Μαζί με τα παιδιά δημιουργήσαμε με φαντασία και πολύ όρεξη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων κωδικοποίησης.
1η δραστηριότητα: κατασκευή 3D κτιρίων, δέντρων, και 2D δρόμοι
Υλικά: κόλλα, ψαλίδι, χαρτόνια κάνσον σε διάφορα χρώματα, μαρκαδόροι, συρραπτικό
Tα παιδιά παίρνοντας αφόρμηση από την επίσκεψη του οδοντίατρου στο σχολείο και έχοντας εξοικειωθεί με τη λειτουργία της beebot αποφασίζουν να δημιουργήσουν το δικό τους beebot mat σε 3D. Με τη βοήθεια της νηπιαγωγού, φτιάχνουν σε χαρτί του μέτρου τα τετράγωνα στο ειδικό μέγεθος πάνω στο οποίο μπορεί να κινηθεί η beebot, μετρώντας με μολύβι την διάσταση από ένα original mat. Έπειτα η νηπιαγωγός κατασκευάζει όλο το mat. Ταυτόχρονα, τα παιδιά με καταιγισμό ιδεών, εκθέτουν τις ιδέες τους, συζητούν και αποφασίζουν να δημιουργήσουν ένα mat με κτίρια και σημεία αναφοράς αντλούμενα από την καθημερινότητά τους όπως το σπίτι, το σχολείο, το οδοντιατρείο και η παιδική χαρά.
2η δραστηριότητα: unplugged activity
Υλικά: το mat που κατασκευάστηκε, αυτοκινητάκι ή ανθρωπάκι, κάρτες με βέλη κατεύθυνσης, beebot ή bluebot
Χαρτογράφηση των διαδρομών, τοποθετώντας τα απαραίτητα βέλη πάνω στο mat, τα οποία σηματοδοτούν τις εντολές που θα δίναμε δυνητικά είτε στη beebot είτε σε οποιοδήποτε χαρακτήρα (ακόμα και σε κάποιον φίλο μας) για να κινηθεί από το σημείο 1 (πχ. σχολείο) στο σημείο 2 (πχ. παιδική χαρά) με τελικό στόχο να φτάσει στο οδοντιατρείο. Έπειτα αφαιρούμε τα βέλη από το mat, τα βάζουμε με τη σειρά εκτέλεσης έξω από αυτό και με ένα αυτοκινητάκι δοκιμάζουμε την εντολή που γράφτηκε από όλα τα παιδιά συνεργατικά. Επαναλαμβάνουμε όσες φορές θέλουμε μέχρι να έχουν δοκιμάσει όλα τα παιδιά όλα τα στάδια (είτε εύρεσης των βημάτων, είτε τοποθέτησης βελών κίνησης, είτε εκτέλεσης του κώδικα). Σε επόμενο στάδιο μπορεί επίσης το αυτοκινητάκι να αντικατασταθεί από τη beebot. Τα παιδιά σε επόμενο στάδιο χωρίς απαραίτητα τη χρήση των βελών κατεύθυνσης, προγραμματίζουν απευθείας το robot ώστε να κινηθεί από σημείο σε σημείο πάνω στο mat.
3η δραστηριότητα: unplugged, κινητικό
Υλικά: το mat που κατασκευάστηκε
Τώρα οι χαρακτήρες του mat είναι τα ίδια τα παιδιά. Χωρίζονται σε ζευγάρια και ένας δίνει εντολές πώς να κινηθεί το ταίρι του πχ. Ένα βήμα μπροστά, στροφή αριστερά και βήμα μπροστά κλπ) και το άλλο παιδί εκτελεί.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ελένη Ξηραδάκη
Ελένη Ξηραδάκη