3ος Θεματικός κύκλος: “Ενδιαφέρομαι κι Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” – “Ελάτε να γίνουμε Εθελοντές”

 

“Ελάτε να γίνουμε Εθελοντές”

 

Στα πλαίσια του 3ου θεματικού κύκλου “Ενδιαφέρομαι κι Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” με τίτλο  “Ελάτε να γίνουμε Εθελοντές” ασχοληθήκαμε με την έννοια του εθελοντισμού.

εθελοντισμός 33 εθελοντισμός 34 εθελοντισμός 35 εθελοντισμός 36 εθελοντισμός 37 εθελοντισμός 38 εθελοντισμός 39 εθελοντισμός 40

1) Παρατηρήσαμε εποπτικό υλικό σχετικό με τον εθελοντισμό και τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις, τις ιδέες και τα συναισθήματά τους . Ζωγράφισαν τι τους έκανε περισσότερο εντύπωση και συνέθεσαν με τις ζωγραφιές τους το  “Παζλ του εθελοντισμού”.

εθελοντισμός 4 εθελοντισμός 6 εθελοντισμός 7 εθελοντισμός 8 εθελοντισμός 9 εθελοντισμός 10 Αντιγραφή εθελοντισμός 11 Αντιγραφή Αντιγραφή εθελοντισμός 16 Αντιγραφή Αντιγραφή εθελοντισμός 20 Αντιγραφή Αντιγραφή εθελοντισμός 21 Αντιγραφή Αντιγραφή    20240425 073710

2) Σχεδιάσαμε σε χαρτί μέτρου το περίγραμμα του/ης εθελοντή/τριας. Το κάθε παιδί διατύπωσε και έγραψε πάνω στο περίγραμμα τι θα ήθελε να κάνει , ως εθελοντική προσφορά στους συνανθρώπους του ή στο περιβάλλον. Το περίγραμμα του εθελοντή μας συνόδευε στην τάξη καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος.

 

20240425 073715  εθελοντές παιδιά ζωγραφική σε χαρτί μέτρου 4          εθελοντές παιδιά ζωγραφική σε χαρτί μέτρου 3                                              εθελοντές παιδιά ζωγραφική σε χαρτί μέτρου 24 εθελοντές παιδιά ζωγραφική σε χαρτί μέτρου 25 1 εθελοντές παιδιά ζωγραφική σε χαρτί μέτρου 26 εθελοντές παιδιά ζωγραφική σε χαρτί μέτρου 27 1 εθελοντές παιδιά ζωγραφική σε χαρτί μέτρου 28 εθελοντές παιδιά ζωγραφική σε χαρτί μέτρου 33 εθελοντές παιδιά ζωγραφική σε χαρτί μέτρου 38

3) Διαβάσαμε το παραμύθι το “Δέντρο που όλο έδινε”: α) τα παιδιά συζήτησαν, σκέφτηκαν και επεξεργάστηκαν τα μηνύματα του παραμυθιού μέσα από ζωγραφιές και παιχνίδια αντιστοίχισης, ταξινόμησης και σειροθέτησης  β) Ομαδικά τα παιδιά κατασκεύασαν τη  μηλιά και στο δικό τους μήλο ζωγράφισαν τι θα ήθελε να χαρίσει ο καθένας στο συνάνθρωπό του γ) Σε ζευγάρια παίξαμε το παιχνίδι “Οδηγός και τυφλός”. Ο ένας κινούνταν με κλειστά μάτια καθώς τον οδηγούσε ο οδηγός -βοηθός του προσφέροντάς του την ασφάλεια για να κινηθεί.

δ) Σε ζευγάρια πάλι ο ένας έγινε το “χέρι βοηθείας “ για τον άλλο βοηθώντας τον να ζωγραφίσει κρατώντας του το χέρι  ε) τα παιδιά έφτιαξαν ομαδικά την” κουρτίνα της φιλίας και της αγάπης” με καρδιές σε μορφή μόμπιλε.

Εικόνα2 2καρδιές ευχές 1

Τα παιδιά με θεατρικό παιχνίδι μαγείρεψαν για τους άπορους.

εθελοντισμός μαγειρεύουμε για τους άπορους 19 εθελοντισμός μαγειρεύουμε για τους άπορους 21 εθελοντισμός μαγειρεύουμε για τους άπορους 24 εθελοντισμός μαγειρεύουμε για τους άπορους 30 εθελοντισμός μαγειρεύουμε για τους άπορους 42 εθελοντισμός μαγειρεύουμε για τους άπορους 53 εθελοντισμός μαγειρεύουμε για τους άπορους 57 εθελοντισμός μαγειρεύουμε για τους άπορους 62

Επίσης με θεατρικό παιχνίδι έπαιξαν το νοσοκομείο, βοηθώντας τους άρρωστους ανθρώπους ως γιατροί και νοσοκόμοι.

νοσοκομείο 8 νοσοκομείο 9 νοσοκομείο 11 νοσοκομείο 26 νοσοκομείο 27 νοσοκομείο 29

Στις 11 Μαρτίου επισκεφθήκαμε  το 1ο Ειδικό νηπιαγωγείο  “Οι Κένταυροι” προσφέροντας την “κουρτίνα της φιλίας και της αγάπης”. Ψάχνοντας να βρούμε την αγάπη, όταν χάνεται για λίγο, απολαύσαμε την αφήγηση της κας Λίλας Λιβογιάννη στο  παραμύθι: “Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει”  για την αγάπη της μητέρας προς το παιδί. Ακολούθησε συζήτηση, τραγούδια για την αγάπη και πολλές  κατασκευές με πηλό.

Εικόνα8 1   Εικόνα1 1   Εικόνα3 2   Εικόνα4 2Εικόνα7 1

Εικόνα5 1 Εικόνα6 1

4) Ασχοληθήκαμε με τα δικαιώματα των παιδιών: παρακολούθησαν βίντεο, παρατήρησαν εποπτικό υλικό, συζήτησαν, ζωγράφισαν, τραγούδησαν και δημιούργησαν αφίσα με τα δικαιώματα.

δικαιώματα των παιδιών αφίσα 7 δικαιώματα των παιδιών αφίσα 8 δικαιώματα των παιδιών αφίσα 10 δικαιώματα των παιδιών αφίσα 11

5) Οι εθελοντικές μας ανησυχίες και δράσεις επεκτάθηκαν και έξω από το χώρο του Νηπιαγωγείου μας.  Με τη συνεργασία των γονιών συγκεντρώσαμε απαραίτητα είδη για να προσφέρουμε στους ηλικιωμένους του Γηροκομείου Βόλου. Φτιάξαμε καλάθι με πασχαλινά εδέσματα και κάρτα με τις ευχές μας. Επισκεφθήκαμε το Γηροκομείο, όπου τραγουδήσαμε στ0υς παππούδες και γιαγιάδες τα κάλαντα του Λαζάρου. τα παιδιά αντάλλαξαν πληροφορίες με τους ηλικιωμένους για τα έθιμα και τις προετοιμασίες του Πάσχα στις μέρες μας αλλά και παλαιότερα. Οι ηλικιωμένοι μας πρόσφεραν την αγάπη και τις εμπειρίες τους και εμείς τους προσφέραμε τη χαρά, το χαμόγελο και την αγκαλιά μας.

20240422 102439 20240422 102502  20240422 102443

20240422 131239  20240422 115815  20240422 131244

20240422 131152  20240422 115746      20240422 131255

γηρ. 1 επίσκεψη στο γηροκομείο 14   γηρ. 2  επίσκεψη στο γηροκομείο 39  γηρ 5

6) Ο εθελοντισμός μας συνεχίστηκε, ως προς το περιβάλλον. α) Επισκεφθήκαμε τα “Ηλιοτρόπια”, όπου γνωρίσαμε βότανα και τη χρησιμότητά τους . Το κάθε παιδί φύτεψε το δικό του βότανο και το πήρε σπίτι για να μάθει να το φροντίζει προκειμένου να μεγαλώσει. Δοκίμασαν κάποια βότανα πάνω στο ψωμί με το λάδι και ζωγράφισαν τη δική τους ζωγραφιά

Εικόνα34 Εικόνα32 Εικόνα12 Εικόνα21 Εικόνα36 Εικόνα20

Εικόνα23

β)Στη συνέχεια φτιάξαμε το δικό μας βοτανόκηπο στο σχολείο μας και φυτέψαμε βότανα και λουλούδια για να ομορφύνουν την αυλή μας.

Εικόνα17 Εικόνα13 Εικόνα12 Εικόνα7 1 Εικόνα8 1 Εικόνα9 1

γ) Επισκεφθήκαμε το ΚΠΕ Μακρυνίτσας και παρατηρήσαμε τα βότανα στο φυσικό τους χώρο αλλά και στο μαγαζί που τα πουλάνε επεξεργασμένα. (Μπορείτε να δείτε περισσότερες φωτογραφίες σε επόμενο post για τις επισκέψεις των “εθελοντών”)

17 11 12 15 4

7) Κατασκευάσαμε με ανακυκλώσιμα υλικά ταΐστρες και ποτίστρες για τα πουλιά και στολίσαμε τον προαύλιο χώρο του Νηπιαγωγείου μας.

εθελοντισμος 16 ταϊστρες πουλιών εθελοντισμος 18 ταϊστρες πουλιών εθελοντισμος 20 ταϊστρες πουλιών εθελοντισμος 24 ταϊστρες πουλιών εθελοντισμος 27 ταϊστρες πουλιών ταϊστρες ποτίστρες 6

ταϊστρες ποτίστρες 2 ταϊστρες ποτίστρες 3

ταϊστρες ποτίστρες πουλιών 3    ταϊστρες ποτίστρες πουλιών 2 ταϊστρες ποτίστρες πουλιών 6                                          ταϊστρες ποτίστρες πουλιών 8

Ανάρτηση: Δημήτρης Μανδώρας