Όταν μας κατακλύζουν τα άσχημα συναισθήματα.

Όταν τα μικρά παιδιά κατακλύζονται από μεγάλα συναισθήματα, είναι δουλειά μας να προσφέρουμε την ηρεμία μας . Όχι να συμμετέχουμε στο χάος τους.

Αγαπητοί γονείς,

Ελπίζω η ανάρτησή μου να σας βρίσκει υγιείς, ξεκούραστους και αισιόδοξους στη θαλπωρή του σπιτιού σας, παρέα με τους αγαπημένους μας μαθητές. Σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας και με αφορμή την παραπάνω εικόνα από το «BrainPower Neurodevelopment Center LLC» θα ήθελα να υπενθυμίσω σε όλους σας πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος που διαδραματίζετε στην καθημερινότητα των παιδιών και στην ενίσχυση της ψυχολογίας τους. Η ανάγκη των παιδιών για ένα ήρεμο περιβάλλον, εμπλουτισμένο με θετικά ερεθίσματα είναι δεδομένη, ιδιαίτερα αυτές τις μέρες όπου παρατηρούνται αλλαγές στην οικογενειακή ρουτίνα κάθε σπιτιού. Μελετώντας λοιπόν, επιστημονικά-έγκυρα άρθρα και δημοσιεύσεις συνόψισα κάποιες χρήσιμες συμβουλές (tips) ώστε να αξιοποιηθούν όσο το δυνατόν πιο σωστά τις μέρες της καραντίνας*.

       *Καραντίνα = σημαντικές μέρες που αξιοποιούμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα δημιουργώντας μικρές θετικές στιγμές, ημέρες προστασίας του εαυτού μας αλλά και των γύρω μας, ημέρες αναδιοργάνωσης, ημέρες γυμναστικής, ημέρες διαλογισμού και ηρεμίας, ημέρες ανακάλυψης καινούριων χόμπυ κ.α

– Οι γονείς αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο στη φροντίδα των παιδιών. Όμως, για να παρέχουν σωστή φροντίδα στους αγαπημένους τους, οφείλουν να φροντίζουν πρώτα τους εαυτούς τους. Η σωστή διατροφή, η κατανάλωση άφθονου νερού, η καθημερινή άσκηση, ο αρκετός ύπνος, μπορούν να εξασφαλίσουν την ευεξία που χρειάζεται. Επίσης, είναι σημαντικό να υπάρχει διαδικτυακή επικοινωνία μέσω τηλεφώνου ή βίντεο με φίλους και συγγενείς ώστε να επιτευχθεί η ενίσχυση της ψυχολογίας.

-Είναι λογικό όλοι οι ενήλικοι να νιώθουμε άγχος (stress), αγωνία ή φόβο κάποιες φορές. Όμως, καλό είναι να προσπαθούμε να μένουμε ψύχραιμοι και καθησυχαστικοί απέναντι στα παιδιά. Φροντίζουμε να μην εκθέτουμε τους εαυτού μας στην πληθώρα των ειδήσεων και των ενημερώσεων. Επιλέγουμε να μελετούμε εμπεριστατωμένες ειδήσεις-ενημερώσεις σε συγκεκριμένη ώρα της ημέρας. Αποφεύγουμε τις συζητήσεις στο σπίτι σχετικά με θέματα που αφορούν τον ιό και μπορούν να προκαλέσουν επιπλέον άγχος στα παιδιά αλλά και σε εμάς τους ίδιους.

– Οι μικροί μας φίλοι σαφώς και θα έχουν απορίες και ερωτήσεις σχετικά με την καινούρια κατάσταση όπου βιώνουν. Είναι καλό τα παιδιά να μην ‘’βομβαρδίζονται’’ από ειδήσεις και πληροφορίες της τρέχουσας κατάστασης. Εάν κάποιος γονέας επιθυμεί  να ενημερώνεται για τα γεγονότα (μέσω τηλεόρασης ή social media), σωστό θα ήταν να το πραγματοποιεί σε χώρο που δεν βρίσκονται τα παιδιά και σε ώρες που τα παιδιά είναι απασχολημένα με κάποια δραστηριότητα. Ωστόσο, οι μικροί μας φίλοι θα πρέπει να ενθαρρύνονται να εκφράζουν τις απορίες και τα συναισθήματά τους και οι γονείς να είναι πάντοτε έτοιμοι και διαθέσιμοι για συζήτηση. Mε ειλικρινείς, απλές, κατανοητές προτάσεις να καθησυχάζονται και να απαντώνται οι απορίες τους. Είναι σημαντικό να δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να εκδηλώνουν τις ανησυχίες τους ώστε να προστατευθούν καθώς στο μυαλό τους ίσως να υπάρχει σύγχυση και να φαντάζονται πράγματα που δεν υπάρχουν.

– Όσον αφορά την εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα πρόληψης θα πρέπει να ακολουθηθούν σωστές πρακτικές και πληροφορίες ώστε στο μυαλό τους να μην μεγαλοποιηθούν οι λέξεις ¨μικρόβια¨ και ¨ιοί¨. Σε σεβασμό της ηλικίας των παιδιών, η εκπαίδευση σε αυτό θέμα θα πρέπει να είναι ελεγχόμενη και να προέρχεται από εγκεκριμένες ιδέες προσαρμοσμένες στην κάθε ηλικιακή ομάδα. Δεν αγνοούμε το γεγονός πως τα παιδιά γνωρίζουν κάποιες βασικές πρακτικές, όπως υγιεινή των χεριών, από το σχολείο τους, καθώς η πρόληψη αποτελεί προϋπόθεση. Είναι σημαντικό λοιπόν να εμπιστευόμαστε τις γνώσεις των παιδιών. Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία προτού πιεσθούν σε καινούριες πρακτικές και έννοιες  θα πρέπει να ενθαρρύνονται και να ανακαλούν στο μυαλό τους όσα ήδη έχουν διδαχθεί  και γνωρίζουν.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ:με μια ευχάριστη επανάληψη να επιτρέψετε στα παιδιά, να σας θυμίσουν τον σωστό τρόπο πλυσίματος των χεριών (https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2019/07/ma-ygieinixerion-7.pdf)  ακούγοντας το αγαπημένο τους τραγούδι.

Μάθε πως αισθάνομαι και με ποιους τρόπους μπορείς να με βοηθήσεις :https://blogs.sch.gr/8nipnionias/files/2020/04/πρόταση-ενασχόλησησης.pdf 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 

https://www.unicef.org/coronavirus/how-talk-your-child-about-coronavirus-covid-19 (Unicef)

https://www.nctsn.org/sites/default/files/resources/fact-sheet/outbreak_factsheet_1.pdf (The National  Child Traumatic Stress Network)

https://www.hamogelo.gr/gr/el/ta-nea-mas/sizitontas-me-ta-paidia-gia-ton-koronoo-covid-19-chrisimes-simvoules-pros-tous-goneis/ (Χαμόγελου του παιδιού)

https://www.aap.org/en-us/about-the-aap/aap-press-room/Pages/The-American-Academy-of-Pediatrics-Advises-Parents-Experiencing-Stress-over-COVID-19.aspx (Αμερικάνικη Παιδιατρική  Ένωση)

Με εκτίμηση,

Νατάσα Βελισσαρίου
ΠΕ25 ΣΧ.ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ

Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό
στο 8ο Νηπιαγωγείο Ν.Ιωνίας.  

6 σχόλιαστο “Όταν μας κατακλύζουν τα άσχημα συναισθήματα.

Τα σχόλια είναι κλειστά.