Μέσα στον Ιανουάριο και Φεβρουάριο πραγματοποιήθηκε το δεύτερο εργαστήρι δεξιοτήτων STEAM με θέμα:
“Η αυλή που ονειρεύομαι”.
1) ι) Τα παιδιά βγήκαν στην αυλή του σχολείου για να περπατήσουν τραγουδώντας το τραγούδι «Περπατώ, περπατώ, την αυλή παρατηρώ…». Το κάθε παιδί παρατηρούσε σημεία της αυλής ιι) μπήκαμε στην τάξη και το κάθε παιδί ζωγράφισε ατομικά την αυλή όπως την παρατήρησε. Συζητήσανε και συγκρίνανε τις ζωγραφιές τους στην ολομέλεια.
2) Βγήκαμε στην αυλή και το κάθε παιδί διάλεξε ένα συγκεκριμένο σημείο της. Κάθισε και ζωγράφισε τώρα την αυλή παρατηρώντας τη από το συγκεκριμένο σημείο (οπτική γωνία). Συγκρίνοντας τις ζωγραφιές τους στην ολομέλεια διαπίστωσαν ότι η αυλή μας φαίνεται διαφορετική από άλλη οπτική γωνία.
3) Σε ζευγάρια τα παιδιά επέλεξαν σημεία της αυλής που ήθελαν να φωτογραφίσουν με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή. Εκτυπώσαμε τις φωτογραφίες
4) ι) Στο google earth είδαν από το δορυφόρο τη χώρα μας, την πόλη μας, την περιοχή μας και τέλος το σχολείο μας και την αυλή του από ψηλά ( κάτοψη) ιι) εκτυπώσαμε τη φωτογραφία -κάτοψη. Τη ζωγραφίσαμε στην ολομέλεια αφού συζητήσαμε και βρήκαν τα παιδιά στην κάτοψη τα μέρη της αυλής μας ιιι) σε ζευγάρια ζωγράφισαν την κάτοψη της αυλής παρατηρώντας την κάτοψη που έκαναν ομαδικά.
5) Στον υπολογιστή έφτιαξαν την κάτοψη της αυλής με το πρόγραμμα της ζωγραφικής και στο jigsaw την έφτιαξαν παζλ. Σε ζευγάρια έφτιαχναν το παζλ στον υπολογιστή.
6) Με τις φωτογραφίες που έβγαλαν από σημεία της αυλής φτιάξαμε την πίστα της beebot: ι)το κάθε παιδί μετακινήθηκε στην πίστα καθοδηγούμενο από το ζευγάρι του λέγοντάς του τον κώδικα ιι) τα παιδιά οδήγησαν τη beebot στα σημεία της αυλής φτιάχνοντας τον ανάλογο κώδικα
7) Επισκεφθήκαμε δύο άλλες αυλές σχολείων : ι) του 10ου δημοτικού σχολείου και ιι) του 3ου τμήματος του Νηπιαγωγείου μας. Τις παρατήρησαν, τις φωτογράφισαν και συνέκριναν ομοιότητες και διαφορές με τη δική μας αυλή. Έπαιξαν με τα επιδαπέδια παιχνίδια της αυλής του δημοτικού και στο γήπεδο μπάσκετ.
8) Στο διαδίκτυο είδαν αυλές άλλων σχολείων εντός και εκτός Ελλάδος και κατέγραψαν τι τους άρεσε για αλλαγές στη δική μας αυλή.
9) Ζωγράφισαν την αυλή που ονειρεύονται σε ομάδες.
10) Σε ομάδες σχεδίασαν, οργάνωσαν και κατασκεύασαν σε μακέτα την αυλή που ονειρεύονται για το σχολείο μας.
Ανάρτηση: Δημήτρης Μανδώρας