8 Δεκ 2012

Ανακαλύψτε τα χαρακτηριστικά της “ταυτότητας” των δυσλεξικών παιδιών.

Συντάκτης: 95o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | Κάτω από: Eκπαιδευτικοί, Γονείς, Εξοικείωση με την ιδέα και την εικόνα της αναπηρίας -διαφορετικότητας, Μαθησιακές δυσκολίες

Οι περισσότεροι δυσλεξικοί  παρουσιάζουν 10 ή περισσότερα από τα ακόλουθα συμπτώματα. Αυτά τα συμπτώματα ποικίλουν και δεν είναι σταθερά.

Γενικά χαρακτηριστικά:

Παρουσιάζονται  έξυπνοι, και ικανοί να εκφράζονται με σαφήνεια, αλλάδυσκολεύονται να διαβάσουν, να γράψουν σωστά και κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθη.

Συχνά τους βάζουν την ταμπέλα του τεμπέλη, του απρόσεκτου και του ανώριμου. Λένε ότι δεν προσπαθούν αρκετά στο σχολείο, ήπαρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς.

Δεν είναι αρκετά πίσω ή αρκετά κακοί μαθητές ούτως ώστε να χρήζουν βοήθειας μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Έχουν φυσιολογικό ή πολλές φορές υψηλό δείκτη νοημοσύνης, όμως μπορεί να μην έχουν καλή επίδοση στις ακαδημαϊκές εξετάσεις. Κάποιοι αποδίδουν καλά στις προφορικές εξετάσεις αλλά όχι στις γραπτές. Νιώθουν μειονεκτικά, έχουνχαμηλή αυτοεκτίμηση, κρύβουν ή καλύπτουν τις αδυναμίες τους με έξυπνες καταναγκαστικές λύσεις και στρατηγικές.

Απογοητεύονται εύκολα και είναι συναισθηματικά ευαίσθητοι όσον αφορά τη μελέτη για το σχολείο, την ανάγνωση και τις εξετάσεις…

Έχουν τάση να ασχολούνται με τις τέχνες, την υποκριτική, τη μουσική, τον αθλητισμό, τα μηχανικά, την αφήγηση, τις πωλήσεις, τις επιχειρήσεις, τη διακόσμηση, την οικοδόμηση, ή την εφαρμοσμένη μηχανική. Φαίνονται να ονειροπολούν συχνά, χάνουν τον προσανατολισμό τους εύκολα, και δεν έχουν καλή αίσθηση του χρόνου. Δυσκολεύονται να κρατήσουν την προσοχή τους για αρκετή ώρα και δίνουν την εντύπωση του υπερβολικού ή του ονειροπόλου. Μαθαίνουν καλύτερα μέσω της εμπειρίας, των παρουσιάσεων, του πειραματισμού, της παρατήρησης, και των οπτικών βοηθημάτων.

Όραση, ανάγνωση, και ορθογραφία

Παραπονιούνται συχνά για ζαλάδες, πονοκέφαλους ή πόνους στο στομάχι κατά την ανάγνωση.

Τους μπερδεύουν τα γράμματα, οι αριθμοί, οι λέξεις, οι ακολουθίες, ή τάξη και η σειρά.

Κατά την ανάγνωση ή τη γραφή παρουσιάζουν επαναλήψεις, προσθήκες, μεταθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις, και αντιστροφές όσον αφορά τα γράμματα, τους αριθμούς ή/ και τις λέξεις.    Παραπονιούνται ότι έχουν τηναίσθηση ότι βλέπουν ανύπαρκτη κίνηση όταν διαβάζουν, γράφουν, ή αντιγράφουν. Παρουσιάζονται να έχουν δυσκολίες με την όρασή τους παρόλο που οι οφθαλμολογικές εξετάσεις δεν δείχνουν να υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Έχουν οξεία όραση και είναι πολύ παρατηρητικοί.

Διαβάζουν και ξαναδιαβάζουν κατανοώντας πολύ λίγα και προσθέτουν ή αφαιρούν από το νόημα.

Δυσκολεύονται στη φωνηματική αποκωδικοποίηση των λέξεων και κατά συνέπειαδυσχεραίνεται η ανάγνωσή τους.

Ακοή και ομιλία

Έχουν πολύ καλή ακοή  και ακούνε πράγματα που οι άλλοι δεν έχουν αντιληφθεί.

Αποσπάται εύκολα η προσοχή τους από ήχους. Δυσκολεύονται να μετατρέψουν τις σκέψεις τουςσε λέξεις. Μιλάνε με απότομες- κοφτές φράσεις. Αφήνουν τις προτάσεις τους ανολοκλήρωτες. Όταν βρίσκονται κάτω από συνθήκες πίεσης μπορεί και να τραυλίζουν. Δεν προφέρουν σωστά μεγάλες λέξεις ή μεταθέτουν τις φράσεις, τις λέξεις, και τις συλλαβές κατά την ομιλία.

Δεξιότητες κινητικές- γραφής.

Έχουν πρόβλημα με το γράψιμο ή την αντιγραφή. Πιάνουν με ασυνήθιστο τρόπο το μολύβι. Ο γραφικός χαρακτήρας τους δεν είναι σταθερός και πολλές φορές δυσανάγνωστος.Παρουσιάζονται αδέξιοι, ασυντόνιστοι, όχι τόσοκαλοί στα αθλήματα.Παρουσιάζουν δυσκολίες με τηλεπτή κινητικότητα. Πολλές φορές μπορεί να νιώσουν ναυτία και να αισθάνονται ότι κινούνται ενώ είναι ακίνητοι.Κάποιοι από αυτούς μπορεί να χρησιμοποιούν και τα δύο χέρια (δεξί και αριστερό) καιπολύ συχνά μπερδεύουν το αριστερά με το δεξιά και το κάτω με το πάνω.

Μαθηματικά και διαχείριση του χρόνου

Έχουν δυσκολία στο να λένε την ώρα, στο να διαχειρίζονται το χρόνο, στο να μαθαίνουν διαδοχικές πληροφορίες ή δραστηριότητες ή στο  να είναισυνεπείς στα ραντεβού τους.Στα μαθηματικά χρησιμοποιούν τα δάχτυλαγια να μετράνε ή άλλα ‘κόλπα’που επινοούνΓνωρίζουν πολλές φορές τις απαντήσεις των προβλημάτων αλλά δεν μπορούν να τις δικαιολογήσουν.Πολλές φορές είναι ικανοί να κάνουν αριθμητικές πράξεις αλλά δυσκολεύονται στην επίλυση προβλημάτων. Δεν μπορούν να κατανοήσουν την άλγεβρα ή τα ανώτερα μαθηματικά.

Μνήμη και γνώση

Έχουν εξαιρετική μακροπρόθεσμη μνήμη όσον αφορά εμπειρίες, τοποθεσίες και πρόσωπα.Παρουσιάζονται να έχουν φτωχή μνήμη όσον αφορά τις ακολουθίες, τα γεγονότα και τις πληροφορίες που τους δίδονται. Σκέφτονται πρωτίστως με εικόνες και με συναίσθημα και όχι με ήχους ή λέξεις (εσωτερικός διάλογος).

Συμπεριφορά, υγεία,

ανάπτυξη και

προσωπικότητα

Είναι ανοργάνωτοι ή καταναγκαστικά τακτικοί. Πολλές φορές γίνονται οι κλόουν τηςτάξης, οι ταραχοποιοί ή  παρουσιάζονταιυπερβολικά ήσυχοι. Εμφάνισαν πρώιμη ή αργή ανάπτυξη (ομιλία, μπουσούλημα, περπάτημα.. Ήταν ή είναι επιρρεπείς σε μολύνσεις αυτιών, Παρουσιάζουν ευαισθησία σε κάποιες τροφές, τα συντηρητικά, και τα χημικά προϊόντα. Μπορεί να κοιμούνται πολύ βαθιά ή πολύ ελαφριά. Βρέχουν το κρεβάτι τους σε μεγάλη ηλικία.Έχουν ασυνήθιστα υψηλή ή χαμηλή αντοχή στον πόνο. Έχουν ισχυρό το αίσθημα της δικαιοσύνηςή είναι συναισθηματικά ευαίσθητοι και πολλές φορές  προσπαθούν να είναι τέλειοι σε αυτά που κάνουν.

Τα λάθη τους και τα συμπτώματα αυξάνονται εντυπωσιακά με το άγχος τη σύγχυση, τη χρονική πίεση, τη συναισθηματική πίεση, ή την κακή υγεία.

Πηγή άρθρου http://www.dyslexia-cyprus.com,

Ετικέτες:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *