Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην αγωγή και την εκπαίδευση των παιδιών, διευκολύνει το ρόλο του εκπαιδευτικού και δημιουργεί στο παιδί ένα αίσθημα ασφάλειας. Έτσι ο σύλλογος διδασκόντων του νηπιαγωγείου συνεδρίασε και αποφάσισε για το σκοπό αυτό να υλοποιήσει τον Άξονα “Σχέσεις σχολείου-οικογένειας”. Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση και ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ σχολείου και γονέων με στόχο την ενεργό συμμετοχή των γονέων στις δραστηριότητες του σχολείου.
Στο φύλλο γνωριμίας και στο ερωτηματολόγιο που απαντήσατε και στην ερώτηση εάν θα θέλατε να συμμετέχετε σε κάποια δραστηριότητα στο σχολείο μας σχεδόν όλοι απαντήσατε θετικά. Σχεδιάσαμε λοιπόν μια σειρά δραστηριοτήτων τις οποίες μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα μας.
Μια δράση μας είναι ο “Πρωταγωνιστή της τάξης” που δεν είναι άλλος από το παιδί σας. Παρακάτω δίνονται ορισμένες οδηγίες:
- Θα υλοποιείται σε συγκεκριμένες μέρες Δευτέρα και Παρασκευή.
- Σε ένα χαρτάκι τα παιδιά θα γράψουν το όνομά τους,θα το διπλώσουν και θα το βάλλουν σε ένα κουτί που θα λέει <<είμαι Πρωταγωνιστής>> . Το πρώτο όνομα που θα κληρωθεί είναι και ο πρώτος Πρωταγωνιστής.
- Στην τάξη θα έχουμε αναρτημένο έναν πίνακα του Πρωταγωνιστή. Στον πίνακα αυτόν θα παρουσιάζουμε κάποια σημαντικά πράγματα για το παιδί που θα είναι κάθε φόρα ο Πρωταγωνιστής,όπως:
- φωτογραφίες του (ατομικές, μωρουδιακές, οικογενειακές ή και φωτογραφίες του από δραστηριότητες-χόμπι που του/της αρέσει να κάνει, φωτογραφίες από τα αγαπημένα του πρόσωπα, φωτογραφία του καλύτερου του φίλου, εάν υπάρχει),
- αγαπημένες του ζωγραφιές,
- κάποιο αγαπημένο του παιχνίδι, τραγούδι ή παραμύθι (στη μητρική του γλώσσα, εάν δεν είναι η ελληνική).
- πληροφορίες ή κομμένες εικόνες από περιοδικά σε σχέση με τα χόμπι του, τα ενδιαφέροντα του (αγαπημένη εκπομπή, ομάδα, χρώμα κτλ.), τις αγαπημένες του συνήθειες.
Την ημέρα που κάποιο παιδί θα είναι Πρωταγωνιστής θα μπορεί να έρχεται στην τάξη μας κάποιος από το σπίτι του-μαμά, μπαμπάς, ή κηδεμόνας- λίγη ώρα πριν τελειώσουμε το μάθημα μας, για να μας πει στην τάξη ένα ευχάριστο περιστατικό σχετικά με το παιδί σας, ή την αγαπημένη του ιστορία.
Ακολουθεί ενδεικτικό βίντεο της δράσης: