Πάσχα, Κυρίου Πάσχα

Η ζωή του Ιησού

Παρακολουθούμε  το video με τη ζωή του Χριστού παρέα με το παιδί, τμηματικά σε ενότητες με παύσεις για να μην επέρχεται κούραση και χάνεται το ενδιαφέρον. Σε κάθε παύση συζητούμε γεγονότα και εντυπώσεις.

Τα γεγονότα των ημερών μέσα από Αγιογραφίες

1. Η Ανάσταση του Λαζάρου

2. Κυριακή των Βαΐων

3. Ο Μυστικός Δείπνος

4. Η Σταύρωση

5. Η Αποκαθήλωση

6. Η Ανάσταση

Παροτρύνουμε το παιδί να παρατηρήσει τις Αγιογραφίες από τον αριθμό 1 έως και 6. Να περιγράψει τί βλέπει και να προσπαθήσει να θυμηθεί και στην ταινία που παρακολούθησε τις παρόμοιες σκηνές.

 

 

ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Μαθαίνουμε τα έθιμα του Πάσχα ξεφυλλίζοντας το ηλεκτρονικό μας βιβλιαράκι κάνοντας κλικ εδώ

  • Ρωτούμε: Θέλεις να μάθεις τί συνηθίζεται να κάνουν οι άνθρωποι στα διάφορα μέρη της πατρίδας μας τη Μεγάλη Εβδομάδα;
  • Γυρίζουμε μία-μία τις σελίδες στο βιβλιαράκι μας, διαβάζουμε το κείμενο και βλέπουμε τις φωτογραφίες. Ζητούμε από το παιδί να ανακαλέσει στη μνήμη του το περασμένο Πάσχα και να μας πει τί θυμάται.

 

 

 

Για να διαβάσουμε αποσπάσματα από το βιβλίο της Μαρίνας Παλιάκη-Μπόκια  από τις εκδόσεις Άθως κάνουμε κλικ εδώ

Παρακάτω ακολουθούν χρήσιμες πληροφορίες που θα μας βοηθήσουν  στην κουβέντα μας με το παιδί για το τί συμβαίνει  στην εκκλησία κάθε ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας.

  1. Κυριακή των Βαΐων η εκκλησία είναι στολισμένη με βάγια και κλαδιά φοίνικα.
  2. Μεγάλη Δευτέρα και Μεγάλη Τρίτη ψάλλεται η ακολουθία του Νυμφίου.
  3. Μεγάλη Τετάρτη το απόγευμα γίνεται το ευχέλαιο.
  4. Μεγάλη Πέμπτη το πρωί στη θεία Λειτουργία ζούμε το Μυστικό Δείπνο.
  5. Μεγάλη Πέμπτη το απόγευμα τα δώδεκα ευαγγέλια περιγράφουν τα πάθη του Χριστού.
  6. Μεγάλη Παρασκευή το πρωί γίνεται η Αποκαθήλωση.
  7. Μεγάλη  Παρασκευή το βράδυ γίνεται η περιφορά του Επιταφίου.
  8. Μεγάλο Σάββατο με τις λαμπάδες στο χέρι ζούμε την Ανάσταση.

 

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε:

  • Να συζητήσουμε με τα παιδιά για ποιο λόγο ο Χριστός έκανε θαύματα
  • Να συζητήσουμε με τα παιδιά αν μπορούμε οι άνθρωποι να κάνουμε θαύματα
  • Να αναζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες για τους μαθητές του Χριστού
  • Να βρούμε αγιογραφίες που να αναπαριστούν θαύματα του Χριστού, να τις δούμε με τα παιδιά και να τις σχολιάσουμε.
  • Να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε κι εμείς μια αγιογραφία με θέμα κάποιο θαύμα του Χριστού.
  • Να ζητήσουμε από τα παιδιά να μας εξιστορήσουν με απλά λόγια τα θαύματα του Χριστού
  • Να επιλέξουμε το θαύμα που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση και να το συζητήσουμε
  • Να δούμε σχετικά κινούμενα σχέδια με τα θαύματα του Χριστού

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε:

  • Να συζητήσουμε τα γεγονότα που περιγράφονται στο βιβλίο
  • Να συζητήσουμε για τη στάση των μαθητών του Χριστού
  • Να ζωγραφίσουμε αυτό που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση
  • Να δούμε ανάλογα κινούμενα σχέδια με θέμα την Ανάσταση του Χριστού
  • Να δούμε σχετικές αγιογραφίες
  • Να μιλήσουμε στα παιδιά για τη Θεία Κοινωνία και το πως συνδέεται με το Μυστικό Δείπνο
  • Να φτιάξουμε μια κατασκευή σχετική με την Ανάσταση του Χριστού
  • Να περιγράψει το κάθε παιδί πως περνάει το βράδυ της Ανάστασης

ΕΥΑ ΚΑΣΙΑΡΟΥ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ

Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε:

  • Να σκεφτούμε και άλλους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να βάψουμε και να στολίσουμε τα αβγά μας εκτός από τον παραδοσιακό.
  • Να περιγράψομε τη συμπεριφορά της Φτούσου. Να χαρακτηρίσουμε τη συμπεριφορά της. Μας αρέσει ναι ή όχι και γιατί.
  • Να καταγράψουμε τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει κάποιος όταν του φέρονται υποτιμητικά.
  • Να προτείνουμε στη Φτούσου τρόπους με τους οποίους μπορεί να βελτιώσει τη συμπεριφορά της.
  • Να βρούμε τι σημαίνει η παροιμία: «όποιος κοιτά συχνά ψηλά, γκρεμοτσακίζεται».
  • Να συνεχίσουμε την ιστορία από εκεί που τελείωσε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *