα προς αποσαφήνιση όπως:

  • Τι είναι δημοσιογραφική έρευνα;
  • Τι ζητήματα δεοντολογίας εγείρονται;
  • Πώς αξιολογούμε και επιλέγουμε τις πηγές μας από την πληθώρα πληροφοριών που μας κατακλύζουν;
  • Ποια είναι τα όρια της συμβολής  δασκάλου και των μαθητών στην γραφιστική και τυπογραφική  αποτύπωση του σχολικού  εντύπου;
  • Τι δυνατότητες και τι περιορισμούς δίνει η χρήση των ΤΠΕ  στην δημιουργικότητα και ενεργητική συμμετοχή των μαθητών κατά την δημιουργία της σχολικής εφημερίδας;

Σε  αυτή την επιμορφωτική  ημερίδα θα γίνει μια συνολική προσέγγιση της δημιουργίας σχολικής εφημερίδας στην τάξη  με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται στο μέγιστο η  δημιουργικότητα και ενεργητική συμμετοχή των μαθητών και εκπαιδευτικών τόσο στο στάδιο της έρευνας και συλλογής δεδομένων όσο και στην τελική δημιουργία και  μορφοποίηση του εντύπου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

15.30-16.00 προσέλευση-εγγραφές

16.00- 17.00 Εισηγήσεις

Σωτήρης Μανιάτης, Δημοσιογράφος: Η δεοντολογία στη δημοσιογραφική έρευνα και αρθρογραφία

Πέτρος Κατσάκος, Δημοσιογράφος: Προβληματισμοί επάνω στην μεταφορά πρακτικών δημοσιογραφικής έρευνας στο επίπεδο της σχολικής τάξης.

 

Στέλλα Πρωτοπαπά, Εκπαιδευτικός : Η σχολική εφημερίδα ως εργαλείο κοινωνικοποίησης και μάθησης : το πείραμα της Σουηδίας με την εκτύπωση της εφημερίδας 8 SIDOR με τη μέθοδο ‘Κείμενο για όλους'(EASY TO READ)

 

Ματθαίος Φρατζεσκάκης, Δημοσιογράφος- Εκδότης της εφημερίδας «Πυξίδα», Ιδρυτής του Πολιτιστικού Οργανισμού Κρήτης: Η αποτύπωση πολιτιστικών γεγονότων σε μια περιφερειακή εφημερίδα.  Το παράδειγμα του μουσείου σχολικής ζωής και του διαγωνισμού φωτογραφίας για τα επαγγέλματα που χάνονται στην βραβευμένη εφημερίδα “Πυξίδα¨των Χανίων Κρήτης.

Ματθιόπουλος Γιώργος, Καθηγητής  Εφαρμογών, Τμήμα Γραφιστικής,  ΤΕΙ Αθήνας : Απλές τεχνικές Γραφιστικής Επεξεργασίας- Σελιδοποίησης, Τυπογραφίας – Βιβλιοδεσίας

17.00 -17.30  Διάλλειμα

17.30-19.30 Ματθιόπουλος Γιώργος*: Εργαστήριο δημιουργίας εφημερίδας με βάση την εμπειρία των εισηγήσεων

Σε αυτό το εργαστήριο οι εκπαιδευτικοί θα δημιουργήσουν μια σελίδα εφημερίδας  αξιοποιώντας εισηγήσεις που θα έχουν προηγηθεί. Δηλαδή:

  • Τις απλές τεχνικές γραφιστικής και εκτύπωσης
  • Τις πηγές από το μουσείο σχολικής ζωής και τα επαγγέλματα που χάνονται
  • Τις πρακτικές δημοσιογραφικής έρευνας

 

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ!

Αφήστε μια απάντηση